G: Sydänäänistä
Heippa kaikki odottajat =)
Milloinkas teillä on kuulunut sydänäänet ekan kerran??
Itsellä tänän eka neukkari, viikot 10+6, muttei täti saanut vielä kuulumaan! :( Sanoi että oli kuulevinaan yhdestä kohtaa, muttei tarpeeksi selvästo, jotenka ei voida sanoa kuulleemme. Nyyskis! Toivottavasti piakkoin saan kuulla jumpseen! Ultrassa viimestään jahka sen huomenna tilaan ensteks =)
ONNELLISTA JA RAKKAUDEN TÄYTEISTÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!
-t78-
Kommentit (9)
ekaa kertaa esikoista odottaessa rv 10+0 ja tämän toisen äänet kuuluivat rv 10+6. Varmaan istukan paikka ja kohdun asento vaikuttavat milloin äänet kuuluvat.
Minttuli 35+5
Mulla kuului ensimmäisellä neuvolakäynnillä, joka oli rv 8+6.
Olen kyllä kuullut että kaikki th:t eivät edes silloin vielä yritä niitä kuunnella. Itse en edes pyytänyt sitä, ne vaan kuunneltiin.
sämpylä rv19
lääkärineuvolassa rv13. Aikaisemmin ei ollut edes puhetta.
Ensimäistä odottaessani sydänäänet saatiin kuuluviin vasta jo ultrassa käytyäni rv 15. Nyt toista odotaessani saatiin kuuluviin jo rv 11+2. Tällä kertaa lääkäri etsimällä etsi äänet kuuluviin. Muutenkin tuntuu, että kohtu on pullahtanut nopeammin esiin kuin ensimäisestä :)
Älä murehdi ääniä, kyllä se sydän siellä jumpsuttaa ja pian pääset kuuntelemaan jumpsetta :)
Noema
kuului rv 11+4 ihan selvästi.
eli ehtii kyllä vielä kuulumaan moneen otteeseen :)
monesti voi olla että istukan asento, lapsen touhuaminen vaikuttaa paljon sydänääniin ja ultrassahan vahvistuu sitten ne viikot vasta joten voihan olla että viikot ei täsmää tasa joten siksikin voi olla ettei vielä kuuluu
ja esikoisen sydänäänet kuunneltiin rv 13+1, kuopuksen 11+6 ja nykyisen masuasukin syke kuului rv 10+2 vaikka mulla kohtu kalleellaan taaksepäin , istukka etuseinämässä ja makkaroita vatsalla..
AIHA
Mulla ei kuulunut kakkosesta viikolla 10+5.Nyt sanoivat täällä neuvolassa
etteivät yritä ees kuunella ennen vko 12,koska äideille tulee niin kamala olo jos ei kuulu.Itekkin kävin tässä raskaudessa neuvolassa vko 9+6 ja jos olisivat meinannu kuunnella,olisin sanonut etten halua,koska kakkosen jälkeen oli niin kauhea olo,kun ei kuulunut=(Mietin yökaudet,että vauva varmasti ei hengissä yms.=(
Olin eilen neuvolassa (11+3) ja kauan täti yritti ääniä saada kuuluviin, mutta ei onnistunut... Vaikka viidettä jo odotan jäi pelko kytemään mieleen, sillä takana on kaksi keskenmenoa, joissa molemmissa sikiö menehtynyt noin 12 viikolla... Kaksi kertaa olen nyt ultrassa käynyt ja niissä kaikki toistaiseksi oli hyvin, mutta aika sekavat ajatukset ovat tällä hetkellä. Ensi viikon ti on aika nt-ultraan, joten se on sitten se totuuden hetki itselleni, jonka jälkeen toivottavasti uskallan jo alkaa nauttia tästä odotuksesta. Koitan uskotella, ettei ääniä välttämättä olisi vielä kuulunutkaan, vaikka kaikki olisikin hyvin... No tässä ei auta kuin toivoa...
Tsemppiä kaikille muillekin, joilla ei jumpsutusta vielä onnistuttu kuulemaan! On tämä odotus aina niin hermoja raastavaa... Aina saa murehtia jostakin :/
-mammaxnejlä
esikoisesta tasan rv10 ja tästä toisesta myös rv10.
Normaalisti sydänääniä yritetään kuunnella vasta rv12+. Äänten kuulumiseen vaikuttaa ainakin onko vatsanpeitteitä, kohdun asento (taaksepäin kallistunut kohtu) ja istukan sijainti (jos on edessä).
violet rv27+4