Mulla diagnosoitiin kaksisuuntainen mielialahäiriö, ahdistuneisuushäiriö ja ADHD.
Miten elää? ADHD lääkitystä ei voida aloittaa bipon takia vielä ja bipo lääkkeet saa mut sekaisin. Rauhoittavia on määrätty, mutten niitä halua syödä. Olen N27.
Kommentit (24)
10 vuotta ja dg vaihtuu epävakaaseen persoonallisuushäiriöön.
Siis mitä ne sulle syöttää sit, jotain ketipinoria?
Kun te kakssuuntaiset ette ole oikein parhaita päättämään omista lääkityksistä. Antipsykootit on liikaa tyrkytettyjä, mutta ne toimii hyvin useilla kaksisuuntaisilla.
Mutta hienoa jos haluat ja pärjäät ilman bentsoja omatoimisesti 👍
Tuo ADHD-lääkitys voi käsittääkseni vaan pahentaa kaksisuuntaisen ja ahdistuksenkin oireita.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ne sulle syöttää sit, jotain ketipinoria?
Kun te kakssuuntaiset ette ole oikein parhaita päättämään omista lääkityksistä. Antipsykootit on liikaa tyrkytettyjä, mutta ne toimii hyvin useilla kaksisuuntaisilla.
Mutta hienoa jos haluat ja pärjäät ilman bentsoja omatoimisesti 👍
Tuo ADHD-lääkitys voi käsittääkseni vaan pahentaa kaksisuuntaisen ja ahdistuksenkin oireita.
Joo, siis juuri siksi ei ole aloitettu ADHD:hen lääkitystä, kun kaikki muu on epätasapainossa. Mulla alkoi tää 15-vuotiaana masennuksena ja masennus muuttunut ahdistukseksi näin aikuistuessa. Haluaisin elää normaalia, tai edes mahdollisimman normaalia elämää ilman lääkitystä. Mutta mistään ei oikein tule mitään. Innostun hetkeksi yhdestä asiasta, kiinnostus pysyy muutaman kuukauden jonka jälkeen ahdistun, kun en pystynyt siihenkään mitä tällä kertaa yritin.
En oikein tiedä mitä enää tehdä.
Anteeksi muuten sekava teksti. En jaksa nyt lukea läpi ja tarkistaa oikeinkirjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Pääsetkö terapiaan?
Olen käynyt, muttei siitä oikein ole ollut apua. Mulla ei oo mitään ihmeellistä taustalla. Ap.
Eiköhän sinulla ole autisminkirjon häiriö eikä mitään bipoa siksi menet bipoon tarkoitetuista lääkkeistä sekaisin kun sinulla ei ole sitä, jos olisi niin lääkitys toimisi. Adhd jo onkin mikä on aika usein autisminkirjonhäiriön kaverina. Hankkiudu neuropsykiatrisiin tutkimuksiin ja hanki oikeat diagnoosit
Tämä ei anna lainata, mutta ap nuo oireet on autismia eikä bipoa mitä sinulla on.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sinulla ole autisminkirjon häiriö eikä mitään bipoa siksi menet bipoon tarkoitetuista lääkkeistä sekaisin kun sinulla ei ole sitä, jos olisi niin lääkitys toimisi. Adhd jo onkin mikä on aika usein autisminkirjonhäiriön kaverina. Hankkiudu neuropsykiatrisiin tutkimuksiin ja hanki oikeat diagnoosit
Ei ole. Menen näistä lääkkeistä sekaisin, sillä emme ole löytäneet minulle toimivia lääkkeitä vielä. Tämä on kuulemma yleistä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei anna lainata, mutta ap nuo oireet on autismia eikä bipoa mitä sinulla on.
Diagnosoit Apn uudelleen parin lauseen perusteella? :D
Sitä paitsi nuo oireet kuulostavat todellakin ADHD:hen sopivilta, ei autismilta.
Sivusta.
Ap, uskallan epäillä että sulla ei ole bipoa, vaan ADHD:n impulsiivinen muoto + ahdistuneisuushäirö. ADHD:hen kuuluu monilla juuri samanlaista "maniaa" ja sitten kun katumus iskee, iskee helvetillinen depressio.
Ystävälläni bipolääkkeet saivat vauhdin kiihtymään entisestään ja vasta adhd-lääkitys + neuropsykologinen kuntoutus alkoivat auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Menen näistä lääkkeistä sekaisin, sillä emme ole löytäneet minulle toimivia lääkkeitä vielä. Tämä on kuulemma yleistä. Ap.
Etkä ikinä löydäkään kun et ole bipo. Jokainen oikeasti bipo minkä tunnen niillä on toimiva lääkitys löytynyt ihan helposti ja jokainen millä ei ole toiminut on joko autistinen tai traumatisoitunut, mutta mitään bipoa niillä ei ole vaikka vuosikymmenkin on monelle sitä diagnoosia tuputettu ensiksi turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, uskallan epäillä että sulla ei ole bipoa, vaan ADHD:n impulsiivinen muoto + ahdistuneisuushäirö. ADHD:hen kuuluu monilla juuri samanlaista "maniaa" ja sitten kun katumus iskee, iskee helvetillinen depressio.
Ystävälläni bipolääkkeet saivat vauhdin kiihtymään entisestään ja vasta adhd-lääkitys + neuropsykologinen kuntoutus alkoivat auttaa.
En osaa sitä sanoa, muuta kuin, että psykiatri puhui että ADHD-ihmisillä usein on myös bipo. Myös kuulemma ADHD on bipon variantti.
Mulla on kausia ja mielialapäiväkirja on ollut useat vuodet käytössä. Näitä on käyty läpi lääkärissä. Oirehdintaa on useita.
Ap.
Kannattaako mun itse sanoa sitten lääkärille, että mitkä perustelut on diagnooseilla? Ap.
Vierailija kirjoitti:
:D Mene nyt oikeasti hittoon siitä diagnosoimasta muita oman elämäsi pohjalta. Ei ne diagnoosit mene aina lääkäreilläkään oikein mutta tuo nyt oli jo ala-arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrit tuntien nämä heidän maniansa on lähinnä juuri tuota mitä ap kuvaa, hetken aikaa intensiivisesti harrastetaan jotain, kulutetaan harrastus ns. loppuun ja sitten turhaudutaan kun kiinnostus loppui jälleen kerran. Sillä ei ole mitään tekemistä manian kanssa, se on ekko.
Vierailija kirjoitti:
Autismia? Selvennän vähän.
Mun mielestä mikään tekstissä ei mielestäni viittaa autismiin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako mun itse sanoa sitten lääkärille, että mitkä perustelut on diagnooseilla? Ap.
Kannattaa kysyä, koska ne on monesti ihan ilmaa.
Kaikillahan se nykypäivän muotisairaus on.
Stressitön elämö