Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 500 työntekijältä lähti kahvimaito-näin pienistä asioista kunnat etsivät nyt säästöjä

Vierailija
20.11.2023 |

Viimeinen pyyhkii pöydän! Kouluissa ruokailu"nautitaan" ilman tarjottimia. Kahvimaito pois ja näkkärivälipalasta peritään euro. Ilmaiset kahvimaidot on jo poistettu lokakuun lopussa sivistyksen,opetuksen ja varhaiskasvatuksen työntekijöiltä. Heitä on noin 2 500.

Karkeasti vois sanoa,et suljettais kaikki koulut vähäksi aikaa. Tuskin se"sivistys" siitä enää huononee! 

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä vietiin mikro kun hallinto oli sitä mieltä että se vie liikaa sähköä.

Vierailija
22/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahan muuttajille riittää aina rahaa, samoin kehitysapuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meno, kuin hva:lla. Se, että itse maksetaan kahvit, maidot ja pian varmaan vessapaperitkin, on ihan pikkujuttu. Se, että ei saatu paperikalentereita, vaikka sähköinen kalenteri ei ole vieläkään tullut (tulee alkuvuodesta juu, mutta kun niitä varauksia tarvisi laittaa juuri NYT jo pitkälle kevääseen saakka), meinaa vähän huvittaa. Se mikä ei huvita, on se, että meiltä vietiin työnohjaus. Ja jos tätä työtä tekee yksityisenä ammatinharjoittajana, niin on ilmoitettava AVIlle työnohjaajan nimi, että saa luvan tehdä työtä. Täällä julkisella puolella asialla ei sitten olekaan mitään väliä. On kuulemma turha ilmoitella asiasta aville, sieltä on tarkastettu että on laillista. Vähän kyllä epäilen...

Vierailija
24/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja 2020-2023 suomalaisten rahat päätyivät EU:n, USA:n ja WEF:n rikkaan eliitin yksityistileille käytännössä... suomalaisten talous ja ostovoima on täysin tuhottu näiden vuosien aikana...

Onkos lukuja tai perusteita miten se tapahtui noina vuosina?

Kuulostaa hiukan liian mehevältä propagandalta kertoa kuinka kokoomuslainen unelma toteutettiin vasemmistohallituksen toimesta.

Vierailija
25/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpas kauheeta - en ole ikinä ollut yhdessäkään työpaikassa, jossa olisi ollut mitään ilmaista, kaikki maidot, kahvit ym on pitänyt itse työntekijöiden kustantaa.

Sama täällä. Mutta kunnallisella puolella on yleensä pienemmät palkat. Ja tällainen maitoedun vieminen näyttäytyy pelkkänä v*ttuiluna hyödyllistä työtä päivästä toiseen puurtaville työntekijöille.

Vierailija
26/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpas kauheeta - en ole ikinä ollut yhdessäkään työpaikassa, jossa olisi ollut mitään ilmaista, kaikki maidot, kahvit ym on pitänyt itse työntekijöiden kustantaa.

Sama täällä. Mutta kunnallisella puolella on yleensä pienemmät palkat. Ja tällainen maitoedun vieminen näyttäytyy pelkkänä v*ttuiluna hyödyllistä työtä päivästä toiseen puurtaville työntekijöille.

Opetelkaa juomaan kahvi mustana niin ei tarvitse inistä maidoista.

Vierailija
27/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavihreä joutuu nyt tekemään sellaisen ikävän päätöksen ihan itse että täytyy laittaa ihmiset arvojärjestykseen. Kaikille ei riitä rahat ja kaikki ihmiset ei ole saman arvoisia.

Vierailija
28/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa juomaan kahvi mustana niin ei tarvitse inistä maidoista.

Nykyisillä palkoilla on pakko viedä maidot ja vessapaperit työmaalta kotiin. Mistä niitä sitten saa jos ei inise?

Vierailija
29/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punavihreä joutuu nyt tekemään sellaisen ikävän päätöksen ihan itse että täytyy laittaa ihmiset arvojärjestykseen. Kaikille ei riitä rahat ja kaikki ihmiset ei ole saman arvoisia.

Selvä, helppoa: Asetan miljoonan kuukaudessa tienaavan järjestyksessä perusduunarin taakse, jolloin kun hänen omaisuutensa takavarikoidaan niin rahat kummasti riittääkin.

Vierailija
30/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät juo mustana? Ihan teinin hommaa joku maito kahvissa. Latte tietty erikseen. 

Vierailija
31/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään ja se koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä. 

2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja sitä saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista. 

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä. 

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

Vierailija
32/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvimaidot varastetaan kotiin

tarjottimet rikotaan ja sutataan 

jne 

Vierailija
33/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä, helppoa: Asetan miljoonan kuukaudessa tienaavan järjestyksessä perusduunarin taakse, jolloin kun hänen omaisuutensa takavarikoidaan niin rahat kummasti riittääkin.

Hehe, hellanlettas.

Vierailija
34/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

punavihreät voisivat lopettaa ammattikoulujen liikarahoituksen ja satsata ennemmin ihmisiin, mitä eurooppalaisiin perheyrityksiin. 

Vierailija
35/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna kellään ei ole enää vakituista työpaikkaa. 

Saa irtisanoa helposti kenet tahansa. 

Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli heti pian kun taloustilanne paranee saa ottaa täysin uuden työntekijän. 

Vierailija
36/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä kunnalla, ei ollut mitään maksuttomia kahveja tai maitoja. Porukalla ostettiin itse kaikki, astianpesukone ja kahvikupit oli talon puolesta.

Näin oli myös puolustushallinnon puolella valtiolla. Ei mitään ilmaista.

Vierailija
37/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä lähti kahvimaito jo alkukesästä kunnalla. Ei opetusala.

Vierailija
38/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut kiinni ja opet pakkolomalle hetkeksi. Iso säästö ja mitään ei menetä.

Vierailija
39/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksikkö, älä puhu puuta heinää. 70-luvulla tarjottiin koululounaalla lämpimän aterian kanssa leipää ja maitoa, joskus oli tarjolla jopa juustoa tai leikkelettä, jos oli kevyempi keittoruoka.

Minä olen aloittanut koulunkäyntini 1956 ja silloin sai koulusta vain lämpimän ruuan, mikä ei useinkaan ollut kovin hääviä. Itse vietiin voileivät ja juoma. Pakkaskeleillä juoma usein jäätyi pitkämatkalaisten repussa, kas kun kuljetuksia ei ollut, vaan matka taitettiin jalkaisin, pyörällä, suksilla jne.

Vierailija
40/82 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

T p hakijoille on kolmioleivät ja söpöt parin desin maitopurkit välipalaksi - ja pillimehu sekä hedelmä. 

Mutta säästetään vaan. Voisko vanhuksia pitää 3 vrk samoissa vaipoissa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi