2 500 työntekijältä lähti kahvimaito-näin pienistä asioista kunnat etsivät nyt säästöjä
Viimeinen pyyhkii pöydän! Kouluissa ruokailu"nautitaan" ilman tarjottimia. Kahvimaito pois ja näkkärivälipalasta peritään euro. Ilmaiset kahvimaidot on jo poistettu lokakuun lopussa sivistyksen,opetuksen ja varhaiskasvatuksen työntekijöiltä. Heitä on noin 2 500.
Karkeasti vois sanoa,et suljettais kaikki koulut vähäksi aikaa. Tuskin se"sivistys" siitä enää huononee!
Kommentit (82)
Turhisten lomahotelleista ei takuulla säästetä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Jos valtion hankinnat kilpailutettaisiin kunnolla niin saataisiin säästöjä 500 miljoonaa.
mutta parempi viedä kahvimaito tai näkkärit koululaisilta
Nimenomaan. Julkiset hankinnat ovat monelle firmalle lypsylehmä, ja valtiolta kupataan säännöllisesti ylihintaa. Budjetit ylittyvät aina.
Ihan turha aikuisille ihmisille on mitään maitoja verorahoilla hankkiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos valtion hankinnat kilpailutettaisiin kunnolla niin saataisiin säästöjä 500 miljoonaa.
Varmaan päättäjät ei halua puuttua hankintoihin kun joku päättäjä joutuisi luopumaan hillotolpasta.
Parempi viedä näkkäri lapsen suusta.
No onpas kauheeta - en ole ikinä ollut yhdessäkään työpaikassa, jossa olisi ollut mitään ilmaista, kaikki maidot, kahvit ym on pitänyt itse työntekijöiden kustantaa.
Äitini vei kouluun mennessään omat eväät, tämä siis vielä 1970-luvulla. Vain päääruoka tuli koulusta, ei maitoa tai leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Julkiset hankinnat ovat monelle firmalle lypsylehmä, ja valtiolta kupataan säännöllisesti ylihintaa. Budjetit ylittyvät aina.
Olisi hyvä tietää mitkä firmat ovat näistä ylihintaisista hankinnoista hyötyneet?
Kyllä meidän koulussa lapsilta onnistuu ruokailu ilman tarjottimia todella hienosti. Ei tule edes ylimääräistä sotkua tai lautasten tippumisia. Itsekin osaan kantaa ruokani pöytään ilman tarjotinta.
Ja opettajien ei tarvitse maksaa kahvimaitoja itse ainakaan meillä. Haemme ne edelleen keittiöltä ja merkataan listaan. Keittiö laskuttaa ne koululta.
Vierailija kirjoitti:
No onpas kauheeta - en ole ikinä ollut yhdessäkään työpaikassa, jossa olisi ollut mitään ilmaista, kaikki maidot, kahvit ym on pitänyt itse työntekijöiden kustantaa.
Meillä työnantaja kustantaa kahvit ja maidot. Ennen vanhaan oli keksejä mutta ei enää. Nykyisin on hedelmiä joita ei ennen ollut. Oikein hyvä homma että saadaan kahvitauolla ilmaista kahvia.
Meillä opettajien piti maksaa kahvimaidosta jo kymmenen vuotta sitten.Etelä- Pohjanmaan koulussa.
Meillä opettajien piti maksaa kahvimaidosta jo kymmenen vuotta sitten.Etelä- Pohjanmaan koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä kunnalla, ei ollut mitään maksuttomia kahveja tai maitoja. Porukalla ostettiin itse kaikki, astianpesukone ja kahvikupit oli talon puolesta.
Veroprosentit ensi vuodelle on lyöty lukkoon. Kuntien ja kaupunkien pitää vähentää 500 miljoonaa eikä kunnat ja kaupungit siis voi korottaa veroprosenttia.
Tietää siis irtisanomisia.
Työmarkkinatuki on 595 netto, sillä saa maksaa asumiskulut, ruoat ja kahvimaidot.
jep ja sitten ostetaan hankintoina pelkästään metosta sadalla miljoonalla. no, hyvä että tuetaan italialaista perheyhtiötä. ei kait siinä mitään. lapsilta ensin ruuat pois. hyvää menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä työnantaja kustantaa kahvit ja maidot. Ennen vanhaan oli keksejä mutta ei enää. Nykyisin on hedelmiä joita ei ennen ollut. Oikein hyvä homma että saadaan kahvitauolla ilmaista kahvia.
Meillä myös ilmainen kahvi/tee.
Vierailija kirjoitti:
Joku Mika Lintilä kittas viinoja työaikana valtion piikkiin, ja pomoille riittää ilmaisia lounaita ja kahveja kampaviinerien kera, mutta aina riittää niitä, jotka nälvivät, jos perusduunari harmittelee jonkin edun menettämistä.
Oon ollut töissä toisen steen kouluissa hallinnon puolella. Kahviporukat oli ja itse ostettiin kahvitarpeet.
tuokin homma, että saako ammattikoulut oikeasti rakentaa yritystoimintaa valtion rahoilla ja kilpailla paikallisten yritysten kanssa. siellä on rahaa kuin roskaa, puhutaan, että budjetti pitää käyttää. se budjetti on joka vuosi ylimitoitettu, siis siellä hankitaan lähes 100 000e jäätelökoneita. meno on niin hullua, ettei sitä rahan määrää julkisen puolen hankinnoissa edes tajua, jos ei ole itse nähnyt.