Saako parempituloinen ostaa punalappuisia tuotteita?
Oranssilappuisia nämä monesti on, no kumminkin, teen kahta työtä ja tulot ovat lähemmäs 5000 kuussa, sitten kuulee näitä, joiden mielestä on näitä tuotteita tulisi ostaa ainoastaan vähätuloiset. Pelkästään sillä, että käyn kahdessa työssä, jokainen euro on mielestäni omaa ansiotani, ja ostamalla punalappuisia tuotteita ainoastaan petaan parempaa tulevaisuutta itselleni - vaikkakin sosialistien mukaan on väärin rikastua edes kovalla työllä.
Kommentit (16)
Ja teet kaksi työtä, kun maassa on satoja tuhansia työttömiä.
Pitää olla yksinkertainen jos ajattelee että kaupan poistotuotteet ovat jotain köyhäinapua ja varattu vain tietyille ihmisille.
Niiden ideana on että kun on tuote joka ei enää mene kaupaksi täyteen hintaan niin kauppa saisi edes sen 70% tuotteen hinnasta sen sijaan että huomenna tuote heitettäisiin roskikseen jolloin kaupan tappio olisi 100%.
Ei saa ostaa, mutta täytyisi ehdottomasti maksaa enemmän veroja.
Sama se mitkä tulot on, tarkoitettu kaikille ihmisille. Muuten menee roskiin.
Kuten täällä jo todettiinkin, aletuotteet eivät ole hyväntekeväisyyttä, vaan keino kauppiaalle minimoida tappioita.
Toisekseen inflaatio vaikuttaa todella rajusti tuossa palkkaluokassa, eikä useinkaan 5k tienaavaa enää voida pitää edes erityisen hyvätuloisena.
- asuinpaikkakunta
- onko lapsia
- puolison tulot
- tulonhankinta menot
jnejne.
jos esimerkiksi puoliso on työtön, olet perheellinen ja, asut keskisuuressa/suuressa kaupungissa ja tarvitset autoa. Näillä realiteeteillä vajaan 3,5k nettotulot eivät kauheasti lämmitä.
No mä olen keskiluokkainen. En kovapalkkainen, mutta ihan ok liksa. Jätän punalaputetut vähätuloisille, ihan syystä. Mä voin maksaa vähän enemmän, mutta heillä on raha joskus tosi tiukalla. Punalaputettujen ostaminen tuntuisi pahalta, ne kuuluu pienituloisille mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen keskiluokkainen. En kovapalkkainen, mutta ihan ok liksa. Jätän punalaputetut vähätuloisille, ihan syystä. Mä voin maksaa vähän enemmän, mutta heillä on raha joskus tosi tiukalla. Punalaputettujen ostaminen tuntuisi pahalta, ne kuuluu pienituloisille mun mielestä.
Minä olen työlläni rahani ansainnut. Eli ei tunnu pahalta. --Ap
Vierailija kirjoitti:
Missä mielestäsi menee raja, että voi ostaa punalaputettuja tuotteita?
Tietysti saat. Minä haen ilmaiseksi ne ruokajaosta.
Sori ap mutta en usko tarinaasi. Osta niitä punalaputettuja ihan rauhassa, ei sun tarvitse meille selittää.
Pitäisi lakiin saada kirjattua, ettei ihmisellä ole sallittua olla enemmän kuin yksi työ, joten ihmisten kannattaisi miettiä, minkä ammatin valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi lakiin saada kirjattua, ettei ihmisellä ole sallittua olla enemmän kuin yksi työ, joten ihmisten kannattaisi miettiä, minkä ammatin valitsee.
Ei olisi ongelma ampua sinut saman tien! Olisi yksi työpaikka tai yksi työtön vähempi.
Ei saa. Meillä verrataan tilinauhoja hyllyn edessä, luuserit ajetaan pois.
Niitä saa ostaa kuka vaan eipä mene hävikkiin. Kuinka usein tästä tulee taas uusi aloitus
Hoh hoijakkaa taas
et voi ostaa punalappuisia tuotteita..ei ei.