Tavoite olla vanhana yksin
Sitten kun on säännöllisinä tuloina edes pieni, oma eläke.
Kommentit (36)
Kuule, menee enää muutama vuosi, eikä pankkipalveluja saa mistään muualta kuin netistä.
Ei ole enää mitään pankkikonttoreita missään.
Vierailija kirjoitti:
Jos tavoitteesi on olla vanhana yksin, käy katsomassa kotihoidon asiakkaita. Kun kaikki tarpeet tulevat vaippaan, et pysty itse pesemään tai pukeutumaan. Et ymmärrä hoitaa omia asioitasi. Käsissäsi eivät mitkään tavarat pysy, etkä ymmärrä uudesta tekniikasta yhtään mitään.
Kun otetaan huomioon se että hoitajia on aina vähemmän ja vähemmän ja jos kotihoito lakkaa kokonaan...
Kaikki me yksin ollaan vanhana. Ei omaisetkaan niitä vaippoja käy vaihtamassa ja katsomassa syökö. Niillä on omat elämät.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, menee enää muutama vuosi, eikä pankkipalveluja saa mistään muualta kuin netistä.
On mulla ihmisiä jotka voi asioita mulle opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu tavoite sulla. Sähän niin sujuvasti hoidat yksin pankkiasiat, kauppa-asiat ja muut.
Miksi näiden hoitamiseen ei onnistuisi yksin kun netin kautta hoituu kaikki?
Näkökyky mennyt, ymmärrys mennyt ja käsien vapina on tullut...siinä nyt aluksi.
Ei sentään kaikille noin käy. Vanhempani olivat erinomaisessa kunnossa kumpikin vielä 90 vuotiaina. Äiti hoiteli kaikki asiat ihan itse. Emme tienneet heidän raha-asioistaan mitään, koska se oli yksityisasia sanoi äiti, että hoida vaan omasi niin hänkin tekee. Näkö laaseroitiin ja senjälkeen katselivat telkkariakin ilman silmälaseja. Kädet eivät tärisseet. Muistisairauksia ei kummallakaan. Vähän vaille 95 v. elivät ihan hyvin omassa asunnossaan jossa siivoja kävi - muut hommat hoitivat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tavoitteesi on olla vanhana yksin, käy katsomassa kotihoidon asiakkaita. Kun kaikki tarpeet tulevat vaippaan, et pysty itse pesemään tai pukeutumaan. Et ymmärrä hoitaa omia asioitasi. Käsissäsi eivät mitkään tavarat pysy, etkä ymmärrä uudesta tekniikasta yhtään mitään.
Kun otetaan huomioon se että hoitajia on aina vähemmän ja vähemmän ja jos kotihoito lakkaa kokonaan...
Olen koko ikäni passannut miestä ja perhettä. Kyllä haluan jo vanhana olla passaamatta.
Sama täällä. Otin eron 16v. sitten. Nyt eläkkeellä nutin kun saan passata vain itseäni.. Jouluksi ym. lasten perheet hakee luokseen.. Ihanaa kun ei ole aikatauluja, ei tarvitse menojaan ja rahaasioista selitellä kun itselle.. Nautin. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätpä vaan syystä tai toisesta ole opettaneet. Tai sinä oppinut.
On outoa maalata kauhukuvia vanhuudesta. Kaikki vanhenevat ja toiset pystyvät pitämään itsestään huolta toiset ei. Näin se on nuorempanakin. Olen elänyt nyt 15 vuotta jo eläkkeellä yksin ja pystyn hoitamaan omat asiani oikein hyvin, olivat ne sitten netissä tai ei. Ei pidä niputtaa kaikkia ikääntyviä samaan kastiin. Itseäni vanhemmillakin on smartphonet ja muut härpäkkeet kotonaan. N74
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätpä vaan syystä tai toisesta ole opettaneet. Tai sinä oppinut.
En ole heiltä apua pyytänyt. Se on selvää ettei mieheni auta ja neuvo.
Elämän parasta aikaa on, kun pitkästä aikaa ei tarvitse huolehtia muista kuin itsestään. Omat vanhemmat ovat haudassa, lapset aikuisia ja omillaan ja jos vielä ei ole enää puolisoakaan, saa olla ja elää just niinkuin ITSE haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu tavoite sulla. Sähän niin sujuvasti hoidat yksin pankkiasiat, kauppa-asiat ja muut.
Miksi näiden hoitamiseen ei onnistuisi yksin kun netin kautta hoituu kaikki?
Ainakin siihen asti kun pää pelaa ja näkö on tallella. Meillä on avustettavana yksi fiksu ja ahan hermolla oleva, mutta melkein sokea vanhus. Hän osasi hoitaa kaikkia asiansa itsenäisesti verkossa, kunnes näkö meni. Toinen taas on pihalla kuin lumiukko. Joka toinen päivä kysyy apua ja joka toinen päivä kieltäytyy siitä.
Valiskos se taas tekee lähtöä mörskästä itsenäiseen elämään.
Hehe juu. Vuonna 2040 on lähtö edessä.
Toivottavasti pääsen jo kohta puoliin eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Sä et ilmeisesti tiedä, että eläkeikä riippuu nykyään syntymävuodesta ja -kuukaudesta.
Syksyllä 1973 syntynyt pääsee eläkkeelle aikaisintaan talvella 2040.
Voi päästä vaikka jo tänä vuonna, sairaus ei katso aina ikää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ilmeisesti tiedä, että eläkeikä riippuu nykyään syntymävuodesta ja -kuukaudesta.
Syksyllä 1973 syntynyt pääsee eläkkeelle aikaisintaan talvella 2040.
Voi päästä vaikka jo tänä vuonna, sairaus ei katso aina ikää
Onhan noita sairauksia mulla paljon. Harmi vaan kun eläkettä ei millään myönnetä.ap
Olen koko ikäni passannut miestä ja perhettä. Kyllä haluan jo vanhana olla passaamatta.