Lue keskustelun säännöt.
Jos aion jättää sokerin pois, mihin kaikkeen mun pitäisi kiinnittää huomiota?
02.01.2007 |
Tietenkään en syö karkkia ja leivonnaisia, en juo mehuja ja limuja. Missä muualla on sokeria? Onko mm. vaaleassa leivässä?
Kommentit (3)
tuossa sanoivatkin, niin kannattaa katsoa tarkkaan tuoteselosteita. Hiilihydraatti on sokeria. Melko yllättävissäkin paikoissa on sokeria. Esimerkiksi yhdessä jogurttipurkillisessa (200g), on jopa 8 sokeripalan verran sokeria. Vaalea leipä on todella häijyä, samoin kuin kaikki mehut.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Muista myös, että elimistö valmistaa tärkkelyksestä sokeria, joten kannattaa jättää perunat vähemmälle.
Kaikissa valmisruoissa on myöskin jotain sokeria, joten kannattaa valmistaa ruoat itse.
Ja tärkkelys siis on sokeria. Käytä täysjyväviljaa (tumma riisi, tumma makaroni, TÄYSjyväruis). Korvaa peruna esim. lantulla ym kasviksilla.