***Viitoset!*** Aloituspino!
Tervetuloa kaikki noin viiden kilon pudottajat!
Olen siis Eatni, 161cm ja 61kg, kahden lapsen äiti. Ennen lapsia painoin 50-55kg, ja nyt tavoite olisi tuo 55kg. Aloitin kevyesti ennen joulua, laskin viikon ajan Painonvartijoiden pisteitä (netistä ladattu cd-romppu), ja laiduinkin 0,5kg. Joulu toi kaiken takaisin. Nyt aloitin eilen uudestaan, joten toista päivää tässä totutellaan.
Ketä te muut olette? Pieni esittely ja aloitustiedot kiitos:)
Kävisikö punnituspäiväksi vaikka aina maanantai? Ei tulisi viikonloppuna aina mässättyä, kun punnitus odottaisi...
Kommentit (25)
Kirjoitin vahingossa tuohon kevyesti kesään-pinoon, vaikka piti tähän kirjoittaa.. Kopioin nyt melkein suoraan tuon esittelytekstin siitä pinosta.
Eli olen 26v. 1v2kk tytön äippä. Tuolla jouluksi kuntoon -porukassa kirjoittelin ja sain pudotettua 6,8kg. Vielä jäi kuitenkin muutama kilo pudotettavaa. Toivottavasti siis mahdun vielä porukoihin, koska tiedän että ilman ryhmää ei tuo parikaan kiloa lähde mihinkään.
Mitat siis:
pituus: 162cm
Lähtöpaino (elokuussa) 63kg
Paino nyt:56,2kg
Tavoite: 55kg ainakin ja takapuoli pienemmäksi
Tytön lisäksi perheeseen kuuluu 2 koiraa, mies ja sekalainen joukko muita murmeleita. Nuo koirat pitävät huolen siitä että päivisin tulee lenkkeiltyä 1-2h joko vaunuilla tai ilman. Lisäksi lumitilanteen salliessa on tehty vielä n.40min pulkkalenkki.
Jumpan aloitin syksyllä ja jatkan sitä, mikäli vetäjä löytyy, sitä kun ei jumpan jäädessä joulutauolle ollut vielä löytynyt. Harmi.. (pienen paikkakunnan huonoja puolia...)
Jos vetäjää ei löydy pitänee ajella sitten hiukan kauemmaksi jumppaan, se on kuitenkin minulle todella mieluinen harrastus.
Ratsastuksen aloitan myös, kunhan tallilta tulee ilmoitus että ryhmään mahtuu. Ja tuo syksyllä ostettu stepperi pitäisi taas ottaa käyttöön joulutauolta, sillä olisi tarkoitus polkea 2-3krt/vko ainakin 20 min, jospa se tuohon takapuoleen alkaisi tehoamaan ;)
Eli ongelmana minulla lähinnä takamus, ja kyllähän tuota painoakin vielä muutama kilo voisi vähemmän olla. Sillon tällöin käyn juoksemassa, kun vain suinkin ehdin ja olen nyt jo huomannut että on paljon kevyempi juosta, kun painoa on tuo n.7kg vähemmän kuin elokuussa..
-Ansku-
Eli minä olen 26v. kolmen lapsen äiti. Lapset on 7, 5 ja 2,5 vuotiaita.
Pituutta minulla on 168cm ja ennen jokaista lasta olen painanut 58kg, tosin ennen esikoista vaivaiset 56kg. Nykyinen painoni oli laihikselle lähdettäessä 1.1.2007 62,2 ja nyt olen päässyt 61,6 kiloon. Tavoite olisi painaa vielä tammikuun lopussa 60kg ja mahdollisesti ennen kesää se 58kg mutta kovin hitaasti tuntuvat kilot karisevan.
Lopetin kesällä nuorimmaisen pitkän imetyksen ja samalla minulle laitettiin hormoonikierukka. Lääkäri pelotteli sen tuomista kiloista ja tulihan niitä. Toki imetyksen aikainen kulutus loppui samalla. Hiljakseen olen vuoden aikana hankkinut nämä kiloni. Liikkumaan yritän sen minkä kolmen lapset työssäkäyvä Äiti pystyy. Käyn kaksi kertaa viikossa juoksemassa ja kerran viikossa kuntosalilla+uimassa. muina päivinä pyrin tekemään 20-30min sauvakävelylenkin.
Paheikseni voisin sanoa viikonloppu herkuttelun. Arkena syön aika askeettisesti ja terveellisesti. Kokouspullia ja keksejä on tullut syötyä, samoin ravintolaruokaa. Nyt olen toista viikkoa hyvin onnistuneesti herkkulakossa ja maanataista lähtien olen laskenut pisteitä(kopsut kaverin materiaaleista...). Meille " pienille" pisteitä sallitaan aika vähän. Katsotaan auttaako tämä pisteily, kun kevyt ruokavalio yksistään ei tunnu auttavan. Viikonloppuherkuttelu loppui osaltamme, tilalle tuli kohtuus. Mitään pika diettejä en halua, vaan pysyvän hyvänolon ruokailutapojen muutoksella! Se piti vielä mainita että olen huono huomaan, nyt harjoittelen samalla veden juomista!
Täällä olisi vielä yksi viiden (noh, kuuden...) kilon karistaja: 31-vuotias kahden kakaran äiti. Esikoinen on kolme ja toinen 9 kk - ja tätä jälkimmäistä on näistä kiloista kiittäminen ;)
Mallimitoissa en ole koskaan ollut enkä sinne osaa siis kaivatakaan, mutta haluan taas tunnistaa itseni peilistä ja näyttää omasta mielestäni hyvältä.
Laitokselta jäi keväällä 15 kiloa ylimääräistä, 10 meni ja yksi tuli jouluna takaisin. Kesäkuussa veljeni häissä aion todellakin mahtua omankokoiseeni mekkoon!
Pistetäänpä mitat:
Paino nyt 76
Tavoitepaino 70
Pituus 170
Vyötärö nyt 86 (kevyen uloshengityksen lopussa) :o
Tavoitevyötärö <80
Vaatekoko nyt paita 40, housut 44 (minäkö epäsuhtainen? ;)
Tavoite paita 38, housut 42
Otin kiloklubista sen ilmaisen viikon ja totesin sen minkä tiesinkin: minulla ei ole mitään vaikeuksia koota terveellistä elämää itselleni, kun joku pitäisi näppini irti ylimääräisistä herkuista! Lisäksi aika tai viitseliäisyys ei tule riittämään kiloklubin vaatimaan pikkutarkkaan kirjaamiseen ja naputteluun, mutta jonkinlaista kontrollia ja ryhmäpainetta tässä kaivattaisiin. Jospa sitä täältä irtoaisi!
Laihdutusmenetelmäni on " ei menetelmää" , valitsen täysjyvää ja palaan ruotuun siinä, että muistan tunkea vihanneksia kaikkiin ruokiin. Se ei ole vaikeaa, mutta jotenkin on muka ollut niin naatti, ettei ole tullut sitäkään tehtyä. Jos ruuassa on vihanneksia ja vielä jotain tuoretta lautasella ja joku hedelmä päivässä, niin se puoli kiloa tulee helposti. Ja ne karamellit pysyy kaupassa muuten kuin karkkipäivänä!
Liikuntaa saisi tietysti aina lisätä, mutta jos nyt näistä nykyisistäkin muutamasta kerrasta viikossa pitäisi kiinni, niin eiköhän tämä tästä.
Ja muutkin halukkaat: kiva, kun tulee porukkaa mukaan! Kirjoittele kuulumisia tämän viikon viikkopinoon " ***Viitosten viikko 2***" eli aloituspino oli viime viikolle ja nyt on sitten tämä toinen viikko menossa :-)
Olen 35-vuotias kolmen lapsen äiti (tytöt 6-ja 4v., poika 1½v.). Nyt olen osa-aikaisesti hoitovapaalla.
Laihdutuksen saralla olen jo melkein konkari, koko viime vuosi sujui jo niissä merkeissä, ja vielä olis se vähintään viisi kiloa jäljellä. 14kg on mennyttä (ennen joulua oli enemmänkin miinusta) ja tavoitepaino olisi 58-60kg tai vähemmänkin jos on lähteäkseen. Pituutta on 160cm ja painoa oli maanantaina 67,1kg.
Laihdutusmenetelmänä käytän pointseja, ja se on ollut ihan mun juttu. itsekseni kotona pisteitä laskeskelen, ehkä kävisin ryhmässäkin, jos tässä lähikunnissa olisi sellainen. Mutta hyvin on mennyt näinkin. Netistä olen saanut tosi hyvää vartaistukea. Mihinkään pikahokkuspokkuskonsteihin en aio enää sortua- oikotietä ei onneen tässä lajissa ole, ja vihdoinkin olen ymmärtänyt ettei se aika vaan ne pysyvät tulokset merkitsevät jotain.
Liikuntaa harrastan mielestäni riittävästi- kuntosali 2-3x viikossa ja lenkkeilyä, hiihtoa, sauvakävelyä kelin mukaan myös 2-3x viikossa. Siis yleensä tulee hikoiltua 5-6x viikossa. Onnekseni olen onnistunut tässä viimeisen vuoden aikana kehittämään jonkin asteisen liikunta-addiktion, hypin seinille ilman riittävää liikuntaa.
Olisi kiva saada teistä muista kavereita kohti keveämpää tulevaisuutta!