Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Viitoset!*** Aloituspino!

02.01.2007 |

Tervetuloa kaikki noin viiden kilon pudottajat!

Olen siis Eatni, 161cm ja 61kg, kahden lapsen äiti. Ennen lapsia painoin 50-55kg, ja nyt tavoite olisi tuo 55kg. Aloitin kevyesti ennen joulua, laskin viikon ajan Painonvartijoiden pisteitä (netistä ladattu cd-romppu), ja laiduinkin 0,5kg. Joulu toi kaiken takaisin. Nyt aloitin eilen uudestaan, joten toista päivää tässä totutellaan.

Ketä te muut olette? Pieni esittely ja aloitustiedot kiitos:)

Kävisikö punnituspäiväksi vaikka aina maanantai? Ei tulisi viikonloppuna aina mässättyä, kun punnitus odottaisi...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 2 lapsen 3-kymppinen äiti, nykyiset mitat 164 ja 63,5. Tavoitteena se viisi pois ja rutkasti kiinteytymistä ja hyvä kunto :)

Suunnitelmani on vähentää hiilareita, ei kuitenkaan kokonaan, vaan pois jätän perunan, valkoisen vehnän, valkoisen riisin ja enimmän sokerin. Proteiinejä aijon syödä runsaasti. Liikuntaa aijon harrastaa 3 kertaa viikossa.

Pyrin siihen, että teen asioita joita voin hyvillä mielin tehdä aina, eli en suunnittele mitään pikakuuria. Liikuntaa aijon harrastaa hymyssäsuin, harrastan vain kivaa liikuntaa ja syön vain hyvää ruokaa.

Maanantai on hyvä punnauspäivä.

Suosittelen kaikille myös mittojen mittaamista (vyötärö, reisi, rinnanalus, takamus..) näin alkuun. Sitten vaikka kuukauden välein joi seurata mittojen muuttumista.. kiinteytyminen kun ei vaa`assa näy (voi jopa lisätä painoa!). Joku joskus suositteli myös kokovartalokuvan ottamista vähissä vaatteissa, on sitten mihin verrata peilikuvaansa.. en tiedä otanko kuvaa itse..

Tsemiä kaikille, toivottavasti saadaan kiva porukka kasaan. Vaikka muutama henkilökin olis ihan jees, oppisi tuntemaan tässä kevään mittaan!

terkuin, Tuuni

Vierailija
2/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen hoitovapaalla oleva 1-vuotiaan pojan äiti. Kiloja on kertynyt 60, pituus on 165 cm. Kävin puntarissa eilen ja havahduin karuun tosiasiaan, että sellainen 5-8 kg pitäisi saada pois alkukesään mennessä. Muuten en tule mahtumaan työvaatteisiini kun syksyllä palaan työelämään.

Liikuntaa lisäämällä ja pienillä ruokavaliosäädöillä ajattelin hoitaa asian. Ongelmana on vaan kauhea makeanhimo ja erityisesti suklaariippuvuus.

Tsempatkaamme toisiamme! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nämä kokoluokat niin samoissa mitoissa, että parempaa pinoa ei taida mulle löytyä! Pituutta siis 160cm ja aamupaino 60,8kg. Ongelmakohtana mulla on aina ollut vatsanseutu eli " omenalihavuus" . Olisin tosi tyytyväinen, kun pääsisin 55 kiloon eli viitisen kiloa on karistettava kevään aikana! Oikeastaan juuri tässä päivällä laskeskelin, että tuon 5 kiloa voisi PERIAATTEESSA saada pois n. 3 kuukaudessa, mutta ottaen huomioon mun tulevat repsahdukset (huokaus jo etukäteen...), niin toukokuukin kelpaa :-) Tämä joka maanantainen punnitus kirjallisesti varmasti auttaa osaltaan...

Lapset ovat parivuotias ja tämä pikkukakkonen vasta 4kk - imetys auttaa sentään vähän tässä puuhassa, mutta mulla se on kyllä aina vaan lisännyt ruoka- ja herkkunälkää vähintään sen lisääntyneen kulutuksen verran, joten itsekuria on tehostettava.

Noudattelen pitkälti Tuunin kaltaista laihdutustapaa, jossa vaikeinta mulle on nimenomaan hiilareiden vähentäminen. Ja tietysti herkutteluhimo :-( Olen ajatellut sallivani itselleni ajoittaisia herkutteluja pullalla ym, mutta vain silloin kun olemme vieraisilla tai meillä on vieraita tai on jotkut juhlat esim. ravintolassa. Kun tiedän saavani syödä edes vähän herkkuja tuolloin, mun on helpompi jättää herkut ostamatta tavallisena arkena ja ehkä ne pahimmat ahmimishimot on helpompi välttää. Toisten nähden ei kuitenkaan kehtaa vetää itseään ihan ähkyksi ;-D

Aiemmissa laihdutusyrityksissä mun dieetit on enemmin tai myöhemmin kariutuneet siihen, että olen aloittanut liian tiukalla periaatteella (=extratiukka ruokavalio ja hullusti liikuntaa), joten nyt pyrin laihtumaan maltillisemmin ja nimenomaan opetella uusille terveemmille elintavoille, joita noudattamalla voin sitten jatkossakin pysyä tavoitepainossani. Eli kaalisoppadieettiä ym en edes yritä...

Liikuntaa pyrin harrastamaan 3 kertaa viikossa ja koska pyrin myös telkkarin katsomisen vähentämiseen (uudenvuoden lupaukseni), niin " ylimääräisen" telkkarinkatsomisen sallin itselleni vain jumppaamalla tai venyttelemällä samalla :-) Ennen telkkaria tuli katsotuksi reilut 10 tuntia viikossa ja nyt sallin itselleni 1 tunnin päivässä (tai yht. 7h viikossa) - muuten odottaa jumppa/venyttelytuokio ;-D Eli taitaa tämä lyyli jumpata ahkerasti, kun pian alkaa ne Idols-karsinnatkin!

Aloitetaan siis uusi viikko pino aina maanantain aamupunnituksen jälkeen ja kirjoitelkaahan ahkerasti viikonkin aikana, jos vain ehditte!!! Innolla seuraan muiden edistymistä, niin saan itsellenikin lisää tsemppiä varsinkin, kun tavoitteemme ovat niin samat!

Vierailija
4/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa että meitä samanlaisin tavoittein olevia löytyy :)

Telkkua katsellessa tosiaan voi jumppailla samalla. Hommasin itselleni gymstickin, jota eilen kokeilin ekaa kertaa. On mukava saada näin " uuden elämän" alkuun jotain uutta jumppamuotoa. Gymstick on siis sellanen jumppakeppi jossa on kuminauhat päissä, sillä saa tehtyä monenlaisia liikkeitä. Eilen kävin eri liikkeet läpi (telkkaria katsellessa!!) ja kyllä tänään olen huomannu lihaksissa että jotain on tullut tehtyä. Huomenna on tarkoitus taas jumppailla.

kirjoittelemisiin,

Tuuni

Vierailija
5/25 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkoi harmittamaan. Käväisin juuri puntarilla ja mitä, mitä, painoa olikin 66. (nyyh!) Mistä se kilo taas ilmestyi? Pitäisiköhän riipiä kaikkia vaatteet päältä?

Ennen lapsien saantia oli painoa ihanat 54 kg/163 cm. Eilen vielä luulin että nyt tilanne 65/163, vaan tähän päivään 166/163. *huokaus*

Painoa tuli omasta syystä kertyneeksi. Lapset sain vaikeuksien jälkeen ja molempien odotusaikana päätin, että otan odotuksesta kaiken nautinnon irti enkä stressaa esim. painonnousun kanssa. Ja ennen esikoisen odotusaikaa lopetin myös tupakan sauhutuksen, 15 vuoden jälkeen. Liekö sillä osuutensa asiaan. Ainakin omissa kuvitelmissa.

Lapsia 2, vanhempi 3 vee ja nuorempi 7 kk. Ja itsellä ikää 34 mittarissa, joten ei varmaan käytä tuo hoikistuminen yhtä sutjakasti kuin nuoremmilta. ;)

Haaveena oli ensin 10 kiloa pois ehkä kesään mennessä, mutta jos sitten kuitenkin ottaisi aluksi tuon 5 kiloa tavoitteeksi. Olisiko vähän realistisempaa.

Varsinaisen aloituksen otan vasta maanantaina. Minulla kun on viikonloppuna ensimmäinen oma yövapaa kodin ulkopuolella (ilman lapsia ja miestä), silloin otan elämästä kaiken irti. Lähden kyläilemään, käyn ulkona syömässä jne. Ja sitten palaan maanpinnalle. :)

Ajattelin, että jätän herkut pois arkipäiviltä ja pidän sitten vaikka lauantaina esikoisen kera herkkupäivän, kohtuullisen sellaisen. Poikkeuksia sallittanee, jos juhlapäivä edessä. Mies eilen " taas" sekantui asiaan ja antoi ohjeitaan. Otan niistä kuitenkin onkeeni ja jätän iltasyönnin vähemmälle, syön vaikka hedelmiä entisten leipäläjien sijaan.

Liikunnan lisääminen pitäisi myös toteuttaa. Enemmän vaikka kävelylenkkejä (tämän päivän tilanne 0 kävelyä viikossa) eli en käy lainkaan. Ja sitten kaivan ne pölyiset jumppavideot esiin.

Eilen harkitsin liittymistä kiloklubiin tai keventäjiin, mutta taidanpa kokeilla ensin ilman noita maksullisia tukiryhmiä. Katson tilannetta vaikka parin kk kuluttua uusiksi, jos ei ole mitään tapahtunut niin sitten.

Sport-lehden sitten päädyin tilaamaan. Kuntoplussaa lainasin kirjastosta, eikä siinä ollut oikein minulle mitään.

Joten palaillaan asiaan sitten jatkossa maanantaisin, paitsi jos jotain superhyperhyviä ideoita, repsahduksia tai jotain muuta ilmassa...

6/25 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olan, Kuoriainen, Äiti_1976 ja Tuuni (muistinkohan kaikki?) TERVETULOA!

Minäkin kävin aamulla vaaàlla ja huomasin myös kauhukseni, että alkupainoni onkin 61,8kg... Eli olenkin läskimpi kuin tajusinkaan! Kivaa, että meitä on monta samoilla tavoitteilla eteenpäin pyrkivää, ehkäpä tämä pinoutuminen (ei vinoutuminen:) auttaisi.

Söin aamulla terveellisesti AllBrania ja kahvia, joten päivä lähti kivasti käyntiin. Olen tosin kotona tänään sairaiden lasten kanssa, joten herkuttelu olisi niin helppoa noiden jouluherkkujen karjuessa kaapista. Yritän selvitä silti.

Kirjaan jokaisen suupalani Painonvartijoiden Syö hyvin -rompulle. Se auttaa minua, olen luonteeltani hyvin analyyttinen. On jotenkin kauhean motivoivaa nähdä kirjoitettuna, mitä kaikkea päivän aikana suuhunsa mättää.

Tällaista aamua täällä viettelee eatni.

Mites muilla menee?

Vierailija
7/25 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parikymppinen yhden lapsen (5kk) äiti. Painoa kertynyt lapsen jäliltä 60kg.. Ennen lasta painoin 51kg. Pituus 160cm. TArkoitus kiinteytyä/pudottaa paino takaisin kesäksi! Olen kuntoklubin jäsen ja liikuntaa tulee harrastettua reippaasti (Bodypumpx2/vko, kuntosalix2/vko ja päivittäin lapsen kanssa vaunuilu n1.5h kerrallaan)

Ruokavaliosta.. Karkin syönnin olen lopettanut heti joulun jälkeen (toivottavasti pysyy..:). Vähärasvaista/vähähiilihydraattista ruokavaliota tarkoitus alkaa noudattamaan.

Tsemppiä kaikille!

Ninni

ps.mitta täytyy käydä ostamassa ja ottaa mitat..:)

Vierailija
8/25 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki!

Kirjoittelin tuossa uuden vuoden tietämillä lyhyesti jo johonkin laihispinoon, mutta nyt aamulla luettuani teidän viestinne totesin, että tämä pino tsemppaisi minua enemmän.

Joulun jälkeen olin totaalisen tyrmistynyt kun vaaka näytti 67,8kg, siis aivan järkyttävää! Tänä aamuna lukemat oli 65,2kg, joten jo hieman huokaisin helpotuksesta. Pituutta mulla on 165cm. Tuo 5 kg pudotus on ollut aina tosi tiukassa, kun olen aivan parantumaton herkuttelija. 60 kg olen painanut viimeksi varmaan 10-vuotiaana:(

Maanantai tosiaan hyvä punnituspäivä, jos hillitsisi vaikka viikonlopun herkutteluja.

Mulla on kohta 4-vuotias poika, joten töiden jälkeen on tullut lenkkeiltyä lähinnä sohvan ja jääkaapin välillä. Nyt siihen myös muutos, kannatan myös tuota jumppailua telkkaria katsellessa ja ilmankin. Kodin ulkopuolisiin harrastuksiin en tällä hetkellä oikein pääse, joten nyt vaan itseä niskasta kiinni, liikuntaa voi harrastaa myös kotona (kunhan vaan viitsii:)

Tsemppiä meille kaikille, kesään mennessä ollaan kaikki vähintään 5 kiloa hoikempia!:)

Olivia

9/25 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa, kyllä mukaan mahtuu!

Ninni, sinähän kuntoilet ihan kamalasti. Tuli ihan morkkis tuota lukiessa, itse en tällä hetkellä liiku juuri lainkaan, joten petraamista löytyy.

Olivia, milloin telkusta tulee jumppaa? Mikä ohjelma se on? Minullakin on pari leikki-ikäistä lasta, joten töiden jälkeinen aika aina hujahtaa kotitöiden ja lasten kanssa. Aion kyllä aloittaa jumppaharrastuksen piiiiitkän tauon jälkeen ja lenkkeilläkin aion, kunhan pääsen täältä sairastuvasta ulos. Töllöjumppa kuulostaisi siltä, että ehkä saisin itsestäni jotain irti kotosalla.

Risottoa sulatellen

eatni

10/25 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninni, sinähän kuntoilet ihan kamalasti. Tuli ihan morkkis tuota lukiessa, itse en tällä hetkellä liiku juuri lainkaan, joten petraamista löytyy.

Olivia, milloin telkusta tulee jumppaa? Mikä ohjelma se on? Minullakin on pari leikki-ikäistä lasta, joten töiden jälkeinen aika aina hujahtaa kotitöiden ja lasten kanssa. Aion kyllä aloittaa jumppaharrastuksen piiiiitkän tauon jälkeen ja lenkkeilläkin aion, kunhan pääsen täältä sairastuvasta ulos. Töllöjumppa kuulostaisi siltä, että ehkä saisin itsestäni jotain irti kotosalla.

Risottoa sulatellen

eatni

11/25 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risottoa sulatellen

eatni

Vierailija
12/25 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokoluokka ja sama tavoite minullakin. Pituus 160 ja painoa noin 60 kg. Minäkin omenatyyppiä, joten suurin pudotettavasta painosta makkarana vatsalla :(. Tavoite - 5 kg ja selkeä kiinteytyminen. Tällä viikolla tulee vielä kaksi kyläilyä, joissa pakko ahmia (mummolat), mutta sitten alkuun.

Suurin ongelmani on jatkuva herkuttelu. Voin hyvin elää ilman kunnollista ruokaa pelkällä pullalla ja karkilla. Toinen on se, etten erityisesti välitä liikkunnasta. Minulla on kolme lasta ja jokaisen raskausaikana sokerit olleet koholla. Minulla on siis kohonnut riski aikuisiän diabetekseen, joten senkään vuoksi ylipainoa ei saisi kertyä.

En ala noudattamaan mitään erityisdieettejä, syön ihan perusruokaa, mutta vähennän kaloreja. Apuna aion käyttää uudessa Kauneus ja Terveys -lehdessä ollutta ravitsemusterapeutti Hanna Partasen ruokalistaa. Taisi olla kahden viikon ruuat (aamupalasta iltapalaan).

Aloitan myös kuntoilun. Lenkkeilen ja kunhan ehdin kauppaan ostan kävelysauvat ja jumppapallon (sitä lapsetkin ovat toivoneet).

Hyviä kuntoilu (ja ruoka-) ideoita löytyy mm.

www piste vaasan piste com/public/vaasan_kuntokiri/index piste jsp (mm. liikuntasuunnitelma kuukaudeksi)

www piste kutri piste net (keskustelusivuilla onnistumistarinoisssa muutama kannustava valokuva)

lisäksi googlella löytyy hyviä ohjeita jumppapallolle

Kiva, kun meitä on näinkin monta :))

13/25 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun liityt seuraamme! Jännää, kun löytyy näin paljon meitä aikas samankokoisia pudottajia. Minulla lähtee tänään jo neljäs päivä, eilinen ilta oli tosi vaikea, kun kaapeissa tosiaan on niitä joulukarkkeja yms. vieläkin. Uuden vuoden juhlinnastakin löytyy vielä sipsejä ja muita tykötarpeita, jotka ovat avattuina kaapissa. Olisi varmaan ollut helpompaa aloittaa ensi viikolla, kun kaikki on syöty, mutta minä olen tehnyt tuon JO NIIN MONTA KERTAA. Aina siirrän jollakin tekosyyllä aloituksen myöhemmäksi, ja kas, taas löytyy uusi syy odottaa vielä ainakin nämä yhdet pirskeet... Päätin sitten oikeasti ottaa itseäni niskasta kiinni.

PV:n laihdutusromppu on tosi hyvä näin alussa, kun ei oikein tiedä, mitä saa syödä ja miten paljon. Ohjelma laskee valmiiksi kaiken, ei muuta kuin täytyy kirjata ohjelmaan ylös, mitä syö. Nälkä vaivaa tosin illalla, mutta ei sellainen järkyttävän kova, vaan ainoastaan sellainen pikkusuolaisen himo, joka tyydyttyy kyllä ihan jollakin hedelmällä tai hapankorpulla. Mieluusti suon itselleni sellaisen " sortumisen" ja pisteiden ylityksen, koska jos teen tästä liian tiukkapipoista, tiedän, että epäonnistun. Eilen kyllä popsin kourallisen nallekarkkeja, mutta ne eivät ole onneksi karkeista pahimpia.

Katsoitteko eilen Olet mitä syöt -brittiversion? Melkoinen täti siellä oli, se ohjelma tsemppasi ainakin minua. Haluan pysyä terveenä vastakin. Nyt olen kolmekymppinen, perusterve nainen.

Kertokaahan, miten menee!!

Ai niin, muistakaa, että vaikka sortuisitte ja elelisitte pitkäänkin kuin possut :) niin tähän pinoon saa ja pitää tulla takaisin!! Itse ainakin välillä unohdan aina koko laihdutuksen (siis ennen) ja tiedän, että on hirmu vaikeaa tulla takaisin porukkaan. Sovitaanko, että takaisin saa tulla, vaikka olisi ollut viikkoja poissa?

Eatni

Vierailija
14/25 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun on nyt päästy.. Eilinen meni kohtalaisen hyvin. Jumpalle en jaksanut lähtä joten kävin lenkillä. Aina ei jaksa!:) Karkki-/keksilakko kestänyt jo melkein viikon..Tästä todella ylpeä! Päivisin kun lapsen kanssa on täällä kotona kahdestaan niin tulee (TULI!) helposti naposteltua puoli pakettia keksejä kahvin kanssa..:( Jospa nyt siitä pääsisin.

Samaa mieltä olen Eatnin kanssa, että takaisin on tultava vaikka kuinka kauan olisi ollut poissa! Mehän ollaan kesällä kunnossa! Ei sitä noin vaan luovuteta..

Minäkin otan tavaksi telkkaria katsellessa venyttelyn/jumpan. Kiitos vinkistä.. Minulle tulee Sport-lehti ja siinä on todella hyviä kotijumppaohjeita.

Tänään käyn itse (mies käy yleensä töistä tullessa..) ruokakupassa ja etsin sieltä hyvää ja kevyttä. Ideoita??

Nyt kahville ja sit pyykit kutsuu..:)

Ninni

Vierailija
15/25 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lisää omaakin motivaatiota takuuvarmasti. Samasta syystä mulle tulee tällä hetkellä KuntoPlus- ja KG-lehdet, joista juuri tällä viikolla pamahti postissa uusimmat numerot :-) Iltaisin tulee luettua lehtiä (kun sitä telkkaria pitää vähentää), niin iltanapostelukin vähenee, kun lukee terveys- ja laihdutusjuttuja, onnistumistarinoita, ruokavinkkejä jne.

Ja kuten joku kirjoittikin olevansa " analyyttinen" laihduttaja, niin samanmoinen on täällä. Mä en kyllä jaksa kirjoittaa ylös, mitä oon syönyt, vaan noudatan semmoista Katri Mannisen kirjan ohjeita eri ruokalajien annos- ja kokonaismääristä, jotta kaikkea tulee sopivasti. Tein siitä itselleni Excelissä semmoisen ruudukon koko tammikuulle ja sen avulla nimenomaan vahdin, ettei leipä/peruna/pasta/riisi-ruudukot täyty ennenaikaisesti vaan käytän mieluummin kasvis-ruutuja :-) Ja tällä tavalla sain ensimmäisen raskauteni kilot (5kg taas) pois 1,5 vuotta sitten. Ja taas on sama homma edessä :-/

Pyrin saamaan elämäntapamuutosta aikaiseksi myös koko perheen takia. Minä lähinnä huolehdin viikottaisista ruokaostoksista ja oikeastaan teen melkein kaikki ateriat, kun nyt äitiyslomalla olen. Ja miehenkin pitäisi saada kymmenisen kiloa pois, joten hänenkin vuokseen mä yritän keksiä eri tapoja saada ne pakolliset vihannekset kurkusta alas ja vähentäen samalla pasta/perunaruokia, joiden ahmiminen on liiankin helppoa. Niissä on niin vaikea pitää annoskokoa tarpeeksi pienenä... Ja esikoisen herkuttelun estämiseksi en tietenkään voi itsekään herkutella, hän nimittäin kyllä nousee vaikka tuolille seisomaan ja penkoo keksit kaapista :-) Eli meillä ei onneksi tällä hetkellä ole missään kaapissa mitään herkkuja, joihin voisi sortua.

Ajansäästämiseksi ja kiusausten välttämiseksi pyrin myös käymään kaupassa vain kerran viikossa ja tänään kävinkin täyttämässä kaapit hurjalla määrällä erilaisia vihanneksia. Ihan kiersin kaikki kasvis/hedelmähyllyt läpi ja otin kokeiluun erilaisia. Kun löytyisi jotain, mitä olisi helppo valmistaa ja se olisi hyvääkin, niin ruokavalio kevenisi automaattisesti. Lisäksi ostin pariakin erilaista kalaa, joita sitten ensi viikolla jossain vaiheessa kokeilen... Miehen pakotin vannomaan, ettei sitten nurise, kun pöydässä on joka aterialla jotain vihannesviritystä eikä välttämättä aina lainkaan perunaa/pastaa/riisiä :-) Kastikkeita en enää tee niin usein valmisjauhepusseista, vaan pyrin käyttämään 2%-tuorejuustoja, kun niissä on paljon vähemmän kaloreita ja nimenomaan ei valkoisia jauhoja, sokeria... Eli tällä hetkellä ensi viikko näyttää lupaavalta, kun kontrolli pysyi tänään kaupassa :-)

Ja ilman muuta ryhmään pitää tulla takaisin repsahduksen jälkeenkin! Se on varmasti meidän kunkin kohdalla edes kerran tämän kevään aikana - kunpa vaan ei sattuisi ainakaan omalle kohdalle turhan usein ;-)

Tiistaina ja eilen liikuin molempina päivinä oikein hyvin: tiistaina oli " pakko" katsoa taas liikaa telkkaria ja siitä sitten jumppa/venyttely-" rangaistus" ;-D Eilen sitten kävin vauvajumpassa ja onneksi siinä tuli ihan hikikin eikä ollut liian lällyä. Aion mennä myös huomenna siihen samaan vauvajumppaan, kun kuntoklubin kk-veloitusta maksavana jäsenenä siis " säästän" sitä enemmän mitä useammin jumpissa/kuntosalilla käyn :-)

Viikonloppuna ei taidakaan sitten tulla yhtään liikuntaa, kun mies lähtee kavereiden kanssa mökille ja lisäksi mulla on riskinä paha repsahdus, kun menen lasten kanssa sitten kyläilemään naisporukkaan... Täytyy varmaan itse pilkkoa sinne viemisinä porkkanoita, niin voi helpommin välttää niitä pahimpia kaloripommeja!

Ohoh, tulipas taas kirjoiteltua, mutta suosittelen teille muillekin siis ennen kaikkea tuota viikottaista ruokaostoskäyntiä. Rahaakin säästyy helposti parikin kymppiä joka kerta, kun jättää herkut ja rasvaisimmat valmisruuat ostamatta! Ja sittenhän voi hyvällä omalla tunnolla ostaa laihdutuskuurin päätteeksi vaikka jonkun kivan kesävaatteen, kun on ruokaostoksissakin säästänyt koko kevään :-)

Vierailija
16/25 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava että on porukkaa tullut joukkoon, loistavaa :)

Välipalavinkki.. mä olen ollu jo pitkään kova syömään erilaisia rahkoja, mutta nyt halusin jotain uutta. Näin joulun suklaiden jälkeen tekee mieli paljon raikasta syötävää, ja olenkin kehittänyt itselleni hedelmäpirtelön:

eli laitan mitä kaapista löytyy; vesimelonia, ananasta, päärynää, kiiviä, omenaa, mandariiniä.. ihan mitä vaan, n. kolmea hedelmää ainakin. Sitten puolipurkkia rahkaa. ja sitten sauvasekoittyimella surautan pirtelöksi.. isoon lasiin, pilli lasiin ja avot! On ihan sairaan hyvää, ja tuo rahka tekee siitä täyttävän :) Ilman sitä rahkaa on myös ihanaa, silloin vähän tuoremehua olen laittanut.. sellainen vitamiinipommi. Ja rahka ei muuten maistu pirtelössä ainakaan silloin kun on tuota ananasta siinä, ihan vaan vinkiksi teille jotka ei rahkasta tykkää.

Ananaksen olen laittanut ihan tuoreena, en mitään sokeriliemessä olevaa säilöttyä.

Tällä lähtee makeenhimo ja tulee hyvä mieli :)

Mä tosiaan olen jättänyt hedelmiä lukuunottamatta hiilarit vähiin, eli pois peruna, vaalea jauho ja riisi. Ja keksit ja namit pois toki myös. Ihan karppaamaan en ala, koska en hedelmistä halua luopua, enkä halua tehdä mistään ruokaaineesta itselleni täysin kiellettyä.. se kielletty kun alkaa kummasti himottaa sitten.. heh!

Pyrin syömään paljon proteiineja (raejuusto, rahka, kananmuna(rajoitetusti)). Ja maitotuotteista en myöskään luovu, joten senkään takia en ole karppi. Mutta pyrin hitaisiin hiilareihin, runsaisiin määriin proteiineja, paljon hedelmiä.. ja vihanneksiakin pitäisi alkaa katselemaan " sillä silmällä" .

Olisko kellään kivoja ideoita vihanneksien syöntiin? porkkanaraaste ei oikeen himota...!

Maanantaina sitten punnataan ekat tulokset :)

Vierailija
17/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan huono omatunto kun lukee kuinka huolella monet teistä ovat paneutuneet laihduttamiseen. Pitäisi itsekin vähän opiskella ruoka-aineiden koostumuksia ym. Kunto plus lehden www-sivuilla näyttäisi olevan paljon mielenkiintoista painon hallintatietoutta.

Eräs kadehdittavan hoikka kaverini neuvoi, että lounaaksi ja päivälliseksi saa kyllä syödä ihan herkullista ei-niin-megaterveellistä ruokaa kunhan pitäytyy pienissä annoksissa. Sehän onkin vaikeinta, sillä herkkuruokia tulee helposti otettua lisää vaikkei olisikaan enää nälkä.

Yritän itse pysytellä pienissä annoksissa ja olen jo lopettanut iltaherkuttelut tyystin. Ai että kun on kamalia VIEROITUSOIREITA suklaasta!

Vierailija
18/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on kemut kavereiden kanssa ja mahdollinen repsahdus alkoi jo ahdistaa etukäteen... Mitenköhän sitä selviää liiallisesta herkuttelusta, kun pöydät kumminkin notkuvat niitä ja muut siinä niitä popsivat... Apua!!! Täytyy varmaan ottaa päiväsaikaa EXTRA-kevyesti ja jättää vaikka ainakin kaikki leipä/pasta/peruna-annokset väliin tai ainakin erittäin vähäiselle määrälle, jotta on sitten illalla varaa syödä edes jotain herkkua pahimpaan himoon...

On meinaan mennyt nyt nämä ekat laihdutuspäivät niin historiallisen mallikelpoisesti (ruoka+liikunta), että viikonlopun onnistuminen olisi niin tärkeää itsevarmuuden ja motivaation ylläpitämiseksi! Ei olisi kiva, jos viikonlopun mässäilyt ja turvotukset romuttaisivat mun maanantai-punnitushaaveeni :-/ Kun nyt kerrankin olen saanut otettua itseäni niin hyvin niskasta kiinni, että miten saisin niskaotteen pidettyä???

Tsempatkaahan mua nyt pian ja kertokaa, miten teillä muilla on hommat sujunut? Ja miten aiotte itse välttää viikonlopun herkkuhimot? Meillä on miehen kanssa aina perinteisesti herkuteltu perjantaista sunnuntaihin hyvällä ruualla, viinillä, suklaalla ja karkeilla, jäätelöllä, sipseillä... Ja nyt pitäisi vain pystyä pitämään tiukka linja?!? Äh, miksi sitä on pitänyt kerätä nämä ylimääräiset kilot tähän vyötärölle, kun näiden laihduttaminen on näin saakelin rankkaa...

Huomiseen!!!

Vierailija
19/25 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon omatoiminen laihduttaja ja aattelin teille ilmottaa et osoitteessa tuuli.net on kans hyviä jumppavinkkejä...

Pitäis tässä itekkin saaha ainakin 8 kg pois..

Tsemppiä teille kaikille

Vierailija
20/25 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olan:

Tulee ihan huono omatunto kun lukee kuinka huolella monet teistä ovat paneutuneet laihduttamiseen. Pitäisi itsekin vähän opiskella ruoka-aineiden koostumuksia ym. Kunto plus lehden www-sivuilla näyttäisi olevan paljon mielenkiintoista painon hallintatietoutta.

Miten sitä aikaisemmin riittikin, että söi vähemmän kuin kulutti. Nyt pitää huolehtia, että syö hiilihydraatteja, proteiinia ym. sopivasti. Ruokaa ei saa syödä liikaa, mutta ei myöskään liian vähän, ettei elimistö joudu säästöliekille, jolloin paino ei enää putoa.

Ennen riitti, että lisäsi liikuntaa. Nyt pitää miettiä haluaako lisätä kestävyyttä vai poltaa rasvaa ja miettiä millä syketasolla liikkuu.

Väittäisin, että laihdutus ja kuntoilu jää aloittamatta pelkästään sen verran, että hommasta on tehty niin " tieteellistä" .