elämäni ensimmäinen krapula käynnissä, sängynpohjalla sikiöasennossa, milloin tämä menee ohi?
Auttaako jos saa itsensä ylös ja ulos kävelylle tuonne pakkaseen? Syödäkki varmaan pitäis...
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Silä se lähtee, millä on tullutkin. Uuteen iloiseen nousuun vain, ja tällä kertaa muista lopettaa kuitenkin paria drinksua aiemmin, niin ei ole huomenna niin heikko olo.
Uutta känniä ei kannata tavoitella. Maksimissaan pari isoa lonkeroa helpottaa oloa mutta ei enempää.
Piimää ja vettä fifty fifty .Tekee hyvää vatsalle tuossa tilanteessa. Lopeta juominen tähän.Epämiellyttävää olla krapulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo lisää, se auttaa krapulaan.;)
Auttaa, ja on sellainen askel kohti alkoholismia, joka on ehdottomasti viisainta jättää ottamatta.
No ei ole mikään askel. Alkoholismi tulee kyllä ihan muiden asioiden vaikutuksesta kuin yhden krapularyypyn ottamisesta.
Itsellä oli vuosia sitten kaamee darra ja mietin juuri tätä krapularyypyn ottamista ja sen myös otin, ja toisenkin (oluen) siihen pian jatkoksi. Ei mennyt kauaakaan niin olo parani kummasti. Kolmas siinä vielä ja olin ihan normikunnossa.
On. Ei siinä mielessä, että jokaisesta krapularyypyn ottavasta tulisi alkoholisti mutta siinä mielessä, että krapularyypyn ottavasta tulee alkoholisti todennäköisemmin kuin sellaisesta, joka ei ota.
Koska avaaja kertoo olevansa ensikertaa krapulassa, niin voin sanoa, ettei se mitään krapulaa ole, kyseessä on vain tilapäinen paha olo yhden illan juomisen jälkeen. Oikea krapula vaatii vähintään 3 päivän juopottelun ja se on jotain aivan muuta, kuin tuo tilapäinen paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Koska avaaja kertoo olevansa ensikertaa krapulassa, niin voin sanoa, ettei se mitään krapulaa ole, kyseessä on vain tilapäinen paha olo yhden illan juomisen jälkeen. Oikea krapula vaatii vähintään 3 päivän juopottelun ja se on jotain aivan muuta, kuin tuo tilapäinen paha olo.
Nimenomaan. Toivottavasti ap osaa arvostaa olonsa suhteellista loistavuutta. Yhdessä illassa on vaikea saada itseään oikeasti pahaan krapulaan jos kuitenkin on siinä kunnossa nyt, että pystyy jo palstailemaan.
Mä lusin kaikki krapulani ihan suosiolla ilman tasoittavia. Tiedän kyllä, että pari olutta/lonkeroa auttaisi todella paljon oloa. Kuitenkin, sen harvan kerran kun ylipäätään krapulasta kärsin, jo alkoholin haju tekee pahaa. Ei pysty. Mieheni taas juo pari tasoittavaa, ja on toimintakykyinen myös kankkusessa. Minä olen täysi zombie.
Itselläni auttaa ajatus siitä, että seuraavana päivänä on jo parempi olo. Se huono olo täytyy kestää hetki kerrallaan. Parasta on vain katsoa jotain höttö-sarjaa suoratoistosta ja tilata pizzaa. Yleensä jo illalla elämä alkaa voittaa.
Näin vanhemmalla iällä krapulat vain pahenevat, joten olen vähentänyt kosteita illanviettoja radikaalisti. Onneksi niitä ei enää mahdu vuoteen kun pari, ja osaan varautua näihin nollapäiviin jo etukäteen henkisesti. Sitäpaitsi itsehän sen alkoholin kitusiinsa kiskoo, joten syyllinen löytyy peilistä. Mutta tiedän, että joskus on vain niin hauskaa, että tunnelma vie mennessään, ja se kohtuullisuuden raja ylittyy.
Nimenomaan ennen juomisen aloittamista, sanotaan pari tuntia aikaisemmin, kannattaa syödä jotain vähän suolaisempaa ja rasvaista. Jokaisen tuopin tai paukun jälkeen lasi vettä.
Jos krapulassa on oksettava olo niin oksenna. Itse juon puoli litraa vettä kerralla, odotan muutaman minuutin ja sitten sormet kurkkuun, ei jää mitkään palaset kiinni eikä mahahapot polta kurkkua. Tuolla pääsee myös yleensä pahimmasta päänsärystä eroon mitä olen itse huomannut.
Eilen mietin että ottaisinko ja lähdin jo kauppaan. Jätin lopulta juomat ostamatta koska en jaksanut ajatella pahaa oloa. Turvotus ja korkea verenpaine kestää monta päivää. Krapulassakin menee toista vuorokautta.
Vierailija kirjoitti:
Menet jääkaapille ja otat yhden kylmän harmaan ykkösellä. Sitten peset hampaat ja käyt suihkussa. Suihkun jälkeen toinen kylmä harmaa kitusiin ja ulos kävelylle. Kävelet sellaiset 30-45min ja sitten kotiin ruanlaittoon. Joku lempiruoka, muttei mitään ylirasvaista. Ruoan ohessa juomaksi joku valkoviini, olut tai mikä nyt sitten sopii. Ruokailun päätteeksi sulla on ihan fresh olo. Ei darraa, etkä ole juovuksissa.
Kuulostaa hyvältä. Neuvot selkeästi ammattilaisen otteella.
Kunnon darrassa ei pysty nukkumaa ees, eikä myöskään olemaan silmät auki ku kaikki liike laittaa aivot vielä enemmän solmuun.
Vierailija kirjoitti:
Mene suihkuun ja pese hiukset. Pahin krapula asuu hiuksissa.
Tarvitset magnesiumia ja b-vitamiinia. Paljon vettä. Yksi kylmä lonkero ei ole huono idea.
Samaa mieltä, krapula asuu hiuksissa! Itse otan vettä ja Buranaa, kunnes jaksan nousta sängystä ja käydä suihkussa. Sängystä ei tarvitse nousta, jos on ihan hirveä olo. Niin ja hampaat voi pestä ensimmäisenä, ja jos sen jälkeen tekee mieli palata sänkyyn, voi niin tehdä ja mennä suihkuun myöhemmin! Puhtailla hampailla jaksaa paremmin suihkuun 😀 Suihkun jälkeen voikin sitten jo palata elävien kirjoihin, kahvi ja aamupala, ja sitten ulos niin pitkälle kävelylle kuin jaksaa. Silloin saattaa olla jo pimeää, mutta se on vain hyvä, koska silloin kukaan ei näe krapulaista naamaasi. Ulkoilun jälkeen olo onkin jo paljon parempi.
Provo. Huonosti menee löperrys. Jos olet sikiöasennossa sängyssä, niin miten kirjoitat tänne?
Vierailija kirjoitti:
Provo. Huonosti menee löperrys. Jos olet sikiöasennossa sängyssä, niin miten kirjoitat tänne?
Kyllähän sikiöasennossakin pystyy kirjoittamaan. Luulen että monikin joskus palstailee sikiöasennossa 😀 Se selittää myös ajattelun taantumusta.
Vierailija kirjoitti:
Lepäile vain, kyllä se ohi menee. Itse join kerran 18-v viskiä kotona yksin. Seuraavana päivänä oksetti ja maailma keinui silmissä. Sen koommin en ole alkoholiin koskenut (jotain yksittäistä onnittelumaljaa lukuun ottamatta). Ei ole sen huonon olon arvoista.
no voi hellan lellukka sentääs
Krapula on sellainen itseaiheutettu tila johon saa apua antavia neuvoja. On se sellaista ainetta jonka viekkaritkin on ihan ok.
Miksi ei ole krapulan hoito klinikoita? Nehän kannattaisivat jo vähentyneinä saikkupäivinä. Sen verran viinaan menevää porukkaa että sama olisi toimia käytännöllisillä keinoilla. Vähän niinku pikaversio a klinikoista. Napit huiviin ja nukkumaan siitä niin jaksaa taas maanantaina töihin.
Olet etanolilla aiheuttanut itsellesi lievän keskushermoston myrkytystilan. Nyt krapulassa verensokeri on laskenut ja maksasi muuttaa etanolia formaldehydiksi joka on syöpää aiheuttava myrkky. Krapula loppuu kun myrkyt on poistuneet elimistöstä ja päänsärky on oire aivosolujen tuhoutumisesta. Oliko hauskaa?
Vierailija kirjoitti:
Joku uskiksen kirjoittama sepustus viinan vaaroistahan tämä on...
Asiantuntijan puhetta.
Vaikuttaa niin hyvältä, että taidan noudattaa tuota vaikkei edes ole krapula.