Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
181/1764 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväperheessä on koira joka kerjää ja kuolaa ruokapöydän vieressä. On oppinut kerjäämään koska saa pöydästä makupaloja. Ne kuolalammikot lattialla ällöttävät. Pari kertaa sain sukan märäksi. Nyt olen oppinut pitämään varani ja katsomaan mihin astun. Isäntäväki ei tunnu niitä huomaavankaan. 

Koira on ihan kiva. Tykkään siitä kovasti. Eikä kuolaaminen ole koiran vika. Omistajat on sen siihen opettaneet.

Mulla on tavallisesti ylimääräiset nilkkasukat kassissa. Vetäisen ne sukkienpäälle kylässä, kuin sisätossuiksi. Pysyvät kenkieni vuorit puhtaina.

Vierailija
182/1764 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväperheessä on koira joka kerjää ja kuolaa ruokapöydän vieressä. On oppinut kerjäämään koska saa pöydästä makupaloja. Ne kuolalammikot lattialla ällöttävät. Pari kertaa sain sukan märäksi. Nyt olen oppinut pitämään varani ja katsomaan mihin astun. Isäntäväki ei tunnu niitä huomaavankaan. 

Koira on ihan kiva. Tykkään siitä kovasti. Eikä kuolaaminen ole koiran vika. Omistajat on sen siihen opettaneet.

Mulla on tavallisesti ylimääräiset nilkkasukat kassissa. Vetäisen ne sukkienpäälle kylässä, kuin sisätossuiksi. Pysyvät kenkieni vuorit puhtaina.

Mulla on myös varasukat, niin monesti on ollut kylppärissä esim. matto litimärkä, vaikka on näyttänyt muuten kuivalta koko mesta. on myös aina paperia sen verran että voin kädet kuivata siihen ettei tarvitse paskaiseen pyyhkeeseen kuivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1764 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset,niiden syyksi laitettavat paskaisuudet ja sotkut ympäri asuntoa.

Naiset vain peittelevät selittelemällä sitä, että ovat kelvottomia niin äiteinä kuin puolisoinakin.

Pahimpia ovat yyhhoot jotka eivät pidä itsestäänkään huolta vaan kulkevat ihan hompsantuusan näköisinä ihan julkisestikin. Pthyi..

No, sua nyt vain harmittaa, kun et saa edes sitä yh:ta.

Vierailija
184/1764 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saastaisuus, pölyisyys, tavarat ei järjestyksessä tai lajiteltu tarkasti, vessa ei kiillä. Onhan näitä. Puhdas, siisti ja järjestetty koti ei oikeasti vaadi paljoa. Ja jos ei jaksa siivota niin säännöllinen siivouspalvelu nyt ei paljoa maksa.

Jos itseä ei haittaa niin miksi pitäisi maksaa siivouspalvelulle jostain mitä ei tarvitse. Ja ei kaikilla yksinkertaisesti ole varaa vaikka sinun mielestä se ei kallista olekaan. 

Ei se siivouspalvelu mikään taikasana ole.  Ei ne siivoojatkaan  sille kodin järjestykselle mitään mahda.  Ei ne ryhdy asettelemaan tavaroita kaappeihin ja heittämään turhia roinia minnekään.  Kaappien ja komeroiden sisälle ne ei mene eikä esim. vaatehuoneeseen.  

Äitini luona kävi säännölli

Tunnen tämmöisen yhden miehen huushollin, jossa käy siivooja 2-3 kertaa viikossa. Tekee myös vaatehuollon. Vie isommat jutut pesulaan ja pitää paidat kuosissa sekä vaatekaapit. Sama ihminen käynyt varmaan 15 vuotta.

Vierailija
185/1764 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvotti kyllä niin paljon lukea ketju läpi 😂🤢 

Vierailija
186/1764 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ällöttää. Haisevat ja kuolaavat.

Vierailija
187/1764 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön kaikki tasot täynnä lehtiä ja muuta sälää. Sitten jos kahvitellaan niin kuppina on sellainen mihin ei saa sormea kahvan ympärille ja itse kuppi on niin kuuma että käsi palaa. Kahvitarjoilun koko anti on kaksi piparia lautasella. Maitoa ei saa jos ei itse pyydä. Rouvan likaiset pikkuhousut unohtuneet jollekin tuolille. Eteinen täysin miinoitettu kengillä. Perheen leikkisä bernhardilaiskoira haukkaisee puolet reidestäsi hampaittensa väliin.

Vierailija
188/1764 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saastaisuus, pölyisyys, tavarat ei järjestyksessä tai lajiteltu tarkasti, vessa ei kiillä. Onhan näitä. Puhdas, siisti ja järjestetty koti ei oikeasti vaadi paljoa. Ja jos ei jaksa siivota niin säännöllinen siivouspalvelu nyt ei paljoa maksa.

Jos itseä ei haittaa niin miksi pitäisi maksaa siivouspalvelulle jostain mitä ei tarvitse. Ja ei kaikilla yksinkertaisesti ole varaa vaikka sinun mielestä se ei kallista olekaan. 

Ei se siivouspalvelu mikään taikasana ole.  Ei ne siivoojatkaan  sille kodin järjestykselle mitään mahda.  Ei ne ryhdy asettelemaan tavaroita kaappeihin ja heittämään turhia roinia minnekään.  Kaappien ja komeroiden sisälle ne ei mene eikä esim. vaatehuoneeseen.  

Äitini luona kävi säännölli

Kyse oli siitä, että äitini oli sotaveteraani ja sai kunnalta siivouspalvelun ilmaiseksi.  Tai ilmaiseksi ja ilmaiseksi, viisi vuotta rintamalla kesät talvet rehkimässä ehkä kattoi kustannukset.  Ja lopullisesti maksun siivouksesta korvasi tietysti veteraaniliitto, palvelun vain tarjosi kunta.

Ei siinä oikein tiennyt eikä voinut ruveta kyselemään enemmästä, luulimmehan koko ajan, että se siivous tarkoittaa perusteellista siivousta.  Vasta kuoleman jälkeen selvisi, ettei se niin perusteellista ollutkaan.

Olisihan ne siivoojat itse ehkä voineet mainita, että mitä jos kysyisitte tätä lisäsiivousta, kun eihän me kukaan sellaisen mahdollisuudesta tiedetty.

Kyllähän ne siivoojat tekivät tiettyjä asioita erikseenkin, esim. ikkunoitten pesu pari kertaa vuodessa.  Mutta tosiaan tällainen yleissiivoushan se todella vaan oli.  

Vierailija
189/1764 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omassa huushollissa ällöttää, kun pölyä kertyy esim. kaappien päälle, vaikka olevinaan pitää paikat siistinä.

Vierailija
190/1764 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ystäväni säästi sähköä.  Aina istuttiin puolipimeässä, joku tuikku pöydällä.  Hyvä että vessaan uskalsi laittaa valot kun siellä kävi.

Jotenkin se oli kauhean ankeaa.  Mutta jokainen on tietysti oman kotinsa valtias, ei sitä voinut ruveta valoja vaatimaan.  

Mulla yksi kaveri on tuollainen pimeässäistuja. Ei hän sähköä säästele, mutta pitää hämärästä valaistuksesta. Itselläni kun on näön kanssa ongelmia, niin en edes viitsi ajaa pimeällä koskoa pimeänäköni on niin huono. On tosi ikävää istua tv:n ja tuikun valaistuksessa sillä siitä tulee pää kipeäksi. Myös kulkeminen esim. vessaan on hankalaa kun ei näe eteensä pimeässä.

Eipä sillä, yksi kaveri taas on kuurottaja. Aina kun menee käymään niin pitää huudattaa jotain musiikkia niin kovalla että en kuule puhettaan. Nyt olen kyllä sanonut että voitko

Sellaisia aika edullisia liiketunnistimella varustettuja ledivaloja on vaikka kuinka paljon myytävänä erilaisia. On hyvä mennä vessaan yöllä, kun valo syttyy automaattisesti.

On patterilla ja lataamalla käytettäviä valaisimia, niissä on tarra, joilla kiinnittää se sopivaan kohtaan.

Vierailija
191/1764 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesta koirasta tulee asuntoon paha haju ("märän koiran haju") sekä tahmaa niin lattioille kuin kaikille mahdollisille pinnoille. Todella viihtyisää yrittää istua koiran kuolaamalla tuolilla.

Vierailija
192/1764 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se siivouspalvelu mikään taikasana ole.  Ei ne siivoojatkaan  sille kodin järjestykselle mitään mahda.  Ei ne ryhdy asettelemaan tavaroita kaappeihin ja heittämään turhia roinia minnekään.  Kaappien ja komeroiden sisälle ne ei mene eikä esim. vaatehuoneeseen.&nb

Kannattaa lukea se siivoussopimus, ei siihen mikään suursiivous kuulu, vaan  yleensä päivittäin siistiminen eli pintojen pyyhintä, imurointi tms.

Monet vanhuksethan vaativat vielä mattojen kantoa ulos ja piiskaamista (mikä on ihan älytön tapa muutenkin). Eipä siinä paljon sovitussa työajassa muuta ehdikään tehdä.

Vierailija
193/1764 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan todella moni ei tiedä miten WC siivotaan! Kalkista ja ihorasvasta pinttyneet hanat, haisevat käsipyyhkeet jotka vaihdetaan liian harvoin, lattian kaakelinsaumat täynnä vanhaa likaa, haiseva matto lattialla jota ei ole ikinä pesty, roskis täynnä, pönttö saattaa päällisin puolin olla pyyhitty mutta kusen haju paljastaa että pöntön jalkaa tai renkaan kiinnikkeitä ei ole ikinä pesty.

Keittiössä ällöttää ihan kaikki lika, varsinkin jos astiat mistä syödään ei ole puhtaita (käsin tiskattu huonosti tai jollain eco ohjelmilla koneessa jota ei putsata ikinä).

Vierailija
194/1764 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likainen rusehtava kahvinkeittimen pannu ällöttää :/ milloin lie pesty.

Vierailija
195/1764 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä erään ystäväni astianpesukoneessa on,mutta kun luukun avaa ulos tulee ihan mädänneen haju! Ystäväni on putsannut konetta sormin ettei siellä ole ruuantähteitä ja käyttänyt jotain koneenpuhdistustabletteja mutta haju vain pysyy. Astiat ovat puhtaita,mutta sen hajun takia kuvottaa juoda heillä kahvia.

Vierailija
196/1764 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä erään ystäväni astianpesukoneessa on,mutta kun luukun avaa ulos tulee ihan mädänneen haju! Ystäväni on putsannut konetta sormin ettei siellä ole ruuantähteitä ja käyttänyt jotain koneenpuhdistustabletteja mutta haju vain pysyy. Astiat ovat puhtaita,mutta sen hajun takia kuvottaa juoda heillä kahvia.

Tähän haluaisin kuulla joltakulta neuvon. Meinaten omassa koneessa sama vika. Olisiko kyse väärin asennetuista putkista, että niihin jäisi pesuvettä tms. Mikään oma konsti ei ole auttanut asiaan. 

Kone pesee hyvin ja astiat ovat pesun jälkeen tulikuumatkin, joten ilmeisesti desinfiointi sujuu. 

Olen jopa virauttanut astiat ennen koneeseen laittoa (vaikka ei pitäisi ohjeen mukaan), mutta jo hetkessä tulee tuo paha haju koneeseen. Olen puhdistanut koneesta kaiken, mitä irti saa. Olen käyttänyt puhdistustabletteja. Ei auta.

Olisin kiitollinen neuvoista. 

Vierailija
197/1764 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän haluaisin kuulla joltakulta neuvon. Meinaten omassa koneessa sama vika. Olisiko kyse väärin asennetuista putkista, että niihin jäisi pesuvettä tms. Mikään oma konsti ei ole auttanut asiaan. 

Kone pesee hyvin ja astiat ovat pesun jälkeen tulikuumatkin, joten ilmeisesti desinfiointi sujuu. 

Olen jopa virauttanut astiat ennen koneeseen laittoa (vaikka ei pitäisi ohjeen mukaan), mutta jo hetkessä tulee tuo paha haju koneeseen. Olen puhdistanut koneesta kaiken, mitä irti saa. Olen käyttänyt puhdistustabl

Meillä tiskikoneeseen tulee myös tuollainen haju jos etureunan tiivisteet on täynnä likaa. Ne on sellaiset ontot jotka pitää pienellä rassilla putsata, niihin ei mitkään koneenpuhdistusaineet yllä. Huonoa suunnittelua. Haju voi tulla myös muista osista, kuten siivistä jos niiden sisään kertyy moskaa. Kaikki reunat kannattaa myös käydä läpi pienen harjan kanssa ja katsoa löytyykö jostain kolosta likaa. Finishin koneenpuhdistusaine, sellainen litteä muovipullo, noin 3e hintainen, toimii meillä koneen yleiseen puhdistukseen ja tietysti aika ajoin kaikki irtoavat siivilät pesuun. 

Vierailija
198/1764 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimen karvalla kuorrutetut matot ja huonekalut, koiran haju, löyhkäävä kissan potta, keittiön tasoilla ja pöydillä avoimet ruokapytyt ja röynäkasat, tiskit ja ruuanjämät tiskialtaassa, likainen hella ja jääkaappi,  likainen vessa, vaate- ja kenkä-röykkiö eteisessä. Siinä muutama.

Miksi käyt kylässä pultsareiden luona?

Mä olen korkeakoulutettu nainen, ihan normaali kaikinpuolin ja mun kotoa löytyy koirankarvassa olevia mattoja ja huonekaluja (karvaa lähtee tolkuttomasti enkä jaksa olla koko ajan putsaamassa), tiskejä ja ruuanjämiä tiskipöydällä/altaassa, likainen hella ja jääkaappi ja kenkäröykkiö eteisessä. Sekä aina välillä vaatekasoja siellä täällä.

Sama täällä, olen korkeakoulutettu ja kokopäivätyössä. Lemmikkejä ei enää ole, mutta kyllä minun asunnossa on tiski- ja pyykkiröykkiöitä ja kaikenmaailman muita romukasoja ja likaa keittiössä ja kylppärissä. Eikä ole mitään mielenterveysongelmia ja olen mielestäni ihan normaali ihminen muutenkin. Ei vaan aika ja jaksaminen yksinkertaisesti riitä jatkuvaan siivoamiseen kun muutakin tekemistä töiden lisäksi on.

Vierailija
199/1764 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka, roskat, epäsiisteys.

Vierailija
200/1764 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ja märän koiran haju. Löytyy jokaisesta koirakämpästä vaikka omistaja väittää ettei meillä haise. Yäk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi