Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1764)
Nää on niin huvittavia jotka narisee sisustuksessa tuosta persoonattomuudesta, kun näiden kodit on just niitä "outoja ja erilaisia" eli lähes identtisiä keskenään. Olevinaan tuodaan sitä omaa persoonaa ja mielikuvitusta esille, mutta lopputulos on ihan samanlainen kuin toisilla näin ajattelevilla jotka eivät sisusta kuten sisustuslehdissä:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuita muruja ihmettelen aterinlaatikossa. Laittavatko ihmiset sinne likaisia veitsiä, vai mistä ne murut sinne tulee..
Eikö sinulla sitten ilmesty aterinlaatikkoon ikinä mitään muruja?
Olen eri kuin lainaamasi, mutta ei minulla ainakaan. Ei myöskään lapsuudenkodissani. Eli itsekin ihmettelen, miten sinne päätyy roskaa.
Minä tiedän minä tiedän *viittaa*!! Sillä tavoin että mies ja lapset voitelevat murustavat leipänsä aterinlaatikon yläpuolella olevalla tasolla aterinlaatikko auki!! Kerrankin tiesin oikean vastauksen :D
Epäsiisteys ja IKEA:n huonekalut
Vierailija kirjoitti:
Ystäväpariskunta pyysi eilen kahville. Heillä oli niin kylmä että varpaita oikeasti paleli. Ilmalämpöpumppu aivan liian pienellä..no eipä kauaa viihdytty . Mies tokasi autossa että eipä tarvi vähän aikaa mennä ja sanoi että toki olisin voinut sanoa " että laittakaa nyt saa*ana tänne lisää lämpöä."
Meillä palelee varpaita koskoa talo on horisko. Villasukkia ja tohveleita on tarjolla eteisessä vierailun ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväpariskunta pyysi eilen kahville. Heillä oli niin kylmä että varpaita oikeasti paleli. Ilmalämpöpumppu aivan liian pienellä..no eipä kauaa viihdytty . Mies tokasi autossa että eipä tarvi vähän aikaa mennä ja sanoi että toki olisin voinut sanoa " että laittakaa nyt saa*ana tänne lisää lämpöä."
Veikkaisin että lämpöpumpun säätö oli ihan sopiva heille.
Tämä. Mun vanhemmat valittaa aina meillä ktalvella käydessään kun yhyy, on niin kylmä täällä, miksi ette lälmmitä taloa tarpeeksi.
Noh, minä sitten käyn heillä talvisin valittamassa kun on niin kuuma että hiki valuu selkää pitkin vaikka vain istuisi sohvalla, että miksi lämmitätte liikaa.
Eläkeiässä olevien Vanhempien koti. Eivät osaa siivota
Vessan ovea ei ole varmaan pyyhitty ikinä. Keittiörätti lojuu märkänä tiskialtaan pohjalla, sillä pyyhitään pöydät. Kaapit ja hyllyt täynnä romua ja roinaa. Seassa on valtavat määrät pölyä. Pölyjä ei ole pyyhitty vuosiin. Keittiötasot ovat ihan täynnä roinaa. astioita, kodinkoneita, jauhopusseja. Eivät mahdu kaappeihin, koska nekin ovat täynnä tavraaa ja turhaa roinaa. Sängyn alta ei imuroida/pyyhitä juuri koskaan valtavat määrät pölyä alaknut kertymään. Jatkuvasti valittavat kun on niin kiire ettei ehdi. Jaa. Ovat siis eläkkeelä, eivätkä käy töissä joka päivä huh.
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielistä on se, että kissat saavat hyppiä pöydillä. Usein samat kissat vielä ulkoilee vapaasti, eli kantavat omien paskaisten kissanhiekkojensa lisäksi ulkoa paskat pöydille. Yäk.
Tämä jo selitettiinkin sinulle, mutta kissa voi mennä sinne pöydälle vaikka yöllä kun kukaan ei ole sanomassa että et saa mennä pöydälle :D
Vierailija kirjoitti:
Nää on niin huvittavia jotka narisee sisustuksessa tuosta persoonattomuudesta, kun näiden kodit on just niitä "outoja ja erilaisia" eli lähes identtisiä keskenään. Olevinaan tuodaan sitä omaa persoonaa ja mielikuvitusta esille, mutta lopputulos on ihan samanlainen kuin toisilla näin ajattelevilla jotka eivät sisusta kuten sisustuslehdissä:D
Ollaan tuovinaan, ei olevinaan tuodaan. Ei kannata yrittää käyttää itselle liian vaikeita tapaluokkia kuten potentiaali, saman asian kun voi sanoa helpomminkin niin että asia tulee selväksi. Nyt näyttää siltä että yritetään olla "hienompia" kuin ollaankaan, mutta vaikutetaankin vain vähän tyhmiltä.
Joskus olen kylässä ollessa nähnyt koiran maistuvan vieraille tarjottavia herkkuja. Isäntäpari läsnä ja takuulla näkivät tapahtuman. Jäi tarjoilut syömättä. Kuvottavaa.
Löyhkäävät käsipyyhkeet saavat myös noottia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mun vanhemmat valittaa aina meillä ktalvella käydessään kun yhyy, on niin kylmä täällä, miksi ette lälmmitä taloa tarpeeksi.
Noh, minä sitten käyn heillä talvisin valittamassa kun on niin kuuma että hiki valuu selkää pitkin vaikka vain istuisi sohvalla, että miksi lämmitätte liikaa.
Ikääntyneet saavat herkemmin ongelmia kylmästä, esim. hermosäryt voimistuvat ja kylmä aiheuttaa myös verenpaineen nousua, ja sen myötä myös verisuonitukosriski kasvaa. Voimakas jatkuva palvelu altistaa myös flunssille. Ihmiset on fysiikkansa puolesta yksilöllisiä, ja ikä on vain yksi tekijöistä, jotka vaikuttaa siihen, mikä on kellekin sopiva sisälämpötila.
Vierailija kirjoitti:
Sisustussuunnittelijan vierailu omaan kotiini. Sisustussuunnittelijat ovat aikamme vitsaus. Kotien pitää olla koteja eikä mitään sun oman näköisiä boho-vintage-jysk-pakkosisustettuja kämppiä jossa ei uskalla pierastakaan. Mitään en vihaa niin paljon kuin näitä instakämppiä. Siivottomuus tai ankea lasivitriini-kämppä, tai jopa 50-luku kirjahyllyintellektuellikämppä menee, mutta ei pihlgren-ritola-tapetti omilla mausteilla ja menneisyyttähenki koti. Suomen kaunein koti-ohjelma on pilannut meidän elämäm. Semmonen se pitää olla!! Muu ei käy! Kullan vöriset vetimet! Vaakalaatoitis! Önnönnönnnöööööö.. alkakaa elää.
Ihana😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyneet saav
Ja pointtisi oli...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiön käsipyyhe roskiskaapissa. Haiseva, tiskirätti. Rasvaiselle päänahalle haiseva sohvatyyny. Salaatin silppuaminen käsin.
Nämä tuli nyt ekana mieleen.
Millä se salaatti pitäisi silputa? Ihan ravintoloissakin käytetään siihen käsiä.
Ikinä et ole veitsestä kuullut?
Olen toki. Mutta ihan ruuanlaiton alkeisiin kuuluu tieto siitä, että salaatti revitään eikä jauheta veitsellä. Huippukokitkin tekevät niin.
Katsokaapas vaikka youtubesta miten huippuravintoloissa tehdään ruokaa. Se ei ole niin hygienistä kuin luulisi.
Kyllähän ällöttäminen tarvitsee jonkun ällöttävyyden, ei siihen yllä mikään sisustus. Hius ruuassa voi ällöttää, koiranpaska matolla, tai käsien pyyhkiminen likaiseen pyyhkeeseen, mutta ei nyt sentään mikään sisustus.
Tiskiharja, jossa on karvoja. Harvemminntoki harjoja niin tarkkaan tutkin. Lavuuarissa ruoan moskaa. Vessan hana likainen.
Vierailija kirjoitti:
Vessassa yksi pyyhe jossa lukee pylly 🤮🤮🤮
Olisiko kiva jos olisi toinenkin ja siinä lukisi jorma?
Mitään varsinaisia ällötyksiä ei tuttavapiiriin kuulu, joten mieleen tulee vain roina ja kaikki tasot täynnä tavaraa. Kaverin mökillä turhauttaa todella yrittää auttaa keittiössä, kun mistään ei löydy tyhjää pöydän kulmaa. Joo, tee sä tuo salaatti. Okei, lattiallako? Muutenkin siellä istuessa tulee välillä olo, että olisipa jätesäkki ja lupa kiertää kämppä läpi ja kerätä turhakkeet siihen. Jos olen pidempään ympäristössä, jossa on liikaa ryönää, se tuntuu vähän samalta kuin jatkuva meteli. Alkaa ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielistä on se, että kissat saavat hyppiä pöydillä. Usein samat kissat vielä ulkoilee vapaasti, eli kantavat omien paskaisten kissanhiekkojensa lisäksi ulkoa paskat pöydille. Yäk.
Tämä jo selitettiinkin sinulle, mutta kissa voi mennä sinne pöydälle vaikka yöllä kun kukaan ei ole sanomassa että et saa mennä pöydälle :D
Tämä. Eivät mene pöydälle kun ihmisiä on paikalla mutta muutoin kyllä. Sama koirien kanssa. Eivät ne pöydillä ehkä hypi mutta sänky ja sohva ovat mieluisia paikkoja kun ketään ei ole paikalla.
- Likainen jääkaappi. En kurkistele siis muiden jääkaappeihin huvikseni, mutta olin tutun luona kylässä ja hän pyysi minua nappaamaan jotain jääkaapista. Se jääkaappi oli ihan täynnä, ja joka paikassa oli tahmaisia tahroja ja muruja koirankarvoilla höystettynä. Tämän kruunasi karmea löyhkä. Muu kämppä oli ihan siisti.
- Likainen wc-pönttö. Et sitten jaksanut pyyhkiä niitä kusi/veritahroja ennen vieraiden tuloa?
- Likainen lattia. Yhdellä kaverillani on kolme koiraa jotka ramppaavat takapihalta sisälle. Ei siinä mitään, mutta ilman kenkiä siellä ei kannata olla sisällä.
Olin tulossa sanomaan samaa. Lisäksi asiat voi kauniistikin ottaa puheeksi, ei tarvitse alkaa kiroilemaan ja syyttämään. Mutta tietysti, jos ystävien kesken puhetapa on ronskimpi, sitten ok. Itse olisin ottanut sisälämpötilan puheeksi yleisesti tyyliin, että te tykkäätte tällaisesta vähän viileämmästä sisäilmasta, ja isäntä tai emäntä olisi sitten tajunnut, että teille on liian kylmää ja tarjonnut vaikka villasukkia käyttöön.