Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1764)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuita muruja ihmettelen aterinlaatikossa. Laittavatko ihmiset sinne likaisia veitsiä, vai mistä ne murut sinne tulee..
Eikö sinulla sitten ilmesty aterinlaatikkoon ikinä mitään muruja?
Olen eri kuin lainaamasi, mutta ei minulla ainakaan. Ei myöskään lapsuudenkodissani. Eli itsekin ihmettelen, miten sinne päätyy roskaa.
Meidän keittiössä aterinlaatikon päällä on leikkuulauta ja sieltä päätyy muruja alempaan laatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuita muruja ihmettelen aterinlaatikossa. Laittavatko ihmiset sinne likaisia veitsiä, vai mistä ne murut sinne tulee..
Olen eri kuin lainaamasi, mutta ei minulla ainakaan. Ei myöskään lapsuudenkodissani. Eli itsekin ihmettelen, miten sinne päätyy roskaa.
Sinun ei sitten milloinkaan tarvitse pyyhkiä aterinlaatikoitasi? Tai jos siivoat niitä joskus, onko ne täysin tahrattomia ja muruttomia?
Minulla suurin syy niiden siivoamiseen on, että sinne ilmestyy pohjalle muruja. En osaa sanoa onko ne leivän vai minkä. Välillä imurilla vetäisen ne pois. Harvemmin tyhjennän koko laatikon ja pyyhin rätillä sen imuroinnin lisäksi.
Ystäväpariskunta pyysi eilen kahville. Heillä oli niin kylmä että varpaita oikeasti paleli. Ilmalämpöpumppu aivan liian pienellä..no eipä kauaa viihdytty . Mies tokasi autossa että eipä tarvi vähän aikaa mennä ja sanoi että toki olisin voinut sanoa " että laittakaa nyt saa*ana tänne lisää lämpöä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiön käsipyyhe roskiskaapissa. Haiseva, tiskirätti. Rasvaiselle päänahalle haiseva sohvatyyny. Salaatin silppuaminen käsin.
Nämä tuli nyt ekana mieleen.
Millä se salaatti pitäisi silputa? Ihan ravintoloissakin käytetään siihen käsiä.
Ikinä et ole veitsestä kuullut?
Oikeaoppisesti salaatti revitään käsin, ei missään nimessä silputa veitsellä. Kaali leikataan veitsellä.
Ja mitähän väärää sille salaatille tapahtuu veitsellä silputessa? Tämä käsin sörkkiminen tuntuu olevan suhteellisen uusi tapa ja on todella ällöttävä! Ei myöskään ihme, että kihomadot jyllää vuodesta toiseen, eikä niistä päästä eroon edes nykymaailman hygienilla, kun joku muoti-ilmiö on käsitellä ruokaa, jota ei kypsennetä, käsin!
Tässä vasta seurasin, kun eräässä kyläpaikassa rouva teki pitkillä kynsillään salaattia. Ensin haki tarvikkeet jääkaapilta, astian kaapista. Irrotti salaatin multapaakusta. Avasi roskiskaapin oven, veti jätevaunun ulos, roskat roskiin ja eikun vaan repimään salaattia niillä samoilla käsillä, pesemättä! Hyi helv***!! Ällöttävimmät tapaukset vielä sekoittaa salaatin käsin! Jos tykkää tuollaisesta oman perheen kesken, niin mikäs siinä, mutta vieraille voisi ihan käyttää sitä veistä ja leikkuulauta.
Hyvin sanottu:) noustaan taisteluun sissareiden luoman loppuunsa sisustwtun naisvankilan, jota kodiksikin ennen kutsuttiin, ihannointiin. Ei tarvi. Oikeesti teidän ei tarvi. Sissarit elää tuotwsijoittelulla ja roinan myynnillä. Et tarvitse 50-luku henkiviä paperitapetteja ollaksesi onnellinen
Vierailija kirjoitti:
Ystäväpariskunta pyysi eilen kahville. Heillä oli niin kylmä että varpaita oikeasti paleli. Ilmalämpöpumppu aivan liian pienellä..no eipä kauaa viihdytty . Mies tokasi autossa että eipä tarvi vähän aikaa mennä ja sanoi että toki olisin voinut sanoa " että laittakaa nyt saa*ana tänne lisää lämpöä."
Veikkaisin että lämpöpumpun säätö oli ihan sopiva heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei sitten milloinkaan tarvitse pyyhkiä aterinlaatikoitasi? Tai jos siivoat niitä joskus, onko ne täysin tahrattomia ja muruttomia?
Minulla suurin syy niiden siivoamiseen on, että sinne ilmestyy pohjalle muruja. En osaa sanoa onko ne leivän vai minkä. Välillä imurilla vetäisen ne pois. Harvemmin tyhjennän koko laatikon ja pyyhin rätillä sen imuroinnin lisäksi.
Kyllä minä pyyhin laatikot ja monet muutkin pinnat silloin tällöin, vaikka näkyvää likaa ei olisikaan. Mitään muruja tai ruoan jäämiä aterinlaatikossa ei ole, jonkin verran pölyä nyt kuitenkin kertyy sinnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tod.näk joo. Molemmilla oli paksut villasukat jalassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiön käsipyyhe roskiskaapissa. Haiseva, tiskirätti. Rasvaiselle päänahalle haiseva sohvatyyny. Salaatin silppuaminen käsin.
Nämä tuli nyt ekana mieleen.
Millä se salaatti pitäisi silputa? Ihan ravintoloissakin käytetään siihen käsiä.
Ikinä et ole veitsestä kuullut?
Oikeaoppisesti salaatti revitään käsin, ei missään nimessä silputa veitsellä. Kaali leikataan veitsellä.
Ja mitähän väärää sille salaatille tapahtuu veitsellä silputessa? Tämä käsin sörkkiminen tuntuu olevan suhteellisen uusi tapa ja on todella ällöttävä! Ei myöskään ihme, että kihomadot jyllää vuodesta toiseen, eikä niistä pää
Mä haluaisin kanssa tietää, että miten sen salaatin kanssa kuuluu toimia siinä leikkuulaudalla veitsen kanssa, ettei siihen koske käsin? Ja olisko tällöin välttynyt tältä "multa käsittelyltä?"
Ongelmasi taitaa kuitenkin olla se, ettei ystäväsi pessyt käsiä eri vaiheiden välillä, ei sitä mikään leikkuulauta ja veitsi olisi pelastanut.
Vierailija kirjoitti:
Oisko leivänleikkuulauta siinä yläpuolella? Meillä on ja siitä kyllä herkästi varisee.
Vierailija kirjoitti:
Viihtyvät viileässä. Minä kammoan liian lämpimiä asuntoja
Keittiön roskiksessa veriset siteet levällään päälimmäisenä, 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tod.näk joo. Molemmilla oli paksut villasukat jalassa
Mitä viittaat tuolla villasukka-asialla? Myös meillä on kotona molemmilla asujilla aina villasukat jalassa, minulla vielä aamutossut. Lämpimät oloasut. Oleskelutiloissa tavallisesti 19 astetta lämmintä. Joskus kun oikein kunnolla lämmittää leivinuunin ja sisälämpötila menee hetkellisesti yli 20 asteen alkaa tuntua liian kuumalta. Tottakai voi silloin vähentää vaatetusta mutta meille ei ole pysyvä vaihtoehto. Mieluummin ollaan vähän viileämmässä ja meille kumminkin miellyttävässä sisälämpötilassa sukkinemme, on parempi taloudellisestikin.
Riehuva ja kuolaava koira jonka omistaja antaa kaikessa rauhassa mellastaa. "Sen pitää antaa nuolla naama, kyllä se sen jälkeen rauhoittuu". Ällöttävää.
Saastaisuus, pölyisyys, tavarat ei järjestyksessä tai lajiteltu tarkasti, vessa ei kiillä. Onhan näitä. Puhdas, siisti ja järjestetty koti ei oikeasti vaadi paljoa. Ja jos ei jaksa siivota niin säännöllinen siivouspalvelu nyt ei paljoa maksa.
Vierailija kirjoitti:
Saastaisuus, pölyisyys, tavarat ei järjestyksessä tai lajiteltu tarkasti, vessa ei kiillä. Onhan näitä. Puhdas, siisti ja järjestetty koti ei oikeasti vaadi paljoa. Ja jos ei jaksa siivota niin säännöllinen siivouspalvelu nyt ei paljoa maksa.
Jos itseä ei haittaa niin miksi pitäisi maksaa siivouspalvelulle jostain mitä ei tarvitse. Ja ei kaikilla yksinkertaisesti ole varaa vaikka sinun mielestä se ei kallista olekaan.
Itseä ällöttää eniten, jos vessanpönttö on likainen. Monissa uusissa pöntöissä on se vedensäästäjänappi, mikä ei huuhtele pöntöstä pois edes pienempää tavaraa ja pönttö jää likaiseksi. Pönttö pitäisi pestä WC-harjalla sen verran usein, ettei jäljet pinty pöntön pintaan ja tietysti aina käytön jälkeen, jos jää jälkiä.
Kaverin vessassa vilisee sokeritoukkia,hammasmukit ovat pölyisellä lasihyllyllä ja peili on täynnä hammastahna ja meikkitahroja. Keittiön nurkassa on kissan hiekkalaatikko ja hella on kuivuneiden ruokatahrojen peitossa. Makuuhuoneen ovesta näkyy petaamaton sänky.
Tuolla asuu kolme lasta😩
Menin kerran uuden ystävättären luokse ekaa kertaa katsomaan leffaa. Hän tarjosi minulle juotavaa lasista, joka oli aivan töhnäinen ja öljyinen. Ällötti juoda siitä. Ei tainnut olla tiskiaineet käytössä....