Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
241/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira ja märän koiran haju. Löytyy jokaisesta koirakämpästä vaikka omistaja väittää ettei meillä haise. Yäk.

Isot koirat haisevat aivan valtavasti. Käveleppä jonkun pitbull mamman asuntoon, ihan saa oksennusta pidätellä. Iho-ongelmaisia taistelukoiria jippii.

Mutta miten kuiva koira haisee märältä koiralta? Et taida tietää eroa... 

Vierailija
242/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkeäahdistava määrä tavaraa ja rojua, vaatetta,kenkiä kasseja tyhjiä maitopurkkeja yms yms. Lähestulkoon hamstraajan koti. Siellä viellä paksut verhotikkunoiden edessä. Pölyinen ja tunkkainen huusholli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likainen vessa. Olen yllättynyt monessa taloudessa joissa vieläpä asuu nainen, että miten hirveän näköinen voi vessanpönttö ja lavuaari olla. Paperilla täytyy vuorata, että viitsii istua.

Vierailija
244/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialla olevat tavaramassat, kun esim. vaatteita ei enää löydetä kaapista ja kaikki vedetään alas sängyn viereen. Lattiaa ei tietenkään ole luututtu aikoihin, sillä tavaroita lojuu joka paikassa. Sisäinen Auri Kananen herää minussa näissä tilanteissa, mutta en tietenkään sano mitään. Illalla saattaa päässä pyöriä kuitenkin video, jossa suunnittelen, että missä järjestyksessä mikäkin huone raivattaisiin... 

Vierailija
245/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin!  Voi yök!

Vierailija
246/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lukea tätä ketjua. Tulee vaan häpeä omasta sotkuisesta kodista, jolle en nyt terveydentilansa vuoksi mahda mitään. Älkää tuomitko toisia. 

Vierailija
247/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likainen vessa. Olen yllättynyt monessa taloudessa joissa vieläpä asuu nainen, että miten hirveän näköinen voi vessanpönttö ja lavuaari olla. Paperilla täytyy vuorata, että viitsii istua.

Mulla on sellainen tilanne että edellinen vuokralainen oli jättänyt pöntön paskaan kuntoon eikä niitä pinttymiä saa mitenkään irti. 

Vierailija
248/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti ällöttävin on likainen keittiö. Tahraiset tasot ja kaapinovet, leivänmuruja joka paikassa. Sellainen, josta näkee ettei talossa ruukata siivota säännöllisesti. Eikä auta, vaikka vieraita varten olisi tyhjennetty tiskiallas ja viety roskat: siivoamattomuus näkyy kyllä silti. En pysty syömään semmoisessa keittiössä mitään. Teen juontikin oksettaa, kun epäilyttää, onko kuppia kunnolla tiskattu.

Vierailija
249/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin!  Voi yök!

Minä anna koiran joskus nuolla lautaselta loput, jos siinä on lihaa esim.

Tosin lautaset menevät tiskikoneeseen heti sen jälkeen ja käytän kattilaohjelmaa aina,joten eiköhän koirabakteerit ole poistuneet lautasista.

Vierailija
250/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsiisteys  ja 3-4 isoa hurttaa sisällä kesät- talvet ! 

Vierailija
251/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että olisi ällöttänyt ikinä mikään toisen suomalaisen kodissa. Tuntuu että täällä siisteysstandardit ovat suhteellisen korkeat ja ne "sottapytytkin" pitävät asunnon ihan ok kunnossa jos sinne vieraan päästävät.

Ulkomailla ällöttänyt erään kaverin asunnossa vipeltävä lauma ötököitä, ei ollut mikään pieni määrä. 

Vierailija
252/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään! On syytä katsoa itseään peilistä jos tuntuu että toisen koti ällöttää. Itsellämme on aivan uusi ja siisti, mutta sensijaan että ällättäisi toisten koti pikemminkin tulee aina mieleen oma ja kuinka kiitollinen voi olla, kaikilla ei ole samanlaista. Iskäx3

Vierailija
253/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan hiekkalaatikon lemu. Kissan on kivoja, mutta se haju on karmiva, vaikka se siivottais päivittäin. 

Vierailija
254/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten koteja arvostellen nuuskivat ja niitä internetin keskustelupalstoilla ruotivat ei-toivotut vieraat.

Vierailija
255/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset kodit joissa väripiristysruiskeena esimerkiksi punainen jakkara tms

Vierailija
256/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kissoja yli 20 vuotta ja koskaan niiden hiekkalaatikot eivät ole haisseet pahalle. Virtsa-ja ulostepaakut poistetaan heti. Välillä astia pestään pesuaineella ja hiekkaa lisätään tarpeen mukaan. On ihan tavallista paakkuuntuvaa kissanhiekkaa marketista. Omistajan vika, jos kissan hiekkalaatikko haisee.

Vierailija
257/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ruuanmurut ja muut röhnät ja rökäleet sekä tippuneet hiukset, jotka tuntuvat ja jäävät kiinni jalanpohjiin. Hyi olkoon! Kyllä normaali työssäkäyvä ihminenkin ehtii imuroida 1-2 kertaa viikossa. Muu on silkkaa laiskuutta, välinpitämättömyyttä ja sikamaisuutta.

Vierailija
258/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalle haiseva keittiön tiskirätti! Sitten keittiön pöytää pyyhitään vieraan nenän edestä ja se haju jää siihen pöydän pintaan! 

Vierailija
259/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisteni kodit on siistejä , mutta kun olin lapsi niin meidän koti oli kamala ja minua ällötti. Tupakka haisi, keittiöluutu haisi aina ällöttävälle ja  jääkaappi oli täynnä kaikkea ilman kansia ja haisi. Noista on jäänyt ikuinen inhotus ja olen itse tosi tarkka sotkusta ja hajuista. 

Vierailija
260/1764 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan hämmästellä ihmisiä, jotka eivät vieraiden tullessa edes häveliäisyyttään laita rikkaa ristiin, vaan vaatteita ja roinaa lojuu avoimesti joka paikassa, kaikkialla pölyistä ja siivotonta. Eniten inhottaa likaiset vessat, kun pöntössä näkyy uloste-, veri- tms. jäämiä ja yleisesti nuhruinen ilme. Itse stressaan jopa huoltomiehiä, ja siivoan aina ainakin vähän sen minkä ehdin, jos tiedän jonkun olevan tulossa kotiini.