Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1764)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole tuomitsemista vaan vastaus kysymykseen, mikä teitä ällöttää...
Mutta eikös tähän olisi ihan yksinkertainen ratkaisu se, että ei vieraile itseään ällöttävissä paikoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että kodinhoitohuoneessa tai pesuhuoneessa kuivausritilä täynnä vaatteita. Joillakin pöydät täynnä viikattuja tai kasattuja vaatteita ym.
Miksi menet kenenkään kodinhoitohuoneeseen? Ja missä ne pyykit pitäisi kuivattaa jos ei siellä tai pesuhuoneessa? Olohuoneessa tai keittiössä?
Aika monilla wc on kodinhoitohuoneessa ja sielläkin on käytävä kun hätä yllättää.
En ole ikinä käynyt kodissa, jossa wc ja kodinhoitohuone olisivat samaa tilaa. Outo ajatuskin.
No esim meidän talossa kylpyhuone, sauna ja kodari ovat yhtä "suurta" tilaa (n.25m2?). Sieltä on myös kulku ulos. Ei mitenkään käytännöllinen, mutta tällaiseen ratkaisuun ovat edelliset omistajat päätyneet tämän rakentaessa. On myös erillinen WC, mutta sen ollessa remontissa vieraatkin joutuivat käyttämään tuota toista "vessaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että kodinhoitohuoneessa tai pesuhuoneessa kuivausritilä täynnä vaatteita. Joillakin pöydät täynnä viikattuja tai kasattuja vaatteita ym.
Miksi menet kenenkään kodinhoitohuoneeseen? Ja missä ne pyykit pitäisi kuivattaa jos ei siellä tai pesuhuoneessa? Olohuoneessa tai keittiössä?
Aika monilla wc on kodinhoitohuoneessa ja sielläkin on käytävä kun hätä yllättää.
En ole vielä kertaakaan nähnyt, enkä edes kuullut, että jollakin WC on kodinhoitohuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
No käytetyt kortsut lojuvat pitkin lattioita. Eräällä kerralla oli mälliä sisällä niin paljon, että liukastuin, ja kaatuessani kyljelleni katkaisin 2 kylkiluutani. Tosi keljua, olen pyytänyt heitä siivoamaan, mutta eivät kuulemma kehtaa, kun ovat laiskoiksi syntyneet!
Et ole tosissasi?:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä kertaakaan nähnyt, enkä edes kuullut, että jollakin WC on kodinhoitohuoneessa.
Minä olen näitä kyllä nähnyt useita, ainakin 2000-luvun Äslvbytaloissa noita on aika monessa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kyennyt kaverin leipomisia syömään, kun näin, miten kissanpennut istuivat pöydällä perseineen keittiökulhossa. Mut kun ne on niin ihania!
Miksi ihmiset antavat kissojen hyppiä ja kulkea pöydillä, siis jopa ruokapöydällä ja niillä tasoilla joilla leivät tehdään yms?
Meillä oli kissa aina kun olin pieni, äiti ei antanut kissojen tulla pöydille, ne saivat huutia kyllä aina jos yrittivät pöydälle.
Epäsiisteys ja roinakasat eivät ällötä, likaisuus ja saastaisuus ällöttävät.
Likainen lattiakaivo. Siis aivan järkyttävän karstan ja karvojen peitossa. Myöskään (yllättäin) käsienpesualtaan viemäri ei vetänyt.
Toisella ystävällä, joka aina kehuu olevansa siisti oli vessanpöntössä sellainen ihmeellinen lieju siinä pöntön sisäpuolella. Hyi olkoon. Lisäksi hän kävelee kengät jalassa sisällä. Wc:n valkoinen matto oli ihan harmaa tästäkin johtuen. Sitten naureskeli minulle, kun sanoin, että mun kodissa ei kuljeta kengät jalassa, kun yritti siis mennä asunnon läpi vessaan kengät jalassa. Kerran istui sohvallani, likaiset kengät valkoisella karvalankamatollani. Sitten oli pakko sanoa, että täällä ei käytetä kenkiä sisällä.
Koiran kuolalammikot ja menkkatiplut lattioilla.
Haiseva kissanhiekkalaatikko ja jalkoihin tarttuva kissanhiekka,
Märkä haiseva käsipyyhe vessassa.
Likainen vessa. Lavuaarissa esim. partakarvoja ja pölyä. Vessanpöntössä jarrutusjäljet ja pölyä. Tämän vielä kruunaa vessanpöntön kansi joka on auki. HYI, mielummin kusen housuuni. Likainen keittiö, likaisia astioita tiskipöydällä ja pintoja ei ole pyyhitty, likaiset kaapinovet. Yäk.
Eräs ystävä ei ole innokas siivooja ja peittelee tätä Lidin suihkutettavalla ilmanraikastimella,semmoinen sitruunainen haju. Kun hän suihkaisee sitä ilmaan tunnen oikeasti että tukehdun,oikein näkee kun se hajupilvi leijailee huoneessa. Epäilen että ystäväni tupakkayskä onkin oikeasti siitä raikasteesta johtuva!
Käsipyyhe, mistä näkee ja tuntee ettei sitä ole vaihdettu hetkeen. Pyyhin käteni mielummin puserooni.
Jaksoin lukea vaan ekan sivun. Kommentoijat ei ilmeisesti asu teinien kanssa? Mietin vaan, että mä joka päivä mm. motkotan pumpulipuikoista lavuaarin reunalla, viemättömistä roskista oven pielessä, lattialle heitetyistä vaatteista. Ja meillä on myös kissa, joka hyppii minne haluaa... vaikea estää keittiön tasolle pääsyä. Toki pyyhitään kun laitetaan ruokaa jne. Mutta tervetuloa ällötyskotiimme :D
Vierailija kirjoitti:
Keittiön käsipyyhe roskiskaapissa. Haiseva, tiskirätti. Rasvaiselle päänahalle haiseva sohvatyyny. Salaatin silppuaminen käsin.
Nämä tuli nyt ekana mieleen.
Ammattikokit silppuavat salaatin käsin. Ruokaahan valmistetaan puhtain käsin.
Homeinen ja tunkkainen sisäilma. Kaiken muun kanssa voin elää.
Koirat ällöttää..varsinkin isot jotka haisee ihan kamalalle. Ja jos ne päästetään hyppimään sohville jotka on niiden karvoista kuorrutettu. Läähättävät päin naamaa ja niiden henki haisee. Siivottomat kissanvessat jotka lemuaa. Siskoni kämppä joka haisi aina biojätteelle, kun sinne meni käymään. Kostea löyhähdys tuli jo eteisessä vastaan. Käsin tiskatut astiat ällötti siellä myös, kun ne oli yleensä aina likaiset. Ja sen marsun kusen katku..hyiii!
Likainen vessanpönttö ja haiseva, märkä käsipyyhe.
Vierailija kirjoitti:
Käsipyyhe, mistä näkee ja tuntee ettei sitä ole vaihdettu hetkeen. Pyyhin käteni mielummin puserooni.
Kun käyn kyläilemässä ja joskus on pakko käydä vessassa, niin käytän aina vessapaperia käsien kuivaamiseen.
Pyyhkeet on välillä niin käytettyjä, ettei niihin tee mieli kuivailla käsiään.
Ne jonkun mainitsemat märät ja tunkkaiset käsipyyhkeet...
Mä laitan aina vieraille saataville käsipaperia WC ja roskis siihen. Tästä saadaan usein kiitosta juhlissa.