Mikä vaivaa Suomen terveydenhoitoa? Vanhukset pakotettiin jonottamaan tunneiksi pakkaseen Jyväskylän rokotuspäivässä
Ketkä näistä ovat vastuussa? Kuntien ylilääkärit? Kaupunginjohtajat? Mikä sadi smi ja toisten kärsimystä kaipaava julmuus vaivaa heitä, jotka näitä ovat järjestäneet?
Kaikkein heikoimmat ja huonokuntoisimmat pakotettiin hakemaan koronarokotuksensa sairaalasta YHDEN PÄIVÄN AIKANA saa tana llisissa jonoissa jonottamalla kylmässä talvisäässä. Muuta keinoa saada rokotus ei ollut!!
Vastuullisten naamat pitää saada jo esiin ja rikosilmoituksia kehiin.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne ole mikään pakko mennä jonottamaan. Vantaalla ohjeistus että tule 5 minuuttia ennen varattua aikaa. Rokotukset sunnuntaisin terveysasemilla vain ajanvarauksella.
Tämä keskusteluketju käsittelee Jyväskylän rokotusjonoa lauantaina 18.11. Jyväskylässä on pakko mennä jonottamaan, koska rokotuksia ei anneta ajanvarauksella. Seuraavan kerran jonotetaan lauantaina 2.12.
en minäkään jkl:stä saanut aikaa rokotukselle, vaikka olisi pitänyt. Olen jonottamassa novaan tutkimuksiin erään syysn takia enkä saa seistä liian kauaa ja muitakin rajoituksia on asetettu ennenkuin olen saanut erikoislääkärin arvion. Olen myös riskiryhmässä astmaatikkona, joten vähintään influrokotus olisi pitänyt saada ajanvarauksesta. Ei. Sh sanoi, että potilaiden omalla vastuulla on järjestää elämänsä siten, että voivat mennä jonottamaan rokotusjonoon, aikaa ei tipu. :D (kävin vähän miettimään tuon kuullessani, että asunko neuvostoliitossa) Sanoin sitten, että asia selvä, jää rokotukset ottamatta.
Nyt sain tietää, että novan poliklinikoiden asiakkaat saavat polikäynnin yhteydessä influenssarokotteen, jos haluavat ja koronarokotteen, jos niitä on sillä hetkellä tarjolla sairaalassa. Riittää minulle. Ei siis tarvitse mennä jonoon ja minulla on nyt sitten aikakin varattuna siihen rokotukseen tietyllä tavalla.
Olsettavaa, että tätä jonorumbaa ei ole tajuttu järjestää täällä esim. siten, että saisi varata ajan massarokotuspäivään. Ihan vaikka jollain numerolappusysteemillä ja tätä voisi tehostaa vaikka siten (luin, että ihmise tolivat jossain varailleet itellleen rokotusaikoja, eikä sitten ilmestynytkään paikalle varattuna aikana), että käyttämättämästä rokotusajasta tulee sakkoa - ihan samalla lailla kuin käyttämättömästä ja perumattomasta vastaanottoajasta tulee potilaalle sakko.
Miten vaikeaa on käyttää järkeä, kun näitä rokotustapahtumia järjestetään. Typerää oikeasti laittaa jotkut yhdeksänkymppiset tulemaan rollaatorinsa kanssa jonottamaan tuntikausiksi, tai ylipäätään ketään.
Iäkäs äitini asuu juuri Keski-Suomessa, eikä heille tiedotettu mitenkään rokotuksista. Asun itse ihan toisaalla ja netistä etsin rokotuspäiviä. Siellä ei saa varata aikaa kuin aivan poikkeustapauksissa, kaikkien pitää mennä jonottamaan. Äitini tilasi kelataksin, odotti sitä kaksi tuntia ja sitten terveysasemalla oli järkyttävät jonot. Sinne olivat tulleet rokotuttamaan itsensä virkeät, autoilevat 66-vuotiaat Jyväskylästä, koska siellä ei vielä ilmeisesti rokotuksia ollut. Äitini siellä aikansa jonotti (ei ole enää mikään virkeä vanhus), kunnes ilmoitettiin monta tuntia ennen määräaikaa, että lopetetaankin jo. Tällaista. Miten ihmeessä tämä on todellakin sössitty näin pahasti! Aika helvatan paljon inhimillisempää olisi, että joku hoitaja kiertäisi näissä taloissa, joissa lähes kaikki ovat vanhuksia ja pistäisi piikit kotona. Sinne terveysasemalle on vaikea mennä paikkakunnalla, jolla taksit ovat kiven alla. Onneksi me ollaan kaikenlaisen kehityksen aallonharjalla, jee jee.
minulle sanottiin eräästä jyväskylän tk:sta (Sen jälkeen kun kertoivat ettei tipu rokotusaikaa), että voin toki mennä ihan mihin tahansa muuhun tämän hyvinvointialueen jyväskylän ulkopuoliseen tk:hon, heillä siellä annetaan aikoja. Siis ämä Laukaat, Tikkakosket, UUraiset sun muut. Ajattelin hetken ja totesin itsekseno, että ei maksa vaivaa. Toisaalta olisihan se hauskaa, jos vaikka jkl:sta tuhat ihmistä yrittäisi saada rokotusaikaa itselleen jostain tikkakoskelta.
Vierailija kirjoitti:
minulle sanottiin eräästä jyväskylän tk:sta (Sen jälkeen kun kertoivat ettei tipu rokotusaikaa), että voin toki mennä ihan mihin tahansa muuhun tämän hyvinvointialueen jyväskylän ulkopuoliseen tk:hon, heillä siellä annetaan aikoja. Siis ämä Laukaat, Tikkakosket, UUraiset sun muut. Ajattelin hetken ja totesin itsekseno, että ei maksa vaivaa. Toisaalta olisihan se hauskaa, jos vaikka jkl:sta tuhat ihmistä yrittäisi saada rokotusaikaa itselleen jostain tikkakoskelta.
Johon ei ole saanut aikoja enää pitkään aikaan. Tämä siis tuohon viimeiseen lauseeseen liittyen. Eli käytännössä kaikki tuupattiin kiusaamistapahtumaan kärsimään, paleltumaan ja hankkimaan sekä influenssa että korona. Hyvinvointialue hurraa uusille kuolemille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä vanhukset haluaa kuolla? Isäni, 88v ei omasta tahdostaan halua rokotetta ja hyvin on voinut. Niin minäkin vaikka olen riskiryhmää ja nolla koronarokotetta. Toisin kuin moni koronarokotettu sukulainen. Esim mieheni otti koronarokotteet, ihan terve, hoikka, urheilullinen , yli nelikymppinen mies. Hänellä ollut kaksi kertaa aivoverenkiertohäiriö.
Sinä et ilmeisesti ymmärrä näitä syy-seuraussuhde -asioita. Jos rokotusten jälkeen miehellesi on tullut kaksi TIA-kohtausta, se ei tarkoita, että asiat liittyisivät toisiinsa. Terveysviranomaiset seuraavat nimenomaa tällaisia signeeleja rokotusten jälkeen, eikä ole todettu minkäänlaista yhteyttä rokotusten ja aivoverenkierron häiriöitten välillä. Kesällä syödään paljon jäätelöä ja kesällä tapahtuu paljon hukkumisia, mutta niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Ei sinne olisi ollut mikään pakko mennä jonottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Se oli ihmiskoe, jolla haettiin tietyssä ajassa ja tietyssä lämpötilassa luonnollisen poistuman maksimia vanhusväestössä. Koeasetelma ei onnistunut kovin hyvin, joten seuraavaan testiin panostetaan kovemmin.
Suomestakin löytyy näemmä aitoja trumppilaisia salaliittoteoreetikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johon ei ole saanut aikoja enää pitkään aikaan. Tämä siis tuohon viimeiseen lauseeseen liittyen. Eli käytännössä kaikki tuupattiin kiusaamistapahtumaan kärsimään, paleltumaan ja hankkimaan sekä influenssa että korona. Hyvinvointialue hurraa uusille kuolemille.
ja smaan aikaan siellä novassa järjestettiin joku terveystapahtuma, että varmasti saadaan sitten sitäkin kautta tupa täyteen ihmisiä saamaan koronaa ja flunssaa ja influenssaa :D Kaikki nauraa jyväskylälle
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketään pakotettu minnekkään, itse haluavat ottaa täysin tehottoman rokotteen.
Rokotteiden teho on varsin helppoa ja yksiselitteistä tutkia syntyvien vasta-aineitten perusteella. Varsin hyvin toimivat.
Ei ole pakko jonottaa, jos on pankkitunnukset voi laittaa lapsensa varaamaan ajan. Jos on lapseton, niin varmaan voi saada apua muualta, paitsi jos on erakko.
Ei täällä lansi-rannikon kaupungissakaan löydy enää mitään rokotusaikoja, lehdissä kannustettiin tekemään ajanvaraus verkossa, ei siellä ole mitään vapaita aikoja. Täällä pitänee mennä myös jonottamaan tuonne pakkasiin, olen siis yli 65v astmaatikko, ja koronaa on täällä nyt todella paljon. Taitaa jäädä ottamatta tällä kertaa. Viime vuonna vielä homma toimi ihan hyvin. Nyt kun tuli hvat, mikään ei toimi
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko jonottaa, jos on pankkitunnukset voi laittaa lapsensa varaamaan ajan. Jos on lapseton, niin varmaan voi saada apua muualta, paitsi jos on erakko.
I-d-i-o-o-t-t-i! Kuten yllä on tuotu useasti esiin, Jyväskylässä tuo ei onnistu - paitsi muutamaan kaupungin ulkopuoliseen maalaisterveysasemaan, mutta niistäkin varausajat loppuivat nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä lansi-rannikon kaupungissakaan löydy enää mitään rokotusaikoja, lehdissä kannustettiin tekemään ajanvaraus verkossa, ei siellä ole mitään vapaita aikoja. Täällä pitänee mennä myös jonottamaan tuonne pakkasiin, olen siis yli 65v astmaatikko, ja koronaa on täällä nyt todella paljon. Taitaa jäädä ottamatta tällä kertaa. Viime vuonna vielä homma toimi ihan hyvin. Nyt kun tuli hvat, mikään ei toimi
Suomesta on tullut huonon johtamisen ja huonon organisoimisen mallimaa. Palkkaa ja kokouspalkkioita osataan nostaa, mutta kaikki muu on huomattavasti vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne olisi ollut mikään pakko mennä jonottamaan.
Sanni vai Kaisako siellä? Kiitos taas kerran vastuunkannosta.
Oispa jaettu ilmaisia ämpäreitä niin yksikään vanhus ei valittaisi.
Kuka ne sinne pakotti? Varaisivat ajan.
Tämän päivän 65-85-vuotiaat olivat kaikki työelämässä kun tietokoneet ja internet tulivat 30 vuotta sitten.
Oma vika, jos eivät laiskuuttaan viitsineet opetella.
Aluevaaleissa persut mainostelivat pensan hintaa. Eipä sitten ihme, jos Sote-aluevaltuustot kuhisevat toimintakyvyttömiä pällejä.
Aluevaltuustojen ainut tehtävä on huolehtia sote-palvelujen toiminnasta ja järjestämisestä.
Toki istuvan hallituksen pitää osoittaa siihen rahat, koska Alueilla ei ole verotusoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja smaan aikaan siellä novassa järjestettiin joku terveystapahtuma, että var
Ainahan Jyvästadille on naurettu, esimerkiksi erään entisen valtuutetun takia, jolla on tapana hakata random ihmisiä päähän vasaralla tai kivellä.
Tämä! Korona-aikana hoitui kaikki loistavasti!