Vauvanvaunut / Lastentarvike Turku
Ostin kolme vuotta sitten lapsenlapselle vaunut Turun Lastentarvikkeesta. Niin minullekin aikoinaan ostettiin, laitoin hyvin kiertämään. Noin 9 kuukauden kuluttua vaununkopasta alkoi rauta törröttämään ja teimme valituksen. Kysyivät ensimmäiseksi olemmeko koonneet vaunut itse tai olemmeko koonneet ne uudestaan. No emme olleet, ihan kootut vaunut haimme liikkeestä. Vauva ei enää siinä vaiheessa mahtunut koppaan, onneksi koska takuuprosessi kesti kauan ja oli vähän hankala. Lopulta saimme uuden kopan ja se tuotiin meille varastoon. Emme avanneet pakettia, tytär oli siinä vaiheessa eronnut, oli muuttoa ja muuta ja hän oli yksinhuoltaja.
Toinen lapsemme saI vauvan viime keväänä ja nyt avasin paketin hänelle. Yllätys oli melkoinen, kun siellä oli vaan pelkkä koppa, patja, kuomu, jalkapeite puuttuivat. Otin yhteyttä liikkeeseen ja siitä alkoi koko kesän kestänyt taistelu, jonka hävisin. Kuluttajan pitää tarkistaa tuote 2 kk kuluessa ja me emme sitä siinä elämäntilanteessa huomanneet tehdä.Tytär oli siis liikkeen pyynnöstä palauttanut koko vaununkopan kaikkine lisäosineen liikkeeseen ja nyt kahden vuoden päästä siellä ei ollut mitään tietoa asiasta. Myyjä ei kuulemma ollut enää siellä töissä, kirjanpidosta ei kuulemma selviä mitään eikä mistään muustakaan esim. varastokirjanpidosta.
Tein valituksen kuluttajariitalautakuntaan ja tietysti hävisin sen. Ostimme uudet osat, tuli väärän väriset jne. Tässä vaiheessa myyjä jo myönsi että on tämä ollut aika harmillinen tapaus, aika moni asia mennyt pieleen.
Sanoin, että entä jos asiakkaalla olisi ollut varaa ostaa vaan yhdet vaunut eikä olisi ollut varaa ostaa uusia osia monen sadan euron edestä? Meillä oli onneksi ns. mummolavaunut käytössä. Olisitte jättäneet omien möhläystenne takia vauvan ilman vaununkoppaa.
Kokoatte vaununkopan väärin, ette ohjeista asiakasta mitä takuuvaihtoon palautetaan ettekä tarkista tullutta pakettia.
Tällainen tapaus, arvaa harmittaako?
Kommentit (4)
No haloo, tietysti teidän olisi pitänyt tarkistaa tuotteet. Kyllä 2kk aikana olisitte hyvin ehtineet.
No minusta kyllä tuo on ihan kohtuullista, että kuluttajan pitäisi tarkistaa tuote 2 kk sisällä, eikä alkaa valittaa kauan jälkeenpäin. Ei erityisiä sympatioita heru.
Kahden vuoden päästä aletaan reklamoimaan asiasta, jossa ei ole dokumentin dokumenttia vain sana sanaa vastaan. Kyllä se on niin, että kuluttajalla on oikeuksia, mutta myös velvollisuuksia.
Voi kauheeta