Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeätkö töissä jos et osannut jotain yksinkertaiseksi osoittautunutta (perus)asiaa?

Vierailija
18.11.2023 |

Minä häpeän, tulee ihan hirveä olo ja tekisi mieli lähteä vaan kotiin. Siis jutut, jotka luulisi olevan ihan niitä alkeellisimpia asioita työntekijän osaamisalueelta. Minullekin tuli nyt 6v jälkeen eteen ongelma jota yritin korjata kunnes kysyin toiselta ja asia olikin hyvin yksinkertainen ja ihan perusasia mikä varmaan olisi pitänyt tietää jo aiemmin. Ei vaan ollut tullut eteen ennen..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne tuosta häpeää, kaikki eivät vain voi ostata kaikkea, varsinkaan jos ongelma on ihan uusi. Olen vain iloinen että sain apua ja osaan nyt tulevaisuudessa ratkaista tuon ongelman itse.

Vierailija
2/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne tuosta häpeää, kaikki eivät vain voi ostata kaikkea, varsinkaan jos ongelma on ihan uusi. Olen vain iloinen että sain apua ja osaan nyt tulevaisuudessa ratkaista tuon ongelman itse.

Etkö ajattele muiden miettivän että "eipä osannut edes tuota perusasiaa". Minä ainakin mietin noin ja siksi ahdistaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ajattele muiden miettivän että "eipä osannut edes tuota perusasiaa". Minä ainakin mietin noin ja siksi ahdistaa. Ap

Eipä ne muut ole tuollaisia ajatuksia minulle koskaan esittäneet.

Vierailija
4/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne muut ole tuollaisia ajatuksia minulle koskaan esittäneet.

Minä olen ainakin kuullut muiden puhuvan jostakin näin että sen ja sen aikaa ollut täällä töissä eikä tuota osannut..ap

Vierailija
5/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tyhmä olo ja häpeä. Osin johtuu varmaan omasta taustasta ja siitä johtuvasta huonosta itsetunnosta, osin siitä että töissä on nokitteleva ja huono ilmapiiri ja ilkeä esimies.

Vierailija
6/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuittaan perusdefensseillä syyttämällä blondiutta tai vaihdevuosia. Sen jälkeen kukaan ei enää kehtaa sanoa mitään.. 

Vierailija
7/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän ja mulle käy noin usein. Yhtäkkiä aivot vaan tyhjenee kokonaan enkä muista tai tajua enää mitään.

Vierailija
8/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki nolottaa kun mokaan, mutta aivan sama. Teen parhaani, jos se ei riitä niin sitten ilmoitusta esimiehelle, ja varmaan sitten yt:ssä potkut. Ei ole tullut potkuja 15 vuoden aikana, voihan se olla että vielä tulee... Sitten menen muualle töihin, ja noviisinahan niitä mokia vasta tuleekin. Pääsee häpeämään vielä enemmän.

Vierailija
9/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua vähän nolottaa, jos joudun kysymään työkaverilta apua jossain sellaisessa asiassa, mikä pitäisi kaikilla olla hallussa. En ole oikein hyvä työkoneiden kanssa ja jännittää, jos joudun hakemaan sellaisen latauksesta, kun en vieläkään osaa vesittää akkua. Ja samaten pelottaa ajaa laite lataukseen, kun en yleensä tee sitä eikä homma ole hallussa. Meillä työpaikalla puhutaan tosi paljon selän takana, "se ja se ei tiennyt tuotakaan asiaa vaikka se on ollut täällä niin kauan töissä". Se nostaa kynnystä pyytää apua.

Vierailija
10/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua vähän nolottaa, jos joudun kysymään työkaverilta apua jossain sellaisessa asiassa, mikä pitäisi kaikilla olla hallussa. En ole oikein hyvä työkoneiden kanssa ja jännittää, jos joudun hakemaan sellaisen latauksesta, kun en vieläkään osaa vesittää akkua. Ja samaten pelottaa ajaa laite lataukseen, kun en yleensä tee sitä eikä homma ole hallussa. Meillä työpaikalla puhutaan tosi paljon selän takana, "se ja se ei tiennyt tuotakaan asiaa vaikka se on ollut täällä niin kauan töissä". Se nostaa kynnystä pyytää apua.

Meillä on samaa selän takana puhumista ja juurikin koneiden ja laitteiden kanssa ollaan tekemisissä. Ap

Vierailija
11/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä insinööri, mutten osaa laskea pätkääkään enkä ymmärrä rakennepiirustuksista mitään.

Silti alan hommia olen tehnyt kohta 20 vuotta.

Johtajana tärkeintä ei ole se, mitä minä osaan.

Tärkeintä on se, että löydän ja osaan yhdistää ne ihmiset, jotka osaavat puolestani.

M40

Vierailija
12/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole älykääpiö, joten yksinkertaiset asiat eivät ole haaste.

Vierailija
13/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää rohkeasti pyytää apua, jos ei ymmärrä, eikä vain nyökytellä. Voi tehdä asian ensin kerran jonkun valvomana, niin ne vaikeudet selviävät sillä.

Vierailija
14/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän auttaa se, että menee ja tekee ja saa lopulta homman haltuun. Akun vesittäminen ei ole vaikeaa ollenkaan, kun sen kerran tekee jonkun osaavamman avustuksella. Itsekin jännitin tuota hullun lailla, mutta kerran sitten vaan menin, sähläsin ja kiroilin, mutta osasin silti. Kaikki ei välttämättä mene heti oikein, mutta et koskaan opi ja saa varmuutta, jos et tee mitään. 

Ps. Kaikki mokailee ja törmäilee, myös ne jotka tuntuvat osaavan kaiken 

Vierailija
15/15 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vaativalla alalla asiantuntijana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi