Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unohdatko ihmisen kasvot nopeasti?

Vierailija
18.11.2023 |

Minulla on uudehko tuttava, jota nään harvoin. Melkein joka kerta hämmästyn,  miltä hän oikeasti näyttää. Tosin, vaihtelee se muistikuvienkin mukaan. Ei kuitenkaan niin paljon kuin luonnossa. 

Käykö muille koskaan näin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kasvoista jää tosi hyvin mieleen, jostain syystä osa ei jää ja unohtuu myös helposti. Joskus taas näen tuntunoloisen ihmisen ja mietin missä olen hänet nähnyt aiemmin.

Vierailija
2/9 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvot muistan mutta nimeä en varmasti, aina ollut huono nimimuisti.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienen autisti koska en juurikaan pysty katsomaan ihmisiä kohti heidän kanssaan asioidessani. Toisinaan hämmästyn kun jostain kaueampaa katson jotain tuttua tyyppiä, että tuoltako hän oikeasti näyttää, koska en ole oikeasti hänen ulkonäköään ilmeisesti rekisteröinyt aikaisemmin.

Vierailija
4/9 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se, että aiemmin muistin ihmiset vaikka kuinka pitkän ajan takaa. Jotkut muistan edelleen. Toiset tunnistan vaikken enää muista mistä yhteydestä.

Ilmeisesti aivot on alkaneet vanheta. Ääni kyllä jää mieleen. 

Vierailija
5/9 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimillä ei ole itselleni ollut koskaan paljonkaan väliä. En välttämättä yhdistä nimeä ja ihmistä.

Ap

Vierailija
6/9 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No unohdan saman tien. En tunnista kasvoja ollenkaan, ja tämän takia olen joutunut monesti hankaliin tilanteisiin. Tämä koskee kaikkien kasvoja. On jäänyt tunnistamatta oma äiti ja oma lapsi, kun olen nähnyt heitä muualla kuin tutussa ympäristössä. 

Vierailija
7/9 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimillä ei ole itselleni ollut koskaan paljonkaan väliä. En välttämättä yhdistä nimeä ja ihmistä.

Ap

Varsinkin villinä ja vapaana häiritsi nimien unohtuminen.  

Vierailija
8/9 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä muista edes sitä, miltä itse näytän. Omat lapset tunnistan lähes aina, ja osaisin varmaan kuvaillakin tarvittaessa, mutta mies on mun mielikuvissa sellainen nuori ja komea, ja ei todellakaan enää 35 vuoden jälkeen ole sinnepäinkään. Aina järkytys.

Vierailija
9/9 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä kasvomuisti. Nimiä en tosin muista, jos kyseessä ei ole ollut mitenkään tärkeä ihminen.

T: tuntematon 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän