Jos Suomi on maailman onnellisin maa, niin miksi täällä on niin vähän ihmisiä ja niin paljon pinta-alaa???
Ettekö te tyypit tajua että täällä ei kukaan viihdy ja siksi täällä ei ole paljon ketään? ..
Kommentit (86)
Mulla on oikeus kritisoida vaikka en ole täältä muuttamassa! Asioita parannetaan parhaiten sisältä käsin! Ensimmäinen askel on avoin keskustelu aiheesta! Itse sitä paitsi ihan pärjään koska uskon Jumalaan, mutta mietin sitten näitä muita jotka eivät usko ja kylmettyvät ja kuolevat jonnekin ojan pohjalle!
Meillä on ihan helvetillisiä ongelmia tässä maassa, kuten ne Jokelankin teinikoulusurmaajat! Koulusurmiakin ihan suhteettomasti väkilukuun nähden! Tai näitä nuorisosurmia joihin lasketaan myöskin Myyrmanni...
Ensimmäinen askel on että maan hyväosaiset johtajat tunnustavat nämä ongelmat, eivätkä enää väitä lottovoitoksi sitä että syntyy Suomeen!
Koska rahaa on liian vähän lisääntyä eikä kukaan halua jälkikasvuaan kärsimään köyhyyteen. Uusille tulijoille riittää kyllä rahaa ilman velvollisuuksia, joten he kyllä sikiävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on hyvää juuri se että täällä on vähän ihmisiä. Kun astun ovestani ulos niin en näe muita ihmisiä missään ja kun olen kotona niin saan siellä olla täysin yksin. Olen onnellinen juuri siksi että täällä saa olla yksin.
Toki on suomessa huonojakin asioita kun liian ankara verotus,tämä on valvontayhteiskunta,päättäjät on aina surkeita, täällä on liikaa epärehellisiä sekä ilkeitä ihmisiä.. jne
Hyviä asioita suomessa on luonto,saa olla yksin, läheiset ihmiset asuu täällä ja se että täällä saa rahaa yhteiskunnalta vaikka ei kävisi töissä.
M33
No miksi täällä sitten tehdään kaikkein eniten itsemurhia??... Oikein kuuluisa itsemurhista tämä meidän maa, samoin alkoholismista ja mielenterveysongelmista ja syrjäytymisestä!
Olettaisin syyn olevan yksinäisyys. Täällä ei eletä yhteisöllisesti. Meidän pitää opetella olemaan sosiaalisempia ja välittävämpiä läheisistämme. Itse olen sitä juuri opetellut viime vuosina, kun läheiset ovat käyneet vähiin. Ei mullakaan ole enää ketään. Itse pitää olla yhteydessä sukulaisiin ja pyytää heitä kahville ja kävelylle jne. Ei kukaan tule kotoa hakemaan. Paitsi mä nyt kyllä teen sitä 😆. Jospa mullekin alkaisi sitä tapahtua.
Miten pinta- ala ja väestön paljous liittyy onnellisuuteen!? Vastuutomasti sikiävät vaan tyhmät ja he eivät osakaan koslaan olla onnellisia eivätkä tyytybäisiä. Sitäpaotsi Suomi oli pitkään suljettu maa. Tänne pääsi vaan viisumeills. Jos paikallista vastullista kansaa köyhdyttettään tahallaan kuten 2008 luvulla ja nyt, ihmiset vaan ei tuotaa kälkikasvua, kun ei ole varaa ruokiaa eikä kasvataa. Tänne on muuttanut väkeä, kuka ei piittä pätkäkään taloudellisesta tilasta, koska alusta pitäen niille maksettaan kaikki. Savat siis raha, eivät ansaitsee sitä työllä. Niin että voisit vähä avartaa oman maailman näkemystä. Jotkut ovat onnellisia syystä, mitä jotkut eivät tulee koskaan tajuamaan.
Tosta masennuksesta, että me suomalaiset ollaan sellaisia hiljaa kärsijöitä. Ei haluta vaivata omilla ongelmillamme muita. Monessa muussa maassa jossa ihmiset ovat tulisempia, se paha olo näkyisi enemmän kaduilla. Esimerkiksi jossain Italiassa ja Ranskassa ihmiset järjestää mielenosoituksia ja mellakoita asioista, mistä täällä vaan voivotellaan. Ei siellä voi niin helposti heikentää työelämän asioita kuin täällä. Täällä ihmiset antaa päättäjien viedä tuhkatkin pesästä. Me vain kärsitään kiltisti ja tehdään lopulta itsemurha.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät halua tehdä enempää lapsia, koska pitää olla oma ura ja feminismi. Suomi voisi olla hyvin 50-100 miljoonainen kansa ja maailman suurin sotilasmahti siirtomaineen, mutta kun suomalainen luonteenlaatu.
Olisi tuon jälkeen melko sisäsiittoinen kansa kun tänne ei saisi edes ulkomaalaisia päästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on hyvää juuri se että täällä on vähän ihmisiä. Kun astun ovestani ulos niin en näe muita ihmisiä missään ja kun olen kotona niin saan siellä olla täysin yksin. Olen onnellinen juuri siksi että täällä saa olla yksin.
Toki on suomessa huonojakin asioita kun liian ankara verotus,tämä on valvontayhteiskunta,päättäjät on aina surkeita, täällä on liikaa epärehellisiä sekä ilkeitä ihmisiä.. jne
Hyviä asioita suomessa on luonto,saa olla yksin, läheiset ihmiset asuu täällä ja se että täällä saa rahaa yhteiskunnalta vaikka ei kävisi töissä.
M33
No miksi täällä sitten tehdään kaikkein eniten itsemurhia??... Oikein kuuluisa itsemurhista tämä meidän maa, samoin alkoholismista ja mielenterveysongelmista ja syrjäytymisestä!
Venäjällä esimerkiksi tehdään enemmän itsemurhia.
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/suicide-rate-by-coun…
Vierailija kirjoitti:
Öööö... siksi, että ihminen on onnellisimmillaan siellä, missä on vähän ihmisiä ja paljon puhdasta luontoa?
Voithan kokeilla jotakin eksoottista kaupunkikakofoniaa jossakin, missä on rakennetussa ympäristössä enemmän ihmisiä kuin koko tässä maassa yhteensä. Siellä et hiljaista luontohetkeä saa, mutta kadunkulmat on täynnä porukkaa (ja pakokaasua). Sitten kotimaahan takas lepäämään matkan rasituksista 🤔😁
Asun juuri tuollaisessa eksoottisessa metropolissa, jossa asuu ihmisiä lähes kolmen Suomen verran n. 1/3 vuodesta. Pyrkimykseni on asua siellä mahdollisimman paljon, tulevaisuudessa toivottavasti pysyvästi. Vielä se ei ole mahdollista.
Eli riippuu ihmisestä. Itse viihdyn tuollaisessa ympäristössä paremmin kuin täkäläisessä. Toki kaupungista tahtoo välillä pois, mutta mikäpä estää esim. satunnaisia viikonloppureissuja ympäröivälle maaseudulle. Toisaalta siellä kaupungissakin on puistoja ja vehreyttä, ja asuessa sadan metrin korkeudella saa olla hiljaisuudessa ja rauhassa alhaalla olevan kaupungin meteliltä.
Ai vähän vai!? Joka hiton aamu ajan ruuhkassa töihin ja ruuhkassa kotiin. Joka kerta lomalla sama homma samassa jonossa lomalle toiselle puolelle Suomea tai ihan mihin vain Suomessa niin isot auto jonot ja ne vain kasvaa joka vuosi.
Ei missään paikkaa enää Suomessa etteikö sais olla väljästi, ei enää. Surullista. Kesä lomakin itä Suomeen ja siellä ainut pieni hieno eksoottinen kahvila oli TÄYNÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
Vaan eipä tehdä eniten itsemurhia Suomessa. Pelkästään Euroopassakin enemmän tehdään: Viro,Tanska, Tsekki,Kypros,Kroatia, Bulgaria,Bosnia Hertsegovina, Belgia,Valko-Venäjä,Azerbaidžan, Itävalta,Armenia,Albania,Algeria ja poissa katoliset maat,jotka eivät ilmoita itsemurhia tilastoihin kuin kaunistellen. Ei pidä levittää väärää infoa. Tilastotietoa WHO:lta=Maailman terveysjärjestö
,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
Vaan eipä tehdä eniten itse
Sehän siinä on, että vain hyvinvointimaissa tilastot pitää edes suunnilleen paikkansa. Monissa muissa valtioissa ei ole mitään masennusta ja itsemurhia. Koska niitä ei yksinkertaisesti hoideta eikä tilastoida. Usein syynä on myös kulttuuri ja häpeä. Nähdään itsekkäänä itsensä poistaminen pyörityksestä kun on suita ruokittavana, eikä mitään sossun taikaseinää ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sitten ihmiset ovat vielä tylyjä ja epäsosiaalisia ja kaikki kärsii täällä yksinäisyydestä. Ehanaa!
Jep todellakin maailman onnellisin maa. Reps...
Suomi on väkirikas kun vertaa muihin samalla leveysastella sijaitseviin paikkoihin kuten siperiaan ja pohjois canadaan
Suomi on maailman onnellisin maa siksi, että täällä on niin vähän ihmisiä ja niin paljon pinta-alaa.
Suomi ei ole onnellinen maa, eikö kyseinen mantra suomi on maailman onnellisin maa tarkoittanut ihan muuta kuin kansan onnellisuutta? Suomessa on eu tasolla surkea ostovoima joten eiköhän se kerro jo sen että täällä ei ole kovinkaan onnellinen työväestö. Lapsia ei synny paljoa koska monet jää ilman kumppania, lapsiin ei ole varaa ja kaikki ei vaan tälläiseen yhteiskuntaan lapsia halua tehdä.
Suomesta muuttaa pois ihmisiä mutta onneksi suomeen myös muuttaa ulkomailta ihmisiä jotka tekee täällä töitä ja elää kuin suomalaiset...
Suomi on ihan ok maa mutta onnellisuudessa ollaa varmaan yksi eu:n onnettomimpia maita ja maailman mittapuulla ollaa ehkä keskitasoa onnellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö... siksi, että ihminen on onnellisimmillaan siellä, missä on vähän ihmisiä ja paljon puhdasta luontoa?
Voithan kokeilla jotakin eksoottista kaupunkikakofoniaa jossakin, missä on rakennetussa ympäristössä enemmän ihmisiä kuin koko tässä maassa yhteensä. Siellä et hiljaista luontohetkeä saa, mutta kadunkulmat on täynnä porukkaa (ja pakokaasua). Sitten kotimaahan takas lepäämään matkan rasituksista 🤔😁
No jos Suomi on noin ihana maa niin entistä suurempi arvoitus miksi tänne ei kukaan halua.
Kukaan ei halua???? Seuraatko uutisia idioottikuningas? Tänne tulisi koko Afrikka ja Lähi-itä jos vaan antaisimme.
Tulee vaan skitsoja kriminaaliperkeleitä ei sieltä todellakaan kaikkia kiinnosta edes kullalla silatut kadut ja juustokuu. Moni tulee koska suomessa ei tarvitse kertoa oikeaa henkilöllisyyttään ja pääsee rajamuodollisuuksieen suomalaisten rahoittamana elämään vapaasti ja tekemää kepposiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sitten ihmiset ovat vielä tylyjä ja epäsosiaalisia ja kaikki kärsii täällä yksinäisyydestä. Ehanaa!
Jep todellakin maailman onnellisin maa. Reps...
No onhan sekin tavallaan eräänlainen onnellisuuden määre, että sulla on varaa olla tyly ja epäsosiaalinen. Sulla on silti katto pään päällä, puhdas juomavesi ja jotain syötävää. Ei tarvitse esittää iloista jossain paskatyössä tai ryppyreikäänsä myyden rikkaille. Tai paahtaa jossain tehtaassa sata lasissa 12 tuntisia päiviä tekohymy naamalla riisikuppipalkalla. Maailmassa on olemassa ihmisiä, jotka elää jopa luolissa! Kun ei ole muutakaan paikkaa.
Lopettakaa tuo itsekäs ulina ja ottakaa selvää miten ihmiset muualla maailmassa elää. Ei se ole ihan sattumaa, että tänne on kaikki ympäri maailmaa änkemässä.
Mee jo hoitoon ton persuvihasi kanssa, et kuulosta ihan terveeltä enää.