Ero sen vuoksi että haave lapsien lukumäärästä on eri
Olen mies ja menossa naimisiin alkuvuodesta, olemme jo aikaisemmin puhuneet lapsista ja sanoin että minä haluaisin vain yhden lapsen koska enempään ei ole varaa. Oletin että tämä on naiselleni ihan ok koska hän ei asiaan ilmaissut omaa mielipidettään.
Nyt on kuitenkin alkanut puhua monikossa lapsista ja siitä että niitä tulee jos on tullakseen, kun otin asian puheeksi hän vain ohitti asiani ja sanoi että ei se niin varmaa vielä ole.
Itseäni asia on alkanut ahdistaa niin paljon että en tiedä haluanko enää jatkaa suhdetta kun tuntuu että minun mielipiteilläni ei ole sen vertaa väliä että asiasta voitaisiin keskustella.
Kommentit (63)
"Nyyh nyyh ja voi minua raukkaa! Vaimo on eri mieltä kuin minä, vaimo ajatteleekin eri tavalla ja hänellä on omia ajatuksia! Voi minua poloista! Nyt minua ahdistaa, säälikää minua, sanokaa, että vaimo on kamala paha paskiainen ja minä ihana setämies! Minä en halua ehkäistä ja en halua missään tapauksessa käyttää kortsua tai pistää piuhojani poikki, sillä sehän veisi minun miehisyyteni rippeetkin! Voi voi, nyyh nyyh!"
Voi ap pieni poloinen, mene itkemään äitisi helmoihin.
Älkää enää vastatko aloitukseen, se on vain provo.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole lapsiluku, vaan se, että olet tossun alla.
Ap ei valitettavasti saa uutta mammaa ja tämä yksikin on säälistä ap:n kanssa. Ei kai kukaan huonoon suhteeseen muuten jäisi?
Vierailija kirjoitti:
"Nyyh nyyh ja voi minua raukkaa! Vaimo on eri mieltä kuin minä, vaimo ajatteleekin eri tavalla ja hänellä on omia ajatuksia! Voi minua poloista! Nyt minua ahdistaa, säälikää minua, sanokaa, että vaimo on kamala paha paskiainen ja minä ihana setämies! Minä en halua ehkäistä ja en halua missään tapauksessa käyttää kortsua tai pistää piuhojani poikki, sillä sehän veisi minun miehisyyteni rippeetkin! Voi voi, nyyh nyyh!"
Toivon ettei kukaan mies ainakaan sinuun haksahda, kamala eukko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei valitettavasti saa uutta mammaa ja tämä yksikin on säälistä ap:n kanssa. Ei kai kukaan huonoon suhteeseen muuten jäisi?
Lapsilukua ei voi päättää etukäteen. Voi olla, että ette saa lapsia ollenkaan tai voi olla että saatte kolmoset. Ei voi tietää. Älä ryhdy leikkiin, jos et ole valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilukua ei voi päättää etukäteen. Voi olla, että ette saa lapsia ollenkaan tai voi olla että saatte kolmoset. Ei voi tietää. Älä ryhdy leikkiin, jos et ole valmis.
ei tietenkään voi, mutta kyllä normaalit pariskunnat keskustelevat asioista.
Meillä on yksi lapsi ja enempää emme yritä, tämä oli molemmille ok asia vaikka mies on itse suurperheestä, meille oli heti alussa tärkeää että ajattelemme asioista samoin ja jos jokin asia painaa mieltä keskustelemme siitä.
Minusta on kauhean surullista jos lapsia on vain yksi siksi, että niin päätetään. Ymmärrän, että lapsia on yksi jos on ollut vaikeuksia saada edes se yksi. Raskaus on ollut 9kk hvtti äidille ja viikon synnytys sen päälle.
Mutta ap, rakastatko edes tulevaa vaimoasi, jos lapsiluku on noin tärkeä asia? Kaikesta ehkäisemisestä huolimatta lapsia voi tulla ihan yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se. Mutta kun ap on päättänyt, että yksi riittää, koska enempään ei rahkeet riitä. Suosittelen sitä mitä ap kirjoitti jo ekalla sivulla, eli ero.
Antaa naisen etsiä itselleen ihana mies, joka rakastaa naista ja joka osaa huolehtia perheestään hyvinä ja huonoina aikoina. Ap voi sitten laittaa rahansa ihan siihen ikiomaan itseensä, siihen, joka ei jätä, petä ja mieti erilaisia vaihtoehtoja, unelmoi ja rakasta.
Ärsyttää lukea näitä: "meille tulee vain yksi lapsi. Piste". Me kärsittiin neljä vuotta lapsettomuudesta. Viimein päästiin vuosien jälkeen lapsettomuushoitoihin, vaikka apua olimme hakeneet kymmeniltä erikoislääkäreiltä. Ja hoitojen aikana piti ottaa riski, että tulee kolmoset. Siis ultrassa näkyi kolme irtoamassa olevaa munasolua inseminaation aikaan. Ette te sitä lapsilukua itse päätä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se. Mutta kun ap on päättänyt, että yksi riittää, koska enempään ei rahkeet riitä. Suosittelen sitä mitä ap kirjoitti jo ekalla sivulla, eli ero.
Antaa naisen etsiä itselleen ihana mies, joka rakastaa naista ja joka osaa huolehtia perheestään hyvinä ja huonoina aikoina. Ap voi sitten laittaa rahansa ihan siihen ikiomaan itseensä, siihe
valittevasti harva kunnollinen mies haluaa itselleen sellaista vaimoa joka ei suostu asioista keskustelemaan eikä arvosta miestään sen verran että kuuntelisi ja ottaisi todesta myös hänen ajatukset.
toki niitäkin miehiä löytyy joita saa pomputtaa mielin määrin ja usein nämä miehet eivät sitten jaksa kauaa sellaista katsella ja hyppivät vieraissa.
Oikeassa olit siinä että ero on ainoa oikea ratkaisu, parempiakin naisia löytyy ap:lle, niitä jotka oikeasti välittävät ja arvostavat miestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haksahti jo! Mieheni on lämmin ja rakastava aviomies, joka rakastaa lapsiamme. Olemme kasvattaneet yhdessä heidät upeiksi ihaniksi aikuisiksi ihmisiksi, joista voi olla ylpeä. Ei meillä ole aina ollut helppoa ja rahakin on ollut tiukassa, mutta rakkautta on ollut aina reilusti. Meillä on ollut aina hyvä keskusteluyhteys ja jokainen on kantanut kortensa omalla tavallaan perheen eteen. Myös sekä minun että mieheni vanhemmat ovat läheisiä sekä myös sisarukset perheineen.
En olisi voinut edes vilkaista sellaiseen mieheen, joka nyyhkii ja haluaa eroa sen takia, että toinen haaveilee hieman erilaisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haksahti jo! Mieheni on lämmin ja rakastava aviomies, joka rakastaa lapsiamme. Olemme kasvattaneet yhdessä heidät upeiksi ihaniksi aikuisiksi i
hyi helvekko, sääliksi käy sun miestä, joku sanoi hyvin että olet kamala akka. Tekstistäsi oikein paistaa se että et arvosta miehesi mielipidettä missään vaan jyräät asiat niinkuin itse haluat ja uskottelet itsellesi että tätä me molemmat halutaan. Veikkaan että teidän suhteessa vain sinä olet onnellinen ja olet päättänyt että miehesikin on. Ei kukaan muuten noin alistavaa tekstiä miehistä kirjoita ja hauku setämiehiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taitaa olla Ap:n ongelma tiivistettynä yhteen lauseeseen.
Mikäli Ap olisi nainen, jonka puoliso käyttäytyy Ap:n puolison lailla, olisi tämän palstan kommentit kyllä täysin toisenlaisia.
Joillain naisilla tuntuu olevan ihmeellinen luulo siitä, että HE päättävät lapsiluvun parisuhteessaan, miehen mielipiteellä ei väliä. Miespuolinen kaverini kävi aikanaan vasektomiassa koska ei halunnut lapsia, ja paljon myöhemmin tapasi uuden naisen ja alkoivat tapailla. Kun nainen alkoi puhua lasten hankkimisesta, oli mies kertonut että hän valitettavasti ei lapsia halua ja hänelle on tehty vasektomia. Naisen kommentti tähän: "no mutta nykyäänhän vasektomian saa helposti purettua". Suhde päättyi pian miehen aloitteesta.
Ja halusin minäkin aikanaan paljon lapsia, mutta 2 lapsen jälkeen mieheni sanoi ettei halua enempää. Halusi mennä vasektomiaan ja vaikka se alkuun tottakai minua harmitti suuresti, sain kuitenkin päähäni mahtumaan järjen siitä että ei-toivottuja lapsia ei tähän maailmaan tarvita yhtään enempää. Minulla ei ollut oikeutta päättää asiasta mieheni yli ja mieluummin pidin ydinperheen nykyisille lapsille, kuin olisin eronnut ja tehnyt lisää lapsia jonkun muun kanssa. Arvostan miestä että toi asian silloin esille, niin pitikin.
Aloittajalla hyviä ajatuksia. Jos ei sinua kuunnella nytkään, ei se siitä tule helpottamaan, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taitaa olla Ap:n ongelma tiivistettynä yhteen lauseeseen.
Mikäli Ap olisi nainen, jonka puoliso käyttäytyy Ap:n puolison lailla, olisi tämän palstan kommentit kyllä täysin toisenlaisia.
samaa mieltä, ap on tossun alla eikä tajua sitä itse. Niinkuin tästä yhyy yhyy kommentista näkee, on olemassa naisia jotka eivät tippaakaan välitä miehen mielipiteistä tai haluista.
Kuka tässä on itsekäs? Mietit vain itseäsi. Entäs se lapsi joka jää ainoaksi? Ei ole sitten perhettä hänellä enää kun teistä aika jättää. Terveisin ainoa lapsi, jolla ei ole enää ketään kun vanhemmat menneet.
Ei ole varaa lapsiin. Kumpi on tärkeämpää, raha vai perhe? Eroaisin eri elämänarvojen vuoksi. Kumpaakohan lapsi rakastaa aikuisena enemmän, sisaruksiaan vai sitä että on ehkä vähän enemmän saanut kaikkea kallista itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää lukea näitä: "meille tulee vain yksi lapsi. Piste". Me kärsittiin neljä vuotta lapsettomuudesta. Viimein päästiin vuosien jälkeen lapsettomuushoitoihin, vaikka apua olimme hakeneet kymmeniltä erikoislääkäreiltä. Ja hoitojen aikana piti ottaa riski, että tulee kolmoset. Siis ultrassa näkyi kolme irtoamassa olevaa munasolua inseminaation aikaan. Ette te sitä lapsilukua itse päätä!
Kyllä jokainen nyt varmaan ottaa sen huomioon että näin voi käydä ilman että siitä erikseen mainitsee. Lapsista ja lapsiluvusta on aina hyvä keskustella vaikka elämä ei menisikään niinkuin suunnittelee.
Ja jokainen tiedostaa sen että mieli voi muuttua, ei se silti estä puhumasta asiasta miten haluaisi että se elämä menisi jos kaikki menisi niinkuin on suunniteltu.
Meilläkin oli suunnitelmissa että haluttaisiin että lapset olisi tehty ennen kuin täytämme 30.v mutta niin se vain suunnitelmat muuttui. Oli silti hyvä että puhuimme asiasta etukäteen.
Vaikka aloitus onkin täysin keksitty, niin leikitään mukana.
Tässä on vain ap:n tarina, mutta minkälainen se olisi naisen kertomana? Naisen kertomana tilanne voisikin olla täysin erilainen, se kannattaa aina muistaa, kun tänne tulee joku naukumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tässä on itsekäs? Mietit vain itseäsi. Entäs se lapsi joka jää ainoaksi? Ei ole sitten perhettä hänellä enää kun teistä aika jättää. Terveisin ainoa lapsi, jolla ei ole enää ketään kun vanhemmat menneet.
olisit siis halunnut että vanhempasi tekevät lisää lapsia vain sen vuoksi ettet sinä jäisi yksinäiseksi? Mitä väliä heidän omalla halullaan on kunhan sinä sinä et vaan joutuisi olemaan yksin? Ja sitten kyselet kuka on itsekäs..