Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Raja-asemien sulkeminen järkyttää Venäjän ja Suomen kaksoiskansalaisia

Vierailija
18.11.2023 |

"Itkuksihan se meni. Se oli iso shokki. Äitini on venäläinen, eikä hän välttämättä pääse Suomeen Pietarista. Myös enoni ja ystäviäni asuu siellä. Ihmetyttää, miksi rajojen sulkeminen koskee myös kaksoiskansalaisia ja ihmisiä, joilla on perhettä siellä"

"Siskoni on viimeisillään raskaana ja synnyttää pian. Jos Virokin sulkee rajansa, äiti ei pääse Suomeen"

Tämän hallituksen toimet on kyllä olleet järkyttäviä. Miten oman maan kansalaisia voidaan kohdella näin? Sukulaisten tapaaminen on jokaisen meistä oikeus. Kyllä tässä loukataan mielestäni jo ihmisoikeuksia.

Kommentit (714)

Vierailija
261/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat uskomattoman katkeraa,  aggressiivista ja empatiakyvytöntä kansaa.

Tämä tuli huomattua jo ko**nan aikana. 

Mitäs olet huomannut oman valtiosi  ns.pressasta ? Muuta kuin hulluutta ?

Ikävä tuottaa teille pettymys mutta olen suomalainen. Olen käynyt Viipurissa 80-luvulla kerran eikä minulla ole sukulaisia tai ystäviä Venäjällä. En tunne sieltä ketään.

Silti tämä vihamielinen kirjoittelu heitä kohtaan on käsittämätöntä. Minua hävettää myöntää olevani suomalainen. Tämä tunne alkoi vuonna 2020 ja pahenee vain :(

Vierailija
262/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita rysyn kaksoiskansalaisia täällä. Jos oikein ahistaa niin Suomen passi uuniin ja Äiti Venäjää kohti, sen verran voidaan kyllä raottaa. Muuta neuvoa ei tule.

Näin. Tolkuton turvallisuusriski, että meillä on 30 tuhatta Venäjän kansalaista ja 80 000 venäjää äidinkielenään puhuvaa. Puhutaan siis maasta, joka avoimesti pitää meitä vihollisenaan ja käy sotaa meitä vastaan. Tiedämme myös, että tälle politiikalle on vankka kannatus näiden ihmisten keskuudessa. Meillä on siis viitisen divisioonaa vihollisen sotilaita jo valmiina odottamassa käskyjä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat uskomattoman katkeraa,  aggressiivista ja empatiakyvytöntä kansaa.

Ikävä tuottaa teille pettymys mutta olen suomalainen. Olen käynyt Viipurissa 80-luvulla kerran eikä minulla ole sukulaisia tai ystäviä Venäjällä. En tunne sieltä ketään.

Silti tämä vihamielinen kirjoittelu heitä kohtaan on käsittämätöntä. Minua hävettää myöntää olevani suomalainen. Tämä tunne alkoi vuonna 2020 ja pahenee vain :(

Tajuatko, että (1) Venäjä on meille eksistentiaalinen uhka ja (2) mainitsemasi he kannattavat tätä uhkaa luovaa politiikkaa.

Vapaamielinen ja rauhanomainen ajattelu on aina hieno juttu, mutta nyt ollaan tilanteessa, jossa vihollinen haluaa hävittää meidät.

Vierailija
264/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ketju pitänyt käsitellä heitä, joilla kaksoiskansalaisuus tai sukulaisia ja läheisiä Suomessa?

Eikä näitä eteläisistä kolmansista maista tulleita.

Pysytään siis aiheessa, kiitos!

Vierailija
265/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa kuinka tässäkin ketjussa on joku "valittakaa Kremlille, valittakaa Putinille" hokija, jolla ei ole selkeästi mitään käsitystä siitä millainen maa naapurissamme on.

Täällä on oikeasti niin tietämättömiä ihmisiä, että he kuvittelevat jollain petroskoisella mummolla ja hänen Suomessa olevilla sukulaisillaan olevan yhtään mitään mahdollisuutta vaikuttaa Venäjän asioihin. Maan, jossa lennät valtion väkivaltakoneiston käsittelyn jälkeen vankilaan (tai tiput ikkunasta pihalle), jos osoitat yhdenkin poikkipuolisen sanan Putinin linjasta.

Jos et olisi trolli niin ihmettelisin tosissaan, jos et olisi asperger. Ihan pihalla. 

"Normaali on enemmistö

Entä sit ku me ollaan enemmistö

Sä oot heikoilla poika

Sitten me pannaan sut hoitoon"

Vierailija
266/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Alkaa jo selvästi näyttämään siltä, että Suomen on joko lisättävä lainanottoa ulkomailta tai kiristettävä verotusta ja vähennettävä suomalaisten huono-osaisten saamia sosiaalisia avustuksia, jotta uudet tulijat voidaan kunniallisesti elättää.

Vanhoihinkin uppoaa jo 3,2 miljardia vuodessa ja hallitus kiristää vyötä saadakseen 6 miljardia kasaan neljässä vuodessa.

Tuo summa olisi kahdessa vuodessa kurottu umpeen ilman näitä elättejä. 

Vierailija
267/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on huolestuttavinta, että ulkomaalaiset hankkivat nyt aseita laittomilla keinoilla, varsin järjestäytyneesti ja määrätietoisesti. Mihin he tarvitsevat ampuma-aseita, keitä vastaan? Míkä heitä oikein uhkaa?

Vierailija
268/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkettää noiden puolesta. Joulukin lähellä

Mitä itket? Rajan yli pääsee. 

Yksittäisellä valtiolla ei kuitenkaan p ako la issopimuksen nojalla ole velvollisuutta päästää ihmisiä alueelleen.

Vierailija
269/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Putinin ihmisase sota meitä vastaan kiihtyy ,kaikki kiinni.Ei siinä meidän Suomalaisten turvallisuuden pelastamisen takia ole muita keinoja.Ja oletko vassari joka pitäisi kaikki rajat selkosen selällään onkiessaan kehitymaalaisia tänne?Suomalaisuuden tuhoajat.

Vierailija
270/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole juttua ja kuvia hölmistyneenä rajalla norkoilevista päivettyneistä t o p p a h u u l i s t a?

Juttua oli hömistyneestä YLEn toimittajasta, joka kävi niitä pusuhuulia rajalta etsimässä. Ei näkynyt toimittajan harmiksi yhtäkään 

Kas kummaa. R u l l a h u u l i l l a ei olekaan enää tarvetta suojeluun.

Vierailija
271/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein, että Venäjä kuskaa Suomen rajalle lisää terveitä nuoria parhaassa työiässä olevia miehiä elätettäväksi samaan aikaan kun omilta vanhuksiltamme säästetään hygieniatarvikkeista ja ruoista eri yksiköissä. 

Jos venäläiset haluaisivat muutosta, he sanoisivat mielipiteensä oman maansa johdolleen. Tulos on sitten tämä. Kaikki saavat kärsiä. 

Vierailija
272/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuavatkohan nämä shokissa olevat yhtään syytä sille miksi se raja on kiinni?

Tuskin heitä kiinnostaa Suomen turvallisuus. 

Aina voi lähteä takaisin Venäjälle, jos Suomen turvallisuus heikkenee tulijoiden toimesta. 

Vierailija
273/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän häpeät. Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
274/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ketju pitänyt käsitellä heitä, joilla kaksoiskansalaisuus tai sukulaisia ja läheisiä Suomessa?

Eikä näitä eteläisistä kolmansista maista tulleita.

Pysytään siis aiheessa, kiitos!

Et sitten ole huomannut, että asiat liittyvät toisiinsa. Ovat siis osa samaa aihetta.

Vierailija
275/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Soittakaa nuille  joku maailman pienimmällä viululla Nearer My God to Thee.

Vierailija
276/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Venäjä ei hyväksy kaksoiskansalaisuutta miten on mahdollista niitä viellä kulkee  Suomen ja Venäjän rajalla.

Koska Suomelle ne on kaksoikansalaisia joilla on oikeus. Ja Venäjälle venäläisiä. Venäjälle on suomalaisillekin oikeus mennä. Vain Suomi rajoittaa. 

Nyt venäjä ei päästä raja-alueella olevia takaisin Venäjälle. Teitähän se ei kiinnosta, että ihmiset jää päiviksi pakkaseen. Osa taitaa olla jopa innoissaan. 

Venäläisten ja tunkeilijoiden päänsärky,ei Suomalaisten.He ovat Venäjällä laillisesti,pyrkivät Suomeen laittomasti.

Suomi ei voi laillisesti käännyttää paprutonta tpaikan hakijaa.

Jokainen valtio voi päättää ketä päästää maahan. 

Vierailija
277/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a: kukaan ei usko väitteitäsi ja...

Oikeastaan kohtaa b ei edes tarvita.

Vierailija
278/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi, emme voi päästää Venäjän tunkemaa väkeä meille. 

Vierailija
279/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun suvussa ollaan sitten ilmeisesti aina oltu hyvin paljon parempaa porukkaa. Kumpikin omista vaareistani ihan itse henkilökohtaisesti joutui rämpimään pitkin Itä-Suomen metsiä vuosikausia venäläisiä jahtaamassa kun edellisen kerran itämaan wannabe-herrakansa halusi siirtää maansa rajoja kauemmas länteen. Todellakin käsitän, että Suomessa ei venäläisiä rakasteta. Ja näiden meidän desanttien olisi hyvä ymmärtää, ettei heitä vihata turhaan.

Vierailija
280/714 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Yhdessä lehdessä on ollut pieni uutinen siitä, että jotkut näistä tulijoista ovat jo ehtineet etsiä itselleen kunnon aseita. Sellaista väkeä ja varsin nopeaa toimintaa.

Linkki? 

Mt lehti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän