Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut alipainoiseksi, koska jätän ruokia syömättä jotta ne riittäisivät lapsilleni

Vierailija
17.11.2023 |

Hinnat ovat nousseet ruuassa, asumisessa, lääkkeissä ja kaikessa, palkkani on sama.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa

Vierailija
2/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsilisät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne rahat sitten menevät? Jauhoja leivän tekemiseen saa aika halvalla, samoin perunaa ja riisiä. Kaikilla edellämainituilla on aika hyvä energiapitoisuus. 

Vierailija
4/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunalla on ennen vanhaan siatkin lihotettu. 

Vierailija
5/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sossu sanoo asiasta? Vai pitääkö perjantai-skumpat, meikit ja laukut kuitenkin ostaa?

Vierailija
6/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kotikin on Porvoossa.

Vierailija
7/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva palstalla on miehiä jotka ottaisivat sinut ja jännä miehen siittämän lapsesi ja elättäisi teidät.

Vierailija
8/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna munat juurekset on halpoja. Leivät + pullat halpaa itse tehden. Kela jakaa rahaa jos tienestit jää alle normin.

Ennenvanhaan et todellakaan olis pysynyt hengissä koska esim palkka oli esim minulla 950mk/kk ja lapsilisä oli 50mk 4Xvuodessa. Lisäksi mitään astukea ei ollut, eikä mitään muita etuja.

Vierailija
9/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kannattanut miettiä ennen kuin sikiää. Entä missä siittäjä on?

Vierailija
10/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä vastauksia. Mutta täällä kohtalontoveri. Välillä on jätettävä ateria kokonaan väliin ja usein syön todella paljon vähemmän kuin mitä tarvitsisin. Minulla vielä syömishäiriötausta, joka alkanut oireilla uudestaan tämän tahattoman laihtumisen lisäksi. Lapsille on aina ruokaa niin paljon kuin jaksavat syödä. Joskus olisi kiva itsekin herkutella mutta en edes muista milloin olen voinut ostaa itselleni mitään ns turhaa, vaikka karkkipussin. Lapset saa kyllä herkkujakin. Irvailijoille tiedoksi että en käytä rahaa alkoholiin enkä tupakkaan. Meikitkin on vanhoja, jotka olen ostanut silloin kun rahaa vielä oli. 

Vierailija
11/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeitä vastauksia. Mutta täällä kohtalontoveri. Välillä on jätettävä ateria kokonaan väliin ja usein syön todella paljon vähemmän kuin mitä tarvitsisin. Minulla vielä syömishäiriötausta, joka alkanut oireilla uudestaan tämän tahattoman laihtumisen lisäksi. Lapsille on aina ruokaa niin paljon kuin jaksavat syödä. Joskus olisi kiva itsekin herkutella mutta en edes muista milloin olen voinut ostaa itselleni mitään ns turhaa, vaikka karkkipussin. Lapset saa kyllä herkkujakin. Irvailijoille tiedoksi että en käytä rahaa alkoholiin enkä tupakkaan. Meikitkin on vanhoja, jotka olen ostanut silloin kun rahaa vielä oli. 

Kaipa teidän äitienki olisi hyvä syödä ettei käy kuolo, kukas sitten olisi lapsia ruokkimassa.

Vierailija
12/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea, jos ei rahat riitä ruokaan? Pakollisten kuljen jälkeen pitää jo yh aikuiselle jäädä yli 500€ + lasten osuus iästä riippuen n.300. kyllä tuolla jo ruokaa saa, vai onko turhia velkoja otettu ..

Vierailija
13/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sossu sanoo asiasta? Vai pitääkö perjantai-skumpat, meikit ja laukut kuitenkin ostaa?

Jos skumppaa menee viikonloppusin, niin siinä ei kyllä alipainoseksi pääse laihtumaan millään. Ellei sitten vedä vaan pari lasia tai oo syömättä sen koko muun viikon. Toki jotkut on läpipaskojia, mutta ei siitäkään ilosta nautita yleensä kuin korkeintaan sinne 25v asti kun aineenvaihdunta alkaakin jo hidastumaan. Nuoruus on lyhyt aika.

Vierailija
14/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-menu -tuotteet on halpoja. Esim. 6 jätskitötteröä eurolla! Kyllä köyhäkin voi herkutella.

Terveellinen syöminen tulee helposti kalliiksi, etenkin jos tahtoo proteiineja.

Toisaalta. Porkkanoita saa halvalla ja esim. linssejä. Kyllä niitä halpoja löytyy, mutta vaivaa saa nähdä.

Vierailija
15/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ruokia sä oikein valmistat? 

Hernekeiton valmistaminen ei paljoa maksa kun itse teet. Muissa keitoissa korvaat ja jatkat sitä soppaa halvemmalla aineksilla, eli enemmän perunaa ja kausijuureksia sinne sekaan, vähemmän lihaa tai korvaat osan halvemmalla soijarouheella. Sama makaronilaatikossa. Ohjeeseen verrattuna tuplamäärä makaronia ja lisää nestettä, niin saat enemmän. Ja taas jauhelihaa voit jatkaa soijarouheella. Kinkkukiusaukseen tuplamäärä perunaa ja sipulia, normaalimäärä sitä kinkkua. Tai lihaperunasoselaatikkoon, lisäät perunan määrää. Joo, ravintoarvot eivät ehkä ole yhtä proteiinipainotteisia, mutta jos vaihtoehtona on jättää syömättä, niin se ei varmaankaan hirveästi haittaa.

Leivo itse sämpylöitä, taikinaan voi raastaa sekaan porkkanaa. 

Vierailija
16/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa mihin rahansa laittaa.

Ilmeisesti piti päästä porsimaan vaikkei ole varaa pitää hyvää huolta lapsistaan. Ikävän tyypillistä naisille joiden ajattelua vulva ohjaa täysin.

Vierailija
17/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli minunkin isäni todella laiha 80-luvulla, kun oltiin köyhiä. Ja kotona syötiin vain kaurapuuroa, kesäkeittoa tai nauta-sika jauhelihaa 250g riitti kolmelle kahdeksi päiväksi. Sun pitää ap pyytää apua lasten isältä, sossusta, ruokajaoista, pelastusarmeijasta tms.Nyt kohta 90-vuotiaana on isäni jo normaalipainoinen. Silloin oli työttömyyttä ja velkaa. Hän säästi syömisistään.

Vierailija
18/61 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuta lapsille, että koulussa on syötävä vaikka ruoka ei olisikaan lempiruokaa. Joka kalori talteen.

Vierailija
19/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lapsilisät?

Varmaan lasten ruuissa, vaatteissa, asumisessa, harrastuksissa, lääkkeissä jne.

Vierailija
20/61 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagonia ja leipäjonot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi