Louis Theroux on naivi ja rasittavan tietämätön
Louis Theroux aiheuttaa vaivaantumisen tunteen? Hän ei tee toimittajan pohjatyötä tai opiskele aihetta. Louis Theroux vaikuttaa hieman vajaalle? "Tapahtuuko tätä jenkeissä vankilassa" ja mitä tapahtuu brittien vankiloissa? Viisi vuotias lapsi on älykkäämpi kuin Louis Theroux?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Naiivi, ei naivi..
Kittos että korjasit minua ja keskityit olennaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiivi, ei naivi..
Ja olennainen on sitten mielestäsi että Threoux "on vajaa"?
Vinkki: ei ole.
Sitä koiravaljakkoa juttua ihmettelin. Sekö on Therouxin mielestä Suomessa olennaisinta?
Oletteko katsonut jaksoja jenkeissä ja ette todella tuntenut mitään myötähäpeää tai ajatellut että hän on hieman vajaa?
Vierailija kirjoitti:
Sitä koiravaljakkoa juttua ihmettelin. Sekö on Therouxin mielestä Suomessa olennaisinta?
Se on Lapin turisteille olennaista. Kun suomalainen menee Thaimaassa norsun selkään tai Marokossa ratsastaa kamelilla niin luuletko että siellä paikallisetkin harrastaa jotain tuollaista? Turisteille on turistien huvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiivi, ei naivi..
Ja olennainen on sitten mielestäsi että Threoux "on vajaa"?
Vinkki: ei ole.
Ajatus oli että käytät omaa ajattelua ja päätä. Miksi hän on mielestäsi niin fiksu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on Lapin turisteille olennaista. Kun suomalainen menee Thaimaassa norsun selkään tai Marokossa ratsastaa kamelilla niin luuletko että siellä paikallisetkin harrastaa jotain tuollaista? Turisteille on turistien huvit.
Häh? Eikö toimittaja sitten tajua?
Jää siinä Therouxilla suu auki, kun tutustuu suomalaiseen nk. sivistykseen. Onnea ja menestystä siihen kohtaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vassari tuokin!
Siis kuka? Millä perusteella?
Theroux'n kannattaisi tulla tänne AV-palstalle ja johan alkaisi löytymään niitä kaivattuja outoja hyypiöitä.
Theroux pyrkii olemaan ottamatta kantaa tai ennakkomielipidettä käsittelemiinsä aiheisiin. Eli pitää hankalissakin aiheissa itsensä sinällään avoimena ja antaa haastateltaviensa itse puhua. Se on ammattitaitoa myöskin, ja Theroux saa tuolla tyylillään sellaisetkin ihmiset puhumaan, jotka eivät normaalisti halua toimittajalle puhua.
Nyt oli kyllä yltiöääliötyhmä avaus.
Olipas ihmeellinen analyysi. Itse olen kovasti pitänyt Theroux'n dokkareista ihan aiheesta riippumatta. Tyyli hänellä on toki monesti sellainen, että vaikuttaa hiukan tietämättömältä ja yksinkertaiselta, mutta minusta se on vaan tapa saada pahimmatkin friikit avautumaan edes vähän. Jos menet jollekin uusnasselille heti ekasta haastattelusta vänkäämään vastaan, niin jää dokkariprojektista käteen vain puolen minuutin jälkeen keskeytetty haastis.
Vierailija kirjoitti:
Theroux pyrkii olemaan ottamatta kantaa tai ennakkomielipidettä käsittelemiinsä aiheisiin. Eli pitää hankalissakin aiheissa itsensä sinällään avoimena ja antaa haastateltaviensa itse puhua. Se on ammattitaitoa myöskin, ja Theroux saa tuolla tyylillään sellaisetkin ihmiset puhumaan, jotka eivät normaalisti halua toimittajalle puhua.
Kiitos kun kirjoitit tämän niin selkeästi! Asia on justiins näin! Olen katsonut ns tukka pystyssä hänen ohjelmiaan, joissa hän haastattelee jotain ai-van vinopäitä ääriliikkeiden jäseniä ja johtajia. Loistavia ohjelmia!
Ja saa tosiaan ne puhumaan paljon ja omia ajatuksiaan. Siinä ei useimmat toimittajat näiden kanssa ikinä onnistu.
Theroux on laskelmoiva ja narsistinen eikä omaa myötätuntoa.
Eli Louis Theroux on todella älykäs ja tehnyt pohjatyöt vakavasti?
0/5