Näkeekö uusi lääkäri koko sairaushistoriasi?
riippuuko kanta.fissä annetuista suostumuksista vai?
Kommentit (24)
eikö enää voikaan ruksia mökkipaikkakuntaa?
Parempi varmaan olisi, niin lääkäri ei jumittuisi menneeseen ja muiden tekemiin näkemyksiin, jotka voivat olla eriäviä, jos asiakas elää todellisuudessa. Lääkäritkin ovat ihmisiä ja voivat täyttää "psykoottisuuden" kriteerit. Onneksi Suomessa on tähänkin saatavilla palveluja ja tuotteita. 💕
Vierailija kirjoitti:
Sillä lääkärillä on 20 min. aikaa hoitaa ssinua, siihen sisältyy myös kirjaukset. En usko, että hän ehtii lukea koko sinun sairaushistoriaasi.
Ja seuraava potilas
Juu ei ehdi. Ainakaan mun tapauksessa. Tavaraa on jo tämän vuoden osalta niin paljon, että viikko voisi riittää yhdelle lääkärille 😉. Eikä pelkästään tämän vuoden tekstejä lukemalla pääse edes siihen juurisyyhyn asti.
Mutta oikeasti toivoisin, että pyyntöäni kunnioitettaisi ja kaikki olennaiset tiedot kirjattaisi kantaan joka paikassa. Mulla on hoitavana tahona Tays ja Hus. Taysissa vielä useampi erikoisala. Tieto ei todellakaan kulje, jos en itse toimi välittäjänä. En halua joutua tilanteeseen, jossa jotakin pikkuvaivaa lähdetään hoitamaan tavalla, joka aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä.
Luovutuslupa
Potilastiedon arkistoon tallennettujen tietojen luovuttaminen
Olen saanut ne tiedot, jotka koskevat Kanta-palveluja, Potilastiedon arkistoa ja antamieni luovutusluvan ja kieltojen vaikutuksia potilastietojeni käsittelyyn. Saamani tiedot ovat tämän luovutusluvan liitteenä.Annan luovutusluvan siihen, että Potilastiedon arkistoon minusta tallennettuja tietoja saa luovuttaa valtakunnallisten tietojärjestelmäpalvelujen kautta terveydenhuollon palvelujen antajille henkilökohtaisen terveyden- ja sairaanhoitoni järjestämiseksi ja toteuttamiseksi.Luovutuslupa kattaa kaikki minusta Potilastiedon arkistoon tallennetut ja myös luovutusluvan antamisen jälkeen tallennettavat tiedot. Luovutuslupa on voimassa toistaiseksi.Voin halutessani peruuttaa antamani luovutusluvan joko terveydenhuollon palvelunantajan luona tai Omakannan kautta.Voin halutessani kieltää erikseen määrittelemieni tietojen luovuttamisen joko terveydenhuollon palvelunantajan luona tai Omakannan kautta.Mahdolliset sairaanhoitopiirin yhteiseen potilastietorekisteriin tekemäni kiellot ovat voimassa kuten aiemmin.