Mitä jäynää, ilkivaltaa tai laitonta olet tehnyt nuorena?
Vähän väliä saamme lukea nuorison tekemistä muka hauskoista källeistä muille ihmisille, kuten nyt tämä munashow Paraisilla vai missä se nyt oli...
Mitä tyhmyyksiä sinä olet tehnyt?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Ei niinkään ilkivaltaa tai jäynää, mutta just 18v paikkeilla oli meidän neljän poikaporukalla jo ajokortit kaikilla. Oltiin neljästään yhden kotona viikonloppua viettämässä, hänen vanhemmat eivät olleet paikalla ja iltapalaksi oli tarkoitus syödä kanansiipiä. No näin oli käynyt, että tämä yksi oli unohtanut ostaa just ne kanansiivet.
Olimme kaikki jo ehtineet juoda pari paukkua ja sitten mietittiin ankarasti, että mitäs tehdään. Päätettiin sitten hypätä autoon ja lähteä pikkuteitä rauhallisesti ajaen lähimpään ABChen. Kaks jäi autoon ja kaks kävi ostamassa tavarat ja sitten takasin rauhallisesti eri reittiä takasin kaverin himaan. Onneksi ei tullut poliiseja vastaan koska viisari oli jokaisella liikahtanut jos olisi puhallutettu.
Päätettiin sen jälkeen, että ei enää ikinä riskeerata ja jos on epäilystäkään jonkun ajokunnosta niin häntä ei rattiin lasketa.
Kerran tulin myös ajaneeksi vaikutuksen alaisena, kun olin työssä johon kuului myös päivystysvalmiudessa oloa tiettyinä aikoina. No yksi ilta olin ihan varma, että tänään ei ainakaan soittoa tule, mutta toisin kävi. Olin pari-kolme pitkää jo ehtinyt juoda. Vanhemmat eivät olleet kotona että olisivat voineet heittää eikä pikkukaupungissa ollut julkista liikennettä. No sain sitten päähänpiston lähteä itse varovasti ajelemaan pikkuteitä, vaikka taksi tietenkin olisi ollut järkimiehen valinta. Kaikki meni hyvin niin matkalla kuin töissäkin, enkä ole tuon jälkeen humalassa autoa kuljettanut.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjennettiin kolikkopelejä erinäisillä kikoilla.
Rulettipelissä jos ei meinannut osua valo kohdalle, niin napsautti pelistä virrat pois niin lähti uudelleen pyörimään. Tätä ei tarvinnut kauaa tehdä niin kone oli tyhjä ja meillä taskut täynnä markkoja.
Pokeri pelissä kun työnsi naulan pelin huoltoluukun väliin, niin kone meni "huolto" tilaan, kun se luuli että se luukku on auki. Pystyi pelaamaan loputtomasti, ilman että tarvitsi laittaa rahaa koneeseen. Voitot sai normaalisti ulos.
Pajatsoon piti etsiä sopivan kokoinen ja painoinen prikka, ja tuota sitten sai magneetilla liikutettua keskireikään
Pottipeliin kävi 10 pesetan kolikot 10mk:n kolikosta. 10 pesetaa oli jotain kymminä pennejä arvoltaan. Näitä tuotiin ja pyydettiin muitakin tuomaan meille. Pelattiin pottia noilla niin kauan että alkoi tulla noita voittoina takas, jonka jälkeen vaihdettiin peliä.
EI OLLU karkkirahan eikä muidenkaan tarvikkeide
Ette ilm. jääneet kiinni? Olis varmaan ollu poliisijuttu. Mistä saitte tiedon näistä kikoista?
Heti sammakon muuraispesään.. Varastin isän tupakoita.. Ym. Joita kadun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rulettipelissä jos ei meinannut osua valo kohdalle, niin napsautti pelistä virrat pois niin lähti uudelleen pyörimään. Tätä ei tarvinnut kauaa tehdä niin kone oli tyhjä ja meillä taskut täynnä markkoja.
Pokeri pelissä kun työnsi naulan pelin huoltoluukun väliin, niin kone meni "huolto" tilaan, kun se luuli että se luukku on auki. Pystyi pelaamaan loputtomasti, ilman että tarvitsi laittaa rahaa koneeseen. Voitot sai normaalisti ulos.
Pajatsoon piti etsiä sopivan kokoinen ja painoinen prikka, ja tuota sitten sai magneetilla liikutettua keskireikään
Pottipeliin kävi 10 pesetan kolikot 10mk:n kolikosta. 10 pesetaa oli jotain kymminä pennejä arvoltaan. Näitä tuotiin ja pyydettiin muitakin tuomaan meille. Pelattiin pottia noilla niin kauan että alkoi tulla noita voittoina takas, jonka jälkeen vaihdettiin peliä.
Ei jääty kiinni ei. Ruletti, Potti ja Pajatso jutut keksittiin itse, Pokeri juttu kuultiin jostain, mut vähän kehitettiin kun muut käyttivät järeempiä työkaluja tuon pokeripelin oven kanssa. Kun oli rahojen tyhjennys Veikkauksen toimesta menossa ja tuo ovi auki, niin huomattiin että siinä lukon lähellä oli se anturi mikä tunnisti auki/kiinni tilan. Siihen kohdalle kun laittoi tuon naulan ja vähän tökkäsi polvella huomaamatta setä niin huoltotila meni päälle.
Lisäksi saatiin jostain HPY:n puhelimiin huoltokoodi, jonka näppäilemällä pystyi soittamaan puhelinkioskeista ilmaiseksi. Niissä sitten istuttiin kavereiden kaa iltaisin ja kuunneltiin huohotus linjoja ja 059-keskustelu palstaa.
En tehnyt mitään. Jeesuskin olisi kateellinen saavutuksilleni.
Ala-asteella heitettiin lumipalloja jonkun toimiston avoimesta tuuletusikkunasta sisään ja sitten tietenkin klassiset pilapuhelut naapurin yrittäjälle, josta sain kuulla kunnian.
Vierailija kirjoitti:
EI OLLU karkkirahan eikä muidenkaan tarvikkeide
Voi vitsi, nää kun ois tiennyt niin olisin miljonääri. Olin jo pienenä kiinnostunut sijoittamisesta, joten olisin ostellut KOP:n osakkeita varmaan paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Soitettiin pirunviulua erään rivarin makuuhuoneen ikkunaan tai oikeastaan useampaan. Siellä yhdessä niistä asui samaa lössiä oleva kaveri ja naurettiin, kun hän tuli ikkunalle ihmettelemään. Hän ei siis ollut vielä nukkumassa. Nuorisolle en kerro, miten se tehdään, etteivät saa lisää ideoita. Ääni ei ole kova vaan se on aavemainen. Tottakai kerrottiin kaverille.
Styroksinpalalla hinkattiin varovasti jonkun ikkunaan pimeässä. Ilme kohteella oli näkemisen arvoinen. Taas kikatettiin aivan vääränä. Kavereiden ikkunoissa pojat ja tytöt kävi pelottelemasta pitäen käsilamppua tietyllä tavalla ja huhuiltiin kuin aaveet. Joillakin oli lakana päällä. Ei ihme, että itse pelkäsin kotona yksin pimeään vuodenaikaan. Ihme kyllä, kukaan ei minulle tehnyt samaa. Tai oikeastaan me emme tehneet sitä toisillemme. Esimurkkuja ja hyvin kilttejä sellaisia 😇.
Omppuvarkaissa joka syksy, kunnes ei enää kehdattu. Otettiin vaan yksi tai kaksi pe
Olen joko liian nuori tai vanha kun en tiedä mikä on pirunviulu.
T. Vm80
Kun joltain sukulaiselta tai kaverien vanhempien makkarista löytyi erotiikkalehtiä ja niitä sitten pällisteltiin 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pottipeliin kävi 10 pesetan kolikot 10mk:n kolikosta. 10 pesetaa oli jotain kymminä pennejä arvoltaan. Näitä tuotiin ja pyydettiin muitakin tuomaan meille. Pelattiin pottia noilla niin kauan että alkoi tulla noita voitto
Lisäksi palautettiin pulloja. Tuolloin pullot palautettiin lihatiskille ja sieltä sai lapun missä luki montako oli palautettu. Tämän jälkeen paineltiin lapun kanssa paikalliseen kemikalioon testailemaan kyniä, jotta löytyi täsmälleen saman värinen kuulakärkikynän väri millä lappu oli täytetty. Sitten rahan tarpeen mukaan lisättiin 1 palautetun määrän eteen tai taakse eli jos oli palauttanut 3 pulloa niin lapussa luki tempun jälkeen 13 tai 31. Hirmu isoja määriä esim 81 ei voinut tehdä, sillä olisi epäilykset heränneet. Seuraavana päivänä sitten palautettiin taas jokunen pullo, mutta kassalla annettiin se "tuunattu" lappu tehtiin sitten tälle viimeisimmälle sama juttu 🙂
Lisäksi palautettiin pulloja. Tuolloin pullot palautettiin lihatiskille ja sieltä sai lapun missä luki montako oli palautettu. Tämän jälkeen paineltiin lapun kanssa paikalliseen kemikalioon testailemaan kyniä, jotta löytyi täsmälleen saman värinen kuulakärkikynän väri millä lappu oli täytetty. Sitten rahan tarpeen mukaan lisättiin 1 palautetun määrän eteen tai taakse eli jos oli palauttanut 3 pulloa niin lapussa luki tempun jälkeen 13 tai 31. Hirmu isoja määriä esim 81 ei voinut tehdä, sillä olisi epäilykset heränneet. Seuraavana päivänä sitten palautettiin taas jokunen pullo, mutta kassalla annettiin se "tuunattu" lappu tehtiin sitten tälle viimeisimmälle sama juttu 🙂
Tuo on kyllä selvä petos, mutta rikos lienee vanhentunut, koska pullokoneet ovat olleet käytössä jo vuosikymmeniä.
Jos ei kasarin-ysärin taitteessa ole soitellut pilapuheluita, ei ole elänyt silloin nuoruuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kasarin-ysärin taitteessa ole soitellut pilapuheluita, ei ole elänyt silloin nuoruuttaan.
Joo, kaverilla oli kaksi puhelinta ja noihin eri numerot. Siirrettiin puhelimet lähekkäin etsittiin puhelinluettelosta kaksi saman nimistä henkilöä ja soitettiin heille ja lyötiin näiden kahden puhelimen luurit yhteen. Sitten kuunneltiin kuinka hämmentyneitä ihmiset olivat ja kun kumpikin väitti toisen soittaneen. Jotkut juttelivat pitkäänkin ihan niitä näitä 🤣
Laitettiin mummojen ostoskoreihin kortsupakkauksia ym. tuotteita. Sitten mentiin kassajonossa näiden perään ja tirskuttiin, kun mummelit hämillään ihmettelivät kortsupakkauksia tai miestenlehtiä. Jotkut ostivat ko. tuotteet, kun eivät kehdanneet lähteä niitä palauttelemaankaan 🙃
No kun tehnyt mitään sellaista. Ei käynyt edes mielessä.
Lapsena istuttiin siskon kanssa maantien varressa ja aina kun auto tuli, yritettiin vierittää omena toiselle puolelle tietä auton alta ilman, että auto osui omenaan. Välillä haettiin puusta täydennystä. Lopetimme, kun joku nainen pysäytti auton ja alkoi huutaa meille, että niin ei saa tehdä.
Yksi talvi kaivoimme kavereiden kanssa kepin hiihtolatuun mäen alle, mutkan kohdalle, ja menimme puskaan katsomaan, miten ihmiset suistuivat ladulta jorpakkoon. Jäimme kiinni, kun emme osanneet olla kovin vaivihkaisia, ja taas tuli huudot pelottavalta aikuiselta eikä tehty sitäkään enää.
Joskus ala-asteella on kanssa poikettu pellolle hyppimään muovitettujen heinäpaalien päällä ja tökittiin muoviin reikiä, mutta silloin ei tiedetty, että siitä olisi jollekin jotain haittaa.
Kerran käveltiin perunapellon poikki vähän kännissä teineinä juhannuksena ja saatiin kuningasidea alkaa kiskoa perunakasveja pellosta ja käydä mukuloilla perunasotaa.
Toisilla on näköjään ollut älliä ja mielikuvitusta keskimääräistä enemmän.
Olen kerännyt naapurin mummelin pyykit narulta ja heittänyt ne kuralammikkoon, olen varastanut Tiimarista lukuisia kertoja ja olen tussilla sotkenut pukukaapit seiniä.
Olin hirveä lapsi ja nuori ja toivon, että olen osannut kasvattaa omat lapseni fiksuimmiksi, itseasiassa olen melko varma että olen onnistunut siinä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä selvä petos, mutta rikos lienee vanhentunut, koska pullokoneet ovat olleet käytössä jo vuosikymmeniä.
En tiedä onko joka paikassa ollut lapsuudessani samanlaista, mutta tästä tuli mieleen entinen kotikylä. Kyseisen Kirja ja kemikalion hyllyn alta etsittiin kolikoita, joita sinne oli tippunut. Periaatteessa varastamista, mutta eipä niitä kolikoita osannut kukaan kaivata, ja hyllyn alle mahtui pieni lapsi hyvin. Ostettiin sitten kiiltokuvia ja halpoja kuvioleimasimia.
12v teinikapinoissani tein koulumatkalla leikkipuiston katokseen graffitin - siis tussilla ehkä 1cm x 3cm kokoisen kirosanan. Tuskin siellä oli edes valvontakameroita saati silminnäkijöitä, mutta kuumotti ihan hitosti ja heräsin yöllä hikisenä painajaiseen että poliisit tulivat pidättämään ja vanhemmat raivosi. Jälkikäteen yritin jopa käydä raaputtamassa sitä pois.
Olen vasta jälkikäteen ymmärtänyt että oikeasti olin keskivertoa kiltimpi lapsi. Tein tämän hirmuisen vandalisminkin siksi että minulle oli annettu rooli ongelmana ja yritin kerrankin tehdä jotain ansaitakseni sen. Olin luokkani koulukiusaama, mutta opettaja piti minua syyllisenä koska muut sanoivat niin. Omat vanhemmat pitivät minua jonain ongelmanuorena ja syyttivät tupakoimisesta, juopottelusta, huumeiden vetämisestä, seksin harrastamisesta yms., vaikka minulla ei ollut ystäviäkään (silloin ei ollut edes nettiä) ja istuin aina kotona omassa huoneessani jos en ollut koulussa. Koulumenestys ihan ok. En tiedä missä vaiheessa olisin ehtinyt elämään tuollaista kaksoiselämää ja vielä niin ettei siitä jäänyt todisteita.
Olen vakuuttunut siitä että toiset lapset tekee pahuuksia kavereiden tai muun piirin yllytyksestä ja sosiaalisesta paineesta. Toiset taas itsenäisesti siksi ettei heille ole annettu muuta roolia kuin pahantekijänä, eikä heillä ole muita keinoja purkaa pahaa oloaan. Siksi pitäisi olla hereillä sen suhteen miten ja millä nimillä puhumme nuorisostamme.