Mitä jäynää, ilkivaltaa tai laitonta olet tehnyt nuorena?
Vähän väliä saamme lukea nuorison tekemistä muka hauskoista källeistä muille ihmisille, kuten nyt tämä munashow Paraisilla vai missä se nyt oli...
Mitä tyhmyyksiä sinä olet tehnyt?
Kommentit (57)
En tehnyt, minut kasvatettiin.
Lisäksi minulla oli aivot.
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt, minut kasvatettiin.
Lisäksi minulla oli aivot.
Mä en nyt oikein usko! Olethan sinäkin ollut lapsi, ja näin äitinä minut yllätti se, että mitä ihmeellisemmät asiat juolahtavat lasten mieleen. Ei kukaan osaa varoitella lapsiaan kaikesta, eikä pysty opettamaan välttämään kaikkia vahingontekoja.
Nuortenkin kohdalla törmätään tähän, etteivät ole osanneet ajatella asiaa toisten kannalta.
Itse olen myös käynyt omenavarkaissa, mutta omatunto alkoi kolkuttaa ja piti tunnustaa äidille. Olen myös soitellut ovikelloja ja juossut karkuun, soitellut puhelinkopista viallisella puhelimella ilmaiseksi ventovieraille ja esittänyt olleeni ajelulla miehen kanssa ja jättäneeni vahingossa jotain autoon. Olen myös kertonut kotona meneväni luokkakaverin luokse ja karamnut Imatran ajoihin sekä käynyt niin ikään kotona asuessani liftillä Norjassa vanhempien tietämättä. En siis mitään laitonta omenavarkautta lukuunottamatta, melko kiltti olin.
Ap
Teini-iän tempaukset olivat noloja, ei ollut järkeä - ehkä parempi jättää muutama sanomatta. Kannattaa aika tarkkaan miettiä mitä soheltaa. Yhden kerran kun olin ottanut siideriä taisin huutaa piha-alueella jumalan sanaa, onneksi alueella oli asiaa ymmärtäviä. Samoin nielurisaleikkauksen jälkeen pidin jeesuspuheita sairaalaosastolla. Olen järkyttynyt vähän.
Nuoruuden kaveripiirissäni pojat räjäyttelivät postilaatikoita ja sopivat tappeluita lähipaikkakunnille. Itse olin paljon juoppokuskina ja sorruin kilpa- ajoon kolme autoa rinnakkain pimeällä, öisellä maantiellä. Mentiin niin paljon kuin autosta lähti. Onneksi mitään ei sattunut.
Ap
En mitään. Sellainen on häiriintyneen ihmisen toimintaa.
Tein na""itervehdystä torilla siideripäissäni.
Kirjoittelin tussilla julkisten vessojen seiniin (ihan selvinpäin)
Hain kioskilta juoksuröökit (aski nostettiin tiskille ja pyydettiin henkkarit,minä otin askin ja juoksin
Varastettiin dynamiitia ja paukuteltiin metsässä. Onneksi ei tapahtunut vakavempaa.
Kävin omppuvarkaissa🤭 oikeesti...minut on kasvatettu ja opetettu sivistyneeksi, vielä silloin kun lapsia kasvatettiin. Tämän päivän "ilkivalta" on jo brutaalia ja monelta puuttuu sekä empaattisuus että käytöstavat. Munashow ei ole hauskaa, vaan huonoa käytöstä.
Olin 2000-luvun alkupuolella (yläasteella) niinkin hurja nuori kapinallinen, että piirsin pulpettiin lyijykynällä Homer Simpsonin kuvan.
Olin koulukotinuori joten vaikka mitä. Otin hatkat,varastin reseptilääkkeitä, matkustin pummina junassa,menin festareille aidan yli.
Äitini mukaan häpäissyt koko sukumme koulukaverin vanhempien silmissä - en vaan tiedä miten. Tästä olen saanut kuulla rippikouluikäisestä asti.
M 49
Vierailija kirjoitti:
Olin 2000-luvun alkupuolella (yläasteella) niinkin hurja nuori kapinallinen, että piirsin pulpettiin lyijykynällä Homer Simpsonin kuvan.
Why you little!
No niin paljon että niistä syntyisi kirja, mutta yksi suosikki temppu oli mitä harrastettiin usein.
Vaatekaupassa irroiteltiin vaatteista niitä hälytystarroja ja tiputeltiin niitä lattialle liima puoli ylöspäin. Ne tarttui sitten ihmisten kengänpohjiin ja hälyttelivät sitten tietty poistuessa. Oli kiva seurailla sivusta kun ihmisiä ja heidän laukkujaan tutkittiin.
Ei niinkään ilkivaltaa tai jäynää, mutta just 18v paikkeilla oli meidän neljän poikaporukalla jo ajokortit kaikilla. Oltiin neljästään yhden kotona viikonloppua viettämässä, hänen vanhemmat eivät olleet paikalla ja iltapalaksi oli tarkoitus syödä kanansiipiä. No näin oli käynyt, että tämä yksi oli unohtanut ostaa just ne kanansiivet.
Olimme kaikki jo ehtineet juoda pari paukkua ja sitten mietittiin ankarasti, että mitäs tehdään. Päätettiin sitten hypätä autoon ja lähteä pikkuteitä rauhallisesti ajaen lähimpään ABChen. Kaks jäi autoon ja kaks kävi ostamassa tavarat ja sitten takasin rauhallisesti eri reittiä takasin kaverin himaan. Onneksi ei tullut poliiseja vastaan koska viisari oli jokaisella liikahtanut jos olisi puhallutettu.
Päätettiin sen jälkeen, että ei enää ikinä riskeerata ja jos on epäilystäkään jonkun ajokunnosta niin häntä ei rattiin lasketa.
Woke (lausutaan englanniksi /woʊk/) on Yhdysvaltain afroamerikkalaisen väestön englannista peräisin oleva käsite, joka tarkoittaa poliittisesti valveutunutta, erityisesti rasismin, syrjinnän ja muun yhteiskunnallisen epäoikeudenmukaisuuden tiedostavaa henkilöä.
Käsite woke nousi suuren yleisön tietoon vuodesta 2014 alkaen Black Lives Matter -liikkeen kautta.[1][2][3]
Vuosikymmenen lopulla yhdysvaltalainen konservatiivinen oikeisto alkoi käyttää wokea halveksuvana ilmaisuna, jolla viitattiin erilaisiin arvoliberalismiin tai vasemmistoon liittyviin aatteisiin.[2][4][5][6]
Vierailija kirjoitti:
Woke (lausutaan englanniksi /woʊk/) on Yhdysvaltain afroamerikkalaisen väestön englannista peräisin oleva käsite, joka tarkoittaa poliittisesti valveutunutta, erityisesti rasismin, syrjinnän ja muun yhteiskunnallisen epäoikeudenmukaisuuden tiedostavaa henkilöä.
Käsite woke nousi suuren yleisön tietoon vuodesta 2014 alkaen Black Lives Matter -liikkeen kautta.[1][2][3]
Vuosikymmenen lopulla yhdysvaltalainen konservatiivinen oikeisto alkoi käyttää wokea halveksuvana ilmaisuna, jolla viitattiin erilaisiin arvoliberalismiin tai vasemmistoon liittyviin aatteisiin.[2][4][5][6]
Oho väärä ketju.
Tyhjennettiin kolikkopelejä erinäisillä kikoilla.
Rulettipelissä jos ei meinannut osua valo kohdalle, niin napsautti pelistä virrat pois niin lähti uudelleen pyörimään. Tätä ei tarvinnut kauaa tehdä niin kone oli tyhjä ja meillä taskut täynnä markkoja.
Pokeri pelissä kun työnsi naulan pelin huoltoluukun väliin, niin kone meni "huolto" tilaan, kun se luuli että se luukku on auki. Pystyi pelaamaan loputtomasti, ilman että tarvitsi laittaa rahaa koneeseen. Voitot sai normaalisti ulos.
Pajatsoon piti etsiä sopivan kokoinen ja painoinen prikka, ja tuota sitten sai magneetilla liikutettua keskireikään
Pottipeliin kävi 10 pesetan kolikot 10mk:n kolikosta. 10 pesetaa oli jotain kymminä pennejä arvoltaan. Näitä tuotiin ja pyydettiin muitakin tuomaan meille. Pelattiin pottia noilla niin kauan että alkoi tulla noita voittoina takas, jonka jälkeen vaihdettiin peliä.
EI OLLU karkkirahan eikä muidenkaan tarvikkeiden puutetta pienenä. Puhuttiin että lähdetään töihin, jos oli tarve ostella jotain.
Soitettiin pirunviulua erään rivarin makuuhuoneen ikkunaan tai oikeastaan useampaan. Siellä yhdessä niistä asui samaa lössiä oleva kaveri ja naurettiin, kun hän tuli ikkunalle ihmettelemään. Hän ei siis ollut vielä nukkumassa. Nuorisolle en kerro, miten se tehdään, etteivät saa lisää ideoita. Ääni ei ole kova vaan se on aavemainen. Tottakai kerrottiin kaverille.
Styroksinpalalla hinkattiin varovasti jonkun ikkunaan pimeässä. Ilme kohteella oli näkemisen arvoinen. Taas kikatettiin aivan vääränä. Kavereiden ikkunoissa pojat ja tytöt kävi pelottelemasta pitäen käsilamppua tietyllä tavalla ja huhuiltiin kuin aaveet. Joillakin oli lakana päällä. Ei ihme, että itse pelkäsin kotona yksin pimeään vuodenaikaan. Ihme kyllä, kukaan ei minulle tehnyt samaa. Tai oikeastaan me emme tehneet sitä toisillemme. Esimurkkuja ja hyvin kilttejä sellaisia 😇.
Omppuvarkaissa joka syksy, kunnes ei enää kehdattu. Otettiin vaan yksi tai kaksi per nuppi eikä revitty oksia. Joskus jäätiin kiinni ja pimeässä juostiin kikattaen karkuun, kun ovelta tultiin huutamaan. Tyttöjä siis oltiin.
Pirunviulusta tietty sukupolvi tietää eli tietäjät tietää :)
Vierailija kirjoitti:
No niin paljon että niistä syntyisi kirja, mutta yksi suosikki temppu oli mitä harrastettiin usein.
Vaatekaupassa irroiteltiin vaatteista niitä hälytystarroja ja tiputeltiin niitä lattialle liima puoli ylöspäin. Ne tarttui sitten ihmisten kengänpohjiin ja hälyttelivät sitten tietty poistuessa. Oli kiva seurailla sivusta kun ihmisiä ja heidän laukkujaan tutkittiin.
🤣 tää on hyvä ja toimii vieläkin
Käynyt omppuvarkaissa ja juonut pussikaljaa, hui kamala 😱