Miksi kaupungin vuokrataloissa asuvien asuntoja ei korjata?
Itsellä sukulainen, jonka talossa ei yhdessä huoneessa ole lämmitystä, ja hanat eivät toimi ym. vikaa löytyy koko ajan? Miten kaupunki kehtaa vielä nostaa vuokraa näiden ihmisten osalta, jossa korjauksia ei ole edes tehty lainkaan tai tehdään huonosti. Eräs isännöinti firma vain totesi, että hyvin toimii, jos hanasta vain tippuu vettä? Ja osa vessan seinää homeessa? On aiheuttanut astmaa, allergiaa ym. Mutta kaupunki ei välitä? Ainoa toteamus on se, että hinnat nousseet? Mutta mihin ihmeessä ne rahat menevät, kun vuokralainen maksaa vuokraa, niin mikä siinä muu maksaa, kuin asuntojen kunnossa pito? Kertokaa minulle, joka en asiaa oikeasti ihan ymmärrä enää? Onko teillä samankaltaisia kokemuksia?
Kommentit (2)
Hei, todella hienoa, että teit haasteen ja helpotti sinun elämää. Minun täytyy tätä ehdottaa mun sukulaisille myös. Kiitos paljon vastauksestasi. Ja erittäin paljon hyvää onnea sinulle jatkossa. Kiitän sinua suuresti.
Kannattaa haastaa kunta vuokran antaja oikeuteen. Minä asuin kunnan vuokra asunnossa 15 vuoden ajan. Siellä ei toiminut patterit 4 vuoteen ja jääkaappi hajosi. Kun pyysin uuttaa jääkaappia niin vuokranantaja sanoi ettei se voi hajota vaikka se oli 16 vuotta vanha. Vaadin oikeudessa vuokran alennusta kylmistä pattereista ja siitä etten saanut uutta jääkaappia. Oikeudessa päätettiin että kohtuullinen aika oli kuukausi kun patterit on kylminä ja jääkappi olisi pitänyt tuoda minulle heti uusi. Sain vuokran alennusta 6500 euroa 2 vuoden ajalta eli ne joutu palauttaa minulle vuokria 6500 euroa.