Miten juhlit 18-vuotissynttäreinäsi?
Kommentit (14)
En muista, tuskin oikein mitenkään. Meillä oli silloin 2kk vanha vauva. Nyt tuo lapsonen on jo pian 15 vuotias nuorukainen.
Kävin juomassa baarissa yhden oluen. Ei ollut vara ostaa baarin hinnoilla enempää. Joten menin torille yksin juomaan pussikaljoja. Iloa kesti niin pitkään, kun poliisit tuli häätämään pois
Kävin Porissa ajelemassa autolla, kun en halunnut että äitini pettyy siihen että olisin jäänyt vain yksin kotiin.
Ajoin jonnekin parkkipaikalle 3 tunniksi ja tulin sit kotiin takaisin ja sanoin että kavereita kävin tapaamassa, mutta ei mulla kavereita ole.
Lähdin baariin silloisen poikaystävän ja hänen kaverinsa kanssa (poikaystävän kaverilla ja mulla peräkkäisinä päivinä synttärit, mä täytin siis 18, tää kaveri 20). Mun synttäripäivänä mentiin baariin, kaverin synttäripäivänä tultiin sieltä pois.
Tää on jäänyt mieleen, vaikka tästä on aikaa jo 20 vuotta.
Muistikuvia ei ole, mutta varmasti synttärit vietettiin kakkua syöden isän, äidin ja veljien kanssa. Sen muistan, että oma auto minulla oli ollut jo pitkään, ja kortin saamisessa ei nokka kauan tuhissut.
Olin päivällä koulussa ja illan töissä.
Juotiin koskenkova lemonia. Se oli sellaista kirkkaan vihreää limen makuista, mutta just rajan alle väkevien että 18v sai sitä ostaa. Aloiteltiin muutaman täysi-ikäisen kaverin kanssa meillä kotona, vanhemmat oli jossain, olisivatko olleet ehkä mökillä. Siitä sitten lähdettiin taksilla arkkuun, eli yökerho Arkadiaan. En ollut hirveän montaa kertaa sitä ennen baareissa käynyt ja tuli huomatuksi, että aika pikku poika sitä siinä kohtaa oli. Naiset katteli vanhempia jätkiä.
Ei ollut juhlimista kun pääsin jo 16 vuotiaana ravintoloihin.
Kotona perheen kesken syötiin täytekakku, taisi käydä muutama vieras. Alkoholia en vielä silloin juonut ja kavereita ei ollu.
Olen juhannuslapsi. Oli mulla silti kaksi ystävää, jotka tuli luokseni kakulle ja kuohuviinille. Sitten lähdettiin hiljaiseen Helsingin iltaan. Kivaa oli.
Lähetän myötätuntoterkut kohtalotovereille mukaan lukien muina juhlapyhinä syntyneet.
Olin yksin kotona, kun vanhemmat oli lähteneet mökille. Kävin kampaajalla, siinä se. Juhlat oli vasta seuraavana päivänä, jolloin matkustin serkkuni luokse, jolla myös oli synttärit.