Mitä tekisitte jos suomeen tulisi sota?
Niin miten toimisitte? Jäisittekö vai lähtisittekö pois sodan jaloista?
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittava kysymys,luuleeko ap että silloin voi vapaasti päättää häipyykö maasta tai mitä tekee?
Noin on. Jos sota syttyy, silloin ei lähdetä mihinkään. Mm. lennot loppuvat siihen paikkaan kun ilmatila suljetaan. Sota-aikana ei yksinkertaisesti matkustella.
Pohjoinen maaraja vuotaa kuin seula.
T: rajaressu
Isoisäni puolusti tätä maata. Isoäitini oli lotta. Isoäitini veli menetti henkensä puolustaessaan tätä maata. Minä puolustan tätä maata, jos tilanne niin vaatii.
Miksi joku haluaa puolustaa tälläistä maata missä verotus on ankaraa,palkat surkeita,yhteiskunta holhoaa/valvoo liikaa, päättäjät on tolloja aina, ihmiset täällä on epärehellisiä ja ilkeitä?
Mielenkiintoista, kuinka moni on valmis lähtemään p akolaiseksi vieraaseen maahan. Miten heidät mahdetaan ottaa vastaan, vai otetaanko ollenkaan.
Vaimo ja lapset turvaan ja ase käteen olisi mun valintani.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, kuinka moni on valmis lähtemään p akolaiseksi vieraaseen maahan. Miten heidät mahdetaan ottaa vastaan, vai otetaanko ollenkaan.
Mielellään ottavat kun en ole lapsiaraiskaileva muslimi
Suomi kirjoitetaan isolla.
Tekisin sitä työtä, minkä työnantajani tai valtio (Suomen valtio) minulle osoittaisi. Samalla tietenkin huolehtisin anopista ja omista vanhemmistanikin, mikäli he ylipäätään tarvitsisivat apua. Noi nykyiset seittemänkymppiset on sen verran päteviä ja pontevia, että voi olla, että minä olen se, joka tarttee apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielellään ottavat kun en ole lapsiaraiskaileva muslimi
Niinpä, olet vain selkärangaton (perus)suomalainen.
Kävisin kaupassa täydentämässä varastoja olemassa olevien lisäksi, alkaisin valmistella petipaikkoja läheisille, varautuisin auttamaan naapureita jos tarvetta on ja odottaisin viranomaisten tiedotteita. Muuten toimisin kuten nytkin.
Mihin voi ilmoittautua harjoittelemaan tosipaikan varalle, vapaaehtoisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakenisin johonkin toiseen Pohjoismaahan.
Sinunlaisesi voi mennä suoraan tuosta itärajan yli ja jäädä sinne jos kotimaan arvostus on tuota luokkaa.
Taitaa persulla mennä pasmat sekaisin, kun joku ei tahdo kuolla maan vuoksi.
Pakkaisin tärkeimmät tavarat, tankkaisin auton, ajaisin rajalle ja Suomeen päästyäni ilmoittautuisin vapaaehtoiseksi sinne, missä sairaanhoitajaa tarvitaan. N33
Olen nainen niin oletettavasti pääsisin ruotsin tai norjan kautta lähtemään enkä joutuisi rintamalle. Tyttären veisin turvaan, poikakin pääsisi vielä, mutta pari vuotta eteenpäin niin isänsä kanssa kai jäisivät puolustamaan maata. Jos olisin vanhempi ja lapsetkin hankkiutuisivst turvaan itse, jäisin tappamaan niin monta kuin ehtisin, olen ihan hyvä ampumaan.
Karjala takaisin, naton avulla se on mahdollista.
Onpas väkivaltaista porukkaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Karjala takaisin, naton avulla se on mahdollista.
Eikös Nato puolusta vain? Ei hyökkää.
Pitäisi arvioida miten on suurin mahdollisuus selvitä hengissä ja ehjänä. Todennäisesti karkurina jossai saimaan saaressa tai rajan yli norjaan paenneena. Tietoisesti en todellakaan suomen tai edes koko ihmiskunnan takia itseäni uhraisi. TykkiM42 I/05
Jos ulkomaille ei pääsis niin menisin mökille piiloon, yrittäisin pölliä jostain rynkyn ja jos spollet yms tulis mua sieltä hakemaan niin ampuisi mahdollisimman monta heistä ennen kuin he surmaisivat minut.
M30