Miksi ihmiset ei maksa luottokorttejaan pois kun saavat palkan? Sama pääoma siellä on käytettävissä jos tarvii. Korkojen maksu hauskaa?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulee kierre. Kun maksat sen kerralla pois niin huomaat, että ei jäänytkään tarpeeksi rahaa elää depit puolella tulevaa kuukautta. Mulla ainakin luottokortin käyttö on todella riskialtista ja kun saan maksettua pois niin pitäisi pitää huoli, ettei sitä ihan oikeasti käytä kuin tilanteessa, jossa saa heti siirrettyä saman summan kortille.
Niin miksi sun pitäisi elää debit-puolella? Sulla on se luottokorttiherätys luitko otsikkoa?
SAMA PÄÄOMA. Mutta parin kuukauden päästä satasia enemmän rahaa kun et enää maksa korkoja!!!
Luottokorttia voi käyttää maksuaikakorttina, eli maksaa saldo tyhjäksi kerran kuussa. Se on tosiaan korotonta. Mutta sitä luottokorttia voi käyttää myös luottona, eli maksaa osissa. Harvalla ihmisellä luottokortin luottoraja on esimerkiksi sama kuin nettopalkka. 2000€/kk nettona tienaava voi siis ostaa perheelle ulkomaanreissun 3800€. Sitä on paha nyhtäistä maksamaan seuraavasta palkasta, mikäli säästöjä ei ole, tai vastaavasti niitä ei halua käyttää. Ovat esimerkiksi sijoitettuna. Tällöin tuon 3800€ voi jaksottaa vaikkapa lähimmille kuukausille. Tulee korkoa toki, sillä kyseessähän on palvelu (laina). Silloin siitä maksetaan korko. Mutta jos korttia osaa käyttää, kuten suurin osa osaa, niin ei osissa maksaminen korkoineen ole mikään ongelma. Eikä se korko sen kummempi ole kuin palveluntarjoajan kate. Kyllä mä tiedän autoa ostaessanikin, että ei se 50k auto minkä summan minä siitä maksan, maksa tietenkään samaa 50k sille yritykselle joka sitä myy. Kyllä se kate on kaikessa mitä ostetaan.
Hämmästelen, että suurin osa ystävistäni ja tuttavistani ei ymmärrä maksuaikakortin käyttämistä. Kuvittelevat, että kredit puolella ostaessa on aina maksettava korkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulee kierre. Kun maksat sen kerralla pois niin huomaat, että ei jäänytkään tarpeeksi rahaa elää depit puolella tulevaa kuukautta. Mulla ainakin luottokortin käyttö on todella riskialtista ja kun saan maksettua pois niin pitäisi pitää huoli, ettei sitä ihan oikeasti käytä kuin tilanteessa, jossa saa heti siirrettyä saman summan kortille.
Kyllä, kallista rahaa kannattaa välttää, jos ei ole varaa. Köyhän ei kannata ostaa halpaa pätee tähänkin.
olen keskituloinen ja maksan kaiken luottokortilla. Kuun lopusssa maksan sitten koko laskun pois ennen eräpäivää. Näin saan kerrytettyä cashbackiä n. 100-150e/v. Raha sekin on.
Mikä on nyt paras cashback-kortti? Norwegian itselläni, mutta sieltä saa vain 0,5%.
Vierailija kirjoitti:
ei ole varaa kun Marin ex viisikko hallinto tuhosi suomalaisten talouden ja ostovoiman 2020-2023 (WEF köyhdyttämisen agenda)... nyt kikkaillaan kaikilla korteilla ja luotoilla kuukausi kerrallaan jotta selvitään mitenkään...
Kuinka kauan aiot jankata tätä valetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä mitään korkoa maksa mun masterista. Vuosimaksu on sama käytin tai en.
Sulla on koroton luotto? No missään enemmistössä et ole.
Ihan normi master card pankki-/luottokortti. Luottoraja 2 tonnia kuukaudessa. Enemmänkin saisi, mutta pitäisi maksaa enemmän vuosimaksua. Ei tuota mitään korkoa mene, kun maksaa luottokorttilaskut ajallaan. Mikä on ongelma?
Sillä laskulla on vaan minimi lyhennyssumma. Jos maksat pelkän laskun etkä koko velkaa, niin sille loppuosalle kertyy korkoa sinunkin kortilla.
Vastausten perusteella siksi, että saman summan siirtely kahden eri maksuvälineen välillä tuo tunteen vähemmästä rahasta, vaikka rahaa on saman verran koko ajan. Tämän tunteen vuoksi maksetaan satoja ellei tuhansia euroja ylimääräistä jatkuvasti.
Kyllä voi hölmöä jallittaa näköjään helposti
Vierailija kirjoitti:
En mä mitään korkoa maksa mun masterista. Vuosimaksu on sama käytin tai en.
Eihän masterissa mitään vuosimaksua ole. Mitä ihmettä? Mulla on kaksi korttia 10000€ luottorajalla ja ne ei ole ikinä maksanut mitään.
Samaa ihmetellyt. Mun kaverilla pari tonnia velkaa luottokortilla ja lyhennys aina surkean 40 euroa. Yritin kyllä rautalangasta vääntää, että laita aina kaikki mahdollinen raha siihen lyhennykseen, vaikka joutuisitkin heti uudestaan maksamaan kortilla. Sais ainakin korot pysymään kohtuudessa, mutta kun ei tajua niin ei. :D
Miksi ihmisillä on luottokortti, jos ne eivät oikeasti tarvitse sitä?
Siinäpä toinen yhtä tyhmä kysymys esimerkkinä kuin ap:n.
Miki pitää elää luottokortilla vaikka olisi varaa käteisellä elämiseen?
Miks pitää elää kädestä suuhun noin? Mä en ees uskaltas
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisillä on luottokortti, jos ne eivät oikeasti tarvitse sitä?
Siinäpä toinen yhtä tyhmä kysymys esimerkkinä kuin ap:n.
Luottokortilla kannattaa maksaa kaikki vähänkään ruokakauppaa isommat hankinnat. Koskaan ei kannata hankintoja ostaa debitillä.
Jos esim ostaa lomamatkan ja loma perutaan, saa rahat luottoyhtiöltä takaisin, koska vastuu on luoton antajalla. Jos loman maksaa debitillä niin mitään takuita ei ole että rahoja tulee koskaan enää näkymään. Sama jos ostat vaikka pyykkikoneen ja se hajoaa, luottofirmalta saattaa olla helpompi periä.
Sain juuri rahoja takaisin keikkalipuista (se firma joka meni konkurssiin), kaverini joka osti liput debitillä tuskin rahojaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Miki pitää elää luottokortilla vaikka olisi varaa käteisellä elämiseen?
Koska se kannattaa ja on fiksua? Kunhan maksaa sen laskun pois ennen kuin korko alkaa rullata.
Eiköhän kyseessä ole se että luottokortilla on paikattu vajetta käteisvaroissa eikä ole varaa maksaa kaikkia laskuja sekä luottokorttia pois.
Itse en käytä ikinä debit-korttia mihinkään vaan maksan kaiken luotolla. Se on turvallinen maksutapa ja antaa hieman kulutonta maksuaikaa. Koen myös helpoksi seurata rahankäyttöä kun maksan kerran kuussa luottokorttilaskun pois sen sijaan että seuraisi tilinsaldoa. Lisäksi kerryttää cash backia eli luottokortin käytöstä saa jopa pientä korvausta.
No ei siitä 1400 e netosta riitä kun pitää maksaa vuokra, lääkkeet, ruuat...toki lyhennän.
Kannattaa pitää luotolliset tilit jatkuvasti miinuksella. Silloin on käytännössä varaton ja ulosottokelvoton. Näin tekevät myös fiksut valtiomiehet (Ulf Sundqvist kuuluisimpana).
Vierailija kirjoitti:
Miks pitää elää kädestä suuhun noin? Mä en ees uskaltas
Kuka sanoi että elää kädestä suuhun? Minä pidän yllättäviä menoja varten rahaa jonkin verran säästötilillä joka tällä hetkellä maksaa korkoakin ihan kohtalaisesti. Suurempi osa on sijoitettuna. Käytän sitä luottokortin ilmaista rahaa ja annan omieni kasvaa korkoa ja tuottoa.
Tässä on jotain outoa living in denial. Maksetaan 500 korkoa eli ylimääräistä siitä että palkkatili ei välillä käy nollilla. Vaikka sillä että se kävisi, saisi itselleen ilmaiseksi 500€.
Onko se sitten ikävä kierre saada itselleen rahaa? Joidenkin tähän ketjuun vastanneiden mielestä ilmeisesti on :D