Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millään ei ole oikein enää mitään väliä. Otan lainaa, ryyppään, elän kuin kaikki olisi turhaa.

Vierailija
16.11.2023 |

En ymmärrä mitä minulle on tapahtunut. En välitä terveydestäni, rahasta tai muustakaan. Tämä alkoi reilu kaksi vuotta sitten. 

Välillä yritän käydä töissä mutta eipä siitäkään mitään ole enää tullut. Välillä olen juomatta mutta lopulta ei enää kiinnosta. Velkaa on hirveästi, kämppä sotkuinen, itse näytän aika karulta (ennen tosi nätti) ja muutenkaan en enää juuri liiku missään. Elämältä on yksinkertaisesti kadonnut pohja enkä välitä siitäkään. 

Voisin vain mennä baariin ja ryypätä. Harrastaa vaikka yhden illan juttuja tai muuta. En välitä itsestäni ollenkaan. Olisi sama se vaikka kohta kuolema tulisi. Huumeita en kuitenkaan halua, edes jotain hyvää. 

Muuten niin ajattelin huomenna mennä ostamaan ison määrän juotavaa. Aloittelen aamupäivällä. Kuuntelen musiikkia ja annan mennä. Mitä väliä. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Tämän päivän Hesarissa asiantuntijahenkilö vastasi lapsosen kyselyyn, että ihmiselämällä on ihan sama tarkoitus tällä maan päällä kuin silakallakin, elää aikansa.

Tämä on se woke-kommarin virallinen vastaus samanlaisessa lehdessä!

Vierailija
22/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Tämän päivän Hesarissa asiantuntijahenkilö vastasi lapsosen kyselyyn, että ihmiselämällä on ihan sama tarkoitus tällä maan päällä kuin silakallakin, elää aikansa.

Silläkin on väliä elääkö vaiko onko vain elossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet masentunut melko varmasti.

Enemmän kai siitä pitäisi huolestua jos ei olisi? Silloin ei tosiaan enää mikään tuntuisi miltään kun ei enää reagoisi edes siihen, että elämästä puuttuu kaikki järkevä/itselle merkityksellinen sisältö ja sitä on vaan.

Tuohon ei taida pystyä kukaan elämänsä aikana ennen kuin aivotoiminta näyttää pelkkää viivaa vaikka sydän vielä sykkisikin.

Vierailija
24/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kurja vuodenaika, on hankittava joku rutiini, niin selviää.  Aina on toivoa. 

Vierailija
25/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin samaa, mutta olen sen ajatellut johtuvan syksystä ja pimeydestä. Ei huvita työnteko eikä opiskelu, ei harrastukset eikä liikunta, ei itsestä eikä kodista huolehtiminen, ei ruoanlaitto eikä kenenkään näkeminen. En käytä alkoholia ja elämänhallinta on kunnossa, mikään ei vaan enää kiinnosta eikä motivoi.

Niin sama! Mun tosin ei tarvitse kaupankassaa lukuun ottamatta ketään jaksaa nähdäkään ikinä koska ei ole perhettä, ei sukulaisia eikä kavereita. Eikä edes työtä ja työkkärinkin kanssa asiat hoituu netissä ja puhelimitse.

Lisäksi olen nyt huomannut että puhun itsekseni ja aika usein tuntuu nykyisin tulevan sanat "mä en jaksa enää". Tuo puhe siis tulee jostain alitajunnasta tai ties mistä, koska en mä ajattele sanovani noin enkä kyllä tietoisesti puhukaan yksikseni ääneen vaan yhtäkkiä sitä vain huomaa puhuvansa. Tuota jo aiemmin huomasin, että lenkillä tulee hoettua vittusaatananperkelettä.

Vierailija
26/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta lienee hyväkin ettei ole mitään menetettävää, koska maailmantilanne vaikuttaa nyt tässä ihan lähialueellakin siltä että tässä vaan enää odotetaan vääjäämätöntä.

Vierailija
27/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain silloin kun on elossa.

Vierailija
28/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainiota! Alkoholisti löytää aina hyvän syyn ryypätä. Nyt on on dyynä elämisen tyhjyys ja turhuus, joka tietysti sekin on  muiden vika, ei toki alkoholistin itsensä joka on elämänsä siihen pisteeseen jo juonut.

Mikä aiheuttaa noin aggressiivisen reaktion? Missä AP syytti elämän tyhjyydestä muita ihmisiä? Miksi tekt automaattisesti sellaisen oletuksen? Miksi AP:n teksti triggeröi sinua? Tunnetko syyllisyyttä? Oletko irl alkoholistin läheinen joka tuntee olonsa kädettömäksi? 

Vierailija
29/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei enää vain tunnu olevan turhaa vaan kaikki on sitä.

Vierailija
30/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. tarttiskohan meidän kristittyjen ruveta taas tosissaan julistamaan? Tunnistan itsekin sen, että ei jaksa eikä pysty eikä huvita mitään. Mutta toivoa ei voi menettää ikinä, jos tietää että ikuinen elämä paremmassa paikassa odottaa. Totta kai kaikki menettävät elämänhalunsa sitä mukaa kun kristinusko dumpataan eivätkä ihmiset enää näe mitään maalia, jota kohti kulkea.

Vierailija
31/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain silloin kun on elossa.

Ihminen on ikuisuusolento. Tajunta ei tule sammumaan koskaan. Kuoleman jälkeen tietoisuus jatkaa ikuisessa ahdistuksessa tai ikuisessa ilossa.

Vierailija
32/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään olekaan mitään väliä. Elämä on nähty viimeistään kolmekymppisenä. Onneksi on alkoholi, elämän ilo.  

Vierailija
33/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin, että Islannin tilanne enteilee maailmanloppua ja ajattelin, että vähäkö olisi ihanaa, jos tämä maailma loppuisi. Toivottavasti siitä saisi tiedon vähän etukäteen, niin voisi syödä hyvin eikä haittaisi, vaikka lihoo.

Vierailija
34/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. tarttiskohan meidän kristittyjen ruveta taas tosissaan julistamaan? Tunnistan itsekin sen, että ei jaksa eikä pysty eikä huvita mitään. Mutta toivoa ei voi menettää ikinä, jos tietää että ikuinen elämä paremmassa paikassa odottaa. Totta kai kaikki menettävät elämänhalunsa sitä mukaa kun kristinusko dumpataan eivätkä ihmiset enää näe mitään maalia, jota kohti kulkea.

No auttaako se sua oikeasti se tieto paremmasta paikasta? Ei nimittäin kuulosta siltä :D ja jos ei sua auta niin miten se auttaisi henkilöä joka ei ole uskova.

Vierailija
35/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi millään ei ole mitään väliä. Tämä kaikki ympärillämme on pelkkää harhaa ja varjojen tavoittelua. Miltäs tämä kuulostaa näin aluksi?!

"Mä havahduin tuohon just viikko sitten Ahtisaaren hautajaisia katsellessa. Se ihminen saavutti vaikka ja mitä, mutta silti millään ei lopulta ole mitään väliä eikä mitään mukaansa saa."

Joo mut Martilla meni lujaa eläessä. Aina erinomainen pössis hänellä, silloinkin kun muut tylsimykset ruokki eksistentiaalista epätoivoa voivottelemalla mistä milloinkin.

Vierailija
36/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta lienee hyväkin ettei ole mitään menetettävää, koska maailmantilanne vaikuttaa nyt tässä ihan lähialueellakin siltä että tässä vaan enää odotetaan vääjäämätöntä.

Noooh, ei kannata murehtia. Sotia ja katastrofeja on ollut aina ja silti meidänkin mummot ja vaarit on jaksanu (toivottavasti) hymyillä. Ei kannata ainakaan uutisten takia lähteä synkistelemään; niiden idea on julkaist juttuja jotka myy. Yleensä ne myyvimmät jutut on negatiivisia asioita.

Se että ihminen ei oo koskaan sotinu näin vähän, nälkää ei oo nähty näin vähän (tai mitä ikinä) ei vaan myy.

Vierailija
37/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaika on menossa pahasti pieleen ympäri maailmaa. Ennen tehtiin töitä elääkseen. Nyt tuntuu etenevässä määrin siltä että suurin osa elää työntekoa varten. Kaikki kallistuu ja laatu huononee. Tämä ei pääty hyvin.

Vierailija
38/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa suunnitelmalta, mutta kokeile toki psykedeelejä.

Vierailija
39/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kurja vuodenaika, on hankittava joku rutiini, niin selviää.  Aina on toivoa. 

Suosittelen kirkasvalolamppuja runsaasti ja extra valaisimia.

Vierailija
40/43 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samat fiilikset. Olen tehnyt kovasti töitä lähes 30 v. Viimeiset työpaikat oli hirveetä kuraa ja tuntui, fyysinen ja henkinen terveys meni. Päätin etten yritä enää mitään. Mun päässä alkoi vaan pyörimään ettei millään ole mitään väliä. En kerta kaikkiaan jaksa enää yrittää mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi