kirppis muutti hinnoitteluaan saamansa palautteen pohjalta
mm. täällä keskusteltiin kirppiksen pöytäpaikkojen hinnoittelusta, ja hinnoitteluperustetta vaihdettiin, kun keskustelijat tyrmäsivät uudet perusteet täysin... onpa tällaisella kirjoittelulla melkoinen voima.
Kommentit (38)
juu myyjien kautta saimme kuulla että palstalla kirjoitellaan lyhdystä.
täällä varmasti moni uskaltaakin paremmin kertoa mielipiteensä kuin silmätysten kassalla.
Olemme toki mainostaneet lyhtyä sen avautuessa myös netissä,,,,se kai on nykyajan trendikin.,,,,,,joten älkää tykätkö pahaa vaan ehkä näin kun saamme tietää mielipiteitänne, voimme parantaa aina palvelua ja paikkaamme!
T: Lyhdyn poppoo taas
Toivotan pitkää ikää kirppikselle, on meinaan paras ja viihtyisin kirppis missä olen käynyt, ja myyjänäkin olen ollut ja tulen olemaan. Vähän mainosta tähän lisää siis :)
Ymmärrän hyvin että paineita nostaa hintoja on, jotta toiminta kannattaisi. Hyvä juttu kuitenkin että voi valita tuon provikan suhteen!
Mutta ootteko käyneet Lahdessa yhdellä kirppiksellä, jossa kirpputori määrää hinnan : )
Vein yhdet vaunut myytäväksi sinne ja ihan kamala vastaanotto. Myyjä huusi kovalla äänellä, että muut asiakkaat kääntyi katsomaan, että hän määrää hinnan yhdessä myyjän kanssa. Kun minulla oli mielessä jo tietty hinta, mitä aion pyytää, niin halusi välttämättä alentaa sitä ja sanoi, että jos ei ole viikkoon mennyt, alennetaan sitten lisää...
Onko muualla tälläisiä paikkoja?
-lahtelainen
Ja miten joku pääsee johonkin 700 euron myyntiin. Itse olen parhaimmillani päässyt johonkin 150 euroon/viikko, siitä 30-35 euroa on iso summa.
Kiitos vinkistä!
,,,,,ja lisäehdotuksia mielellään vastaan otetaan!
T: Villa Lyhty
toivotan onnea ja menestystä! paljon olen tehnyt hyviä löytöjä ja itsekin saanut tavaraa mukavasti kaupaksi. tilat on siistit ja valoisat.
pari parannusehdotusta kuitenkin on: tehkää myyjiä varten selkeä aanelonen, jossa ohjeet kirppiksellä toimimiseksi esim. yhteisrekkeihin vain lasten ULKOvaatteita, lattiatason tavarat laatikoihin jne. ei ole sitten myyjien muistin ja sen varassa mitä kenellekin on muistettu sanoa nämä asiat. yhteisrekeillä voisi olla myös ostajia varten iso kyltti "lasten ulkovaatteita" tms. jossain vaiheessa pöydät olivat myös muussa kuin numerojärjestyksessä, mikä aiheutti hieman hämmennystä.
hinnat myös paperiin selkeästi näkyviin, mitä viikkovuokraan sisältyy, koska tavarat voi tuoda, koska pitää hakea, millä periaatteella isompia tavaroita saa tuoda jne.
ohjepaperi sitten jakoon kassan viereen, josta kuka tahansa myyntiä harkitsevakin voi sen ottaa. alentaa kynnystä tulla myymään, kun tietää millä periaatteella toimitaan. kirpparilla on väliin todella paljon asiakkaita, siinä ei välttämättä kehtaa alkaa kyselemään, kun kassajonossa on liuta ihmisiä takana.
kannattaa myös ohjeistaa myyjiä merkitsemään hintalappuihin vaatteiden koot (ei tietenkään pakollista, mutta helpompaa ostajille). olisi myös kiva tietää minkäkokoisia vaatteita pöydässä on, ettei sitten turhaan rupea penkomaan ja sotkemaan.
35 euroa on sellainen hinta, että sillä voin vielä itsekin tulla myymään, kun tiedän että tuolla kauppa käy, mutta tuo suunniteltu 25 e + 10 % olisi kyllä ollut liikaa. eka vuosi on tietysti sellaista hakemista, mutta kovin tiuhaan tahtiin ei muutoksiakaan ehkä kannattaisi tehdä. toivon lämpimästi, että saatte konseptin sellaiseksi, että se on kannattava teille itsellenne ja myös myyjille houkutteleva (sekä tietenkin ostajille).
oikein hyvää jatkoa teille ja pitkää ikää kirppikselle! toivon todella ettei kaikki kirpputoritoiminta siirry nettiin. mukavampi on nähdä mitä ostaa ja työläämpää minusta on myyjänäkin tehdä vaatekappaleista myynti-ilmoitukset kuvien kera nettiin ja sitten vielä postittaa kuin kirjoittaa yksi hintalappu ja viedä kirpputorille myyntiin.
hei eiks kirppis myynnin tarkoitus olekkin päästä eroon sellaisesta tavarasta jolla
ei ole itselle enää käyttöä ja voi myydä tuotteen huoletta pois,,,ja näin joku toinen voi saada sen edullisesti itselleen,,,,,,,,
joten jos olet saanut 150e myynnistä ja maksat siitä pöytävuokraa 35e,,,,niin eiks se oo aika hyvä summa tavaralle joka muuten vain lojuisi käyttämättömänä kaappia täyttämässä.
hei eiks kirppis myynnin tarkoitus olekkin päästä eroon sellaisesta tavarasta jolla
ei ole itselle enää käyttöä ja voi myydä tuotteen huoletta pois,,,ja näin joku toinen voi saada sen edullisesti itselleen,,,,,,,,
joten jos olet saanut 150e myynnistä ja maksat siitä pöytävuokraa 35e,,,,niin eiks se oo aika hyvä summa tavaralle joka muuten vain lojuisi käyttämättömänä kaappia täyttämässä.
Yleensä tuotto jää alle sataan ja siitä 30-35 on iso summa. Jos minä menen myymään tavaraa kirpparille, niin yleensä oletan saavani siitä rahaa, jos en tarvitsisi sitä rahaa, voisin lahjoittaa tavarat pois. Vaivattomampiakin tapoja on päästä tavarasta eroon kuin myydä sen kirpparilla.
Ihmiset ei nykyään halua maksaa tavarasta juuri mitään. Lastenvaatteitakaan ei tahdo saada kaupaksi, jos ne maksavat yli 2 euroa.
Kirpputorin pitäjät taas tienaavat kivan summan niillä pöytävuokrillaan.
Kirpputorin pitäjät taas tienaavat kivan summan niillä pöytävuokrillaan.
Olen myös tyytyväinen Villa Lyhdyn asiakas, vaikka täältä Espoosta ei tule niiiiin usein lähdettyäkään... :) Ja olen tosi tyytyväisenä jo saanut kerran huomata, että otatte vastaan palautetta ja parannatte toimintaa, itse kun ihan silloin alkuvaiheessa kyselin paikkaa mihin palauttaisin kahvitarjottimen niin heti seuraavalla käynnillä paikka oli järkätty. Ihan nyt esimerkkinä :)
Yksi parannus myyjille voisi olla, että hintalappuja voisi tulostaa itse netistä. Ja kannatan lämpimästi jo mainittua ehdotusta ohjelappusesta. Voisi myös olla kätevämpää myyjien kannalta, jos voisi asioida sopimuksen ja tilityksen aikana jossain muualla kuin siinä samalla kassalla missä jono pitenee ja pitenee selän takana... Tosin tajuan kyllä, että tämä on resurssikysymys.
Tuota hintalappujen tulostusta netistä ollaanki mietitty, mutta siinä on vain se ongelma, että niitä voisi silloin myös kierotuneet ostajat käyttää väärin. Uskomme että kun ne säilyvät meidän ja myyjien välillä ei niitä käytetä väärin.
Jos on varannut meiltä myyntipöydän lähetämme kyllä niitä meilitse, jotta myyjä voipi niitä sitten tulostella.
Nyt olemme luoneet myyjille oman "hyllyn" josta saapi kaikkea tarpeellista jota myynnin aikana tarvitsee. Tuo tilitys onkin sitten vaikeampi homma,,,kun kassakone laskee suoraan pöydän saldon, eikä saldoa pystytä ottamaan ulos kuin yhdestä koneesta,,,,,,mutta kiitos vinkeistä!!! T: Villa Lyhty
(Vaikka minulla on kyllä aina niin paljon ostoksia, että hyvin ehtii...)
koot hintalapuissa ovat tosi hyvä juttu, ja on ollut kiva huomata, että sanotte myyjille reilusti, ettei roskiskamaa kannata tuoda.
Tila teillä on tosi viihtyisä , mutta sellainen, että kassalla käydyt keskustelut kuuluvat kaikille myyjille. Kuulin esim. teidän kivan kuuloisesta lomareissusta useammankin kerran : )
Minullakin meinasi tulla myymään tulemisen suhteen rimakauhu, kun kuulin provikasta, mutta nyt keräilen kamoja valmiiksi. Kiitos vaan uudistuksesta!
Kirppiksenne on saanut poikkeuksellisen hyvän maineen pk-seudun lapsiperheiden keskuudessa, onnea vaan liiketoimintaan.
Onko teillä muuten yleisövessaa? Tai saako teidän vessaa käyttää, jos esim. vauvan tai taaperon kanssa tulee yllättävä tilanne?
juu asiakkailla on mahdollista käydä vessa meillä olessa, se on sielä keittiön yhteydessä. Olemmekin nyt juuri selvittämässä saisimmeko toisenkin vesipisteen johon saisimme luotua lastenhoitohuoneen ja toisen vessan.
Monesti tulee pölpöteltyä turhankin paljon siinä kassalla olessa,,,liian avoin luonne,,,,,,yritetään me kassatädit parantaa tuon suhteen tapoja!
No nyt avamaan putiikkia,,,,,T. Villa Lyhty
että joku sitten käyttää sitä hyväkseen, jos aikoo varastaa jotain tavaraa. eli menee sinne ostosten kanssa.
kalliimpia tavaroita varten vuokrattavat hälyttimet voisi olla hyvä juttu. näitä joillain kirppiksillä on käytössä.
ja samalla voisi jättää ostokset kassan taakse odottamaan.
Varkauksien riski on suuri, kun kävijöissä on monenlaista väkeä.
Kiva kun juttelette, se on osa homman suolasta!
joku joka kiinnostuu paikasta esim tältä palstalta lukiessaan vilkaisee ensin nettisivut ja sitten vasta lähtee paikan päälle.
Olen ollut myymässä viimeviikolla, ja enpä voi moittia, sai reilut 300e viikosta, no kyllä siellä käy paljon asiakkaita, ja omistajat tekevät kovasti töitä.
eli jos olisi myytävää, tuonne kyllä vien. Hinta on täysin kilpailukykyinen muiden itsepalvelukirppisten kanssa.
Tervetuloa vaan myyjät! (Ja sinä uusia tsi-kestovaippoja myynyt, olivat loistavia vaippoja!)
ostaja