Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi taas tehdään koronatestejä?

Vierailija
16.11.2023 |

Tähän aikaan vuodesta flunssat kiertää ja jatkuvasti joku tuttu kertoo olevansa kipeänä. Se mikä ihmetyttää, on se, että ihmiset tekee taas koronatestejä. Paikoitellen jopa kaupoista testit loppu.  "Testasin, mutta ei ole koronaa" tai Testasin ja nyt mulla on korona". Olen itse nyt nuhassa, mutta en kyllä ajatellut alkaa nenääni millään tikulla kaivella. Onko nyt muka taas suositus, että kotitestejä pitäisi tehdä vai miksi ihmiset niitä tekevät? Mitä hyötyä siitä tiedosta on onko korona vai muu flunssa? 

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että joillekin korona on edelleen vaarallinen. Ja siksi, että esim. hoitoalalla työskenteleviä sairastuneita esimiehet pyytävät ilmoittamaan, onko tauti korona. Hoitoalan ihmisiä on Suomessa satoja tuhansia ja varmaan moni nytkin sairaana. Oliko vielä muita yhtä idi oo tti maisia kysymyksiä?

Vierailija
62/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaana pysytään kotona oli korona tai ei. Tiettyjen ryhmien kohdalla kotitesti voi olla ihan viisasta, mutta suurimman osan kohdalla se on aika turha. Mutta saahan siitä positiivisen testin kuvasta kivan somejulkaisun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät että sinulla on korona, niin tiedät että tautisi leviäminen on paljon pahempi asia kuin muiden hengitysteitse tarttuvien tautien leviäminen. Ihmiset kuitenkin yskivät vapautuneesti kaupoissa, julkisessa liikenteessä ja työpaikoilla.

- Jos täytät kriteerit niin voit saada Paxlovidia tai hepariinia

- Jos sinulla on pitkäaikaisia oireita akuutin vaiheen jälkeen, niin tiedät epäillä long covidia

Vierailija
64/65 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olenpa nyt tullut huijatuksi kun käytin kotitestiin kokonaiset kaksi euroa ja vieläpä sain positiivisen tuloksen vaikka oikeasti koronaa ei ole olemassakaan. 

Vierailija
65/65 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tietää varoa veritulppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä