Miksi taas tehdään koronatestejä?
Tähän aikaan vuodesta flunssat kiertää ja jatkuvasti joku tuttu kertoo olevansa kipeänä. Se mikä ihmetyttää, on se, että ihmiset tekee taas koronatestejä. Paikoitellen jopa kaupoista testit loppu. "Testasin, mutta ei ole koronaa" tai Testasin ja nyt mulla on korona". Olen itse nyt nuhassa, mutta en kyllä ajatellut alkaa nenääni millään tikulla kaivella. Onko nyt muka taas suositus, että kotitestejä pitäisi tehdä vai miksi ihmiset niitä tekevät? Mitä hyötyä siitä tiedosta on onko korona vai muu flunssa?
Kommentit (65)
Haluan tietää, onko minulla korona. Jos on, en tarvitse rokotusta puoleen vuoteen. Jos ei, otan rokotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen koronatestin, että voin kertoa lääkäreille heti, että sairastan koronaa, jos jotain vakavampaa ilmaantuu. Ei mene turhaa aikaa jahkailuun ja odotteluun.
Kai se testataan uudelleen siellä lääkärissä, eikä diagnoosia tehdä potilaan epäluotettavan kotitestin perusteella? Kun meidän perheessä oli korona, vain yhdellä kotitesti näytti positiivista. Muilla ei, vaikka samat oireet kaikilla. Ja yhdellä näytti useampi kotitesti negaa, mutta lääkärissä tehtiin samana päivänä virallinen testi, joka olikin positiivinen. Eli ei siihen nenän kaiveluun voi luottaa, jos se on kotona tehty.
Mitä se sinulle kuuluu, jos teen sen testin. Meidän tk:ssa on kotitesteihin uskottu, varsinkin niihin positiivisiin. Testi tehdään, jos oireet ovat, mutta testi on ollut negatiivinen kotona, varsinkin kun kyseessä riskiryhmään kuuluva. Luulet olevasi niin viisas, mutta aika tyhmältä vaikutat.
Itselläni on varmaan 10 koronatestiä kotona, meinaan tehdä testit silloin kun menen esim isovanhempiani moikkaamaan. En halua tartuttaa koronaa heihin koska ikää heillä jo lähemmäs 90 vuotta.
Nopea ja vaivaton se testi on tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Riskiryhmäläisille voisi olla tärkeä tieto tietää, että nyt tuli korona, varsinkin jos on vanha ja monisairas. Lääkitys pitäisi aloittaa alkuvaiheessa koronatartunnassa.
Perusterveelle, jolle todennäköisesti tulee korona normiflunssana, se ei ole mielestäni kovin tärkeää, kunhan vaan ymmärtää pysyä kotona tietyn ajan, eikä menne esim. kauppaan tai julkisiin kulkuneuvoihin sitä levittämään.
Monisairas - pään sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Haluan tietää, onko minulla korona. Jos on, en tarvitse rokotusta puoleen vuoteen. Jos ei, otan rokotuksen.
Viisaasti ajateltu. Turhaa ei kannata rokotusjonoissa ruuhka-aikoina jonotella.
Minä tein tuplatestin, näin onko influenssaa vai koronaa ihan mielenkiinnon vuoksi. Se minulle sallitakoot.
Vierailija kirjoitti:
Voi mumma parka kun syö kaiken mitä joku syöttää.
Vierailija kirjoitti:
Miten voisi saada esim. Paxlovid-lääkityksen ellei olisi diagnoosia?
Sinä syöt jo ihan tarpeeksi lääkkeitä kuule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riskiryhmäläisille voisi olla tärkeä tieto tietää, että nyt tuli korona, varsinkin jos on vanha ja monisairas. Lääkitys pitäisi aloittaa alkuvaiheessa koronatartunnassa.
Perusterveelle, jolle todennäköisesti tulee korona normiflunssana, se ei ole mielestäni kovin tärkeää, kunhan vaan ymmärtää pysyä kotona tietyn ajan, eikä menne esim. kauppaan tai julkisiin kulkuneuvoihin sitä levittämään.
Monisairas - pään sisältä.
Pahoittelut puolestasi, toivon että saat hoitoa päähäsi. Jos et saa, niin se on synnynnäistä eikä hoitokeinoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Korona ei ole ainakaan itselleni tai kenelläkään muulle vastikään sairastaneelle ollut normiflunssa. Normiflunssassa harvemmin tulee korkeahkoa kuumetta (ainakaan aikuisella?), normiflunssassa ei myöskään ole kovia lihassärkyjä, horkkaa, näköhäiriöitä, huimausta? Tai voihan jollain olla, mutta ei itselläni koskaan. Koronassa en kyennyt edes etätöihin, mitä nyt meilejä ja akuuteimpia juttuja hoidin. Työkavereistakin suurin osa pois pelistä 3-5 päivään.
Normiflunssassa olen kyllä tehnyt töitä etänä. Niistäminen tai röhiminen ei siinä paljoa haittaa.
Kuumetta ollut aikuisiällä vain harvoin: koronassa (1 x sairastettu), influenssassa (1 x sairastettu), jossain ihme virustaudissa (1 x sairastettu), tulehduksissa ylipäätään, eli harvoin. Ei missään pikkuräkäköhflunssassa todellakaan?
Kulkutautimyönteiset levittää kulkutauteja, he ovat alusta asti vastustaneet maskeja,koronatestejä ja koronarokotuksia.
Kulkutautimyönteinen ihminen vähät välitää koronasta.
No mä tein sen takia, kun ihmettelin mikä mua vaivaa. Oli niin korkea kuume, tiesin ettei se ole tavallista mulle, kun ei koskaan perus flunssassa ole kuumetta. Joten vähän huolestuin, mut koronahan se onneksi vaan oli.
Niiden mielestä on voimaannuttavaa olla hysteerinen läski täti maskissa ja pelätä kuolemakseen lunssaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä typeriä kommentoivat, oletko syrjäytynyt, työtön vai muuten vaan katkeroitunut eläkeläinen? Mene töihin! Jos täällä jaksat/ kykenet kirjoittelee, niin töitäkin voit tehdä,vaikka maatilan työntekijänä sonnanluojana. Paikkoja on auki.
Tietää sitten valmistautua kuolemaan jos se on korona😆😂👌🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä typeriä kommentoivat, oletko syrjäytynyt, työtön vai muuten vaan katkeroitunut eläkeläinen? Mene töihin! Jos täällä jaksat/ kykenet kirjoittelee, niin töitäkin voit tehdä,vaikka maatilan työntekijänä sonnanluojana. Paikkoja on auki.
Voi mumma parka, sinusta on tullut vanhemmiten kärttyisä!
En mäkään ihan ymmärrä. Työkaveri tuli flunssaisena töihin, koska kyseessä ei ollut korona. Tarttuvaa tautia sairastavana ei tulla töihin, oli kyseessä mikä tahansa!
Ei luulisi sinun persettä kutittavan toisten testit. Joku muu kutka siellä nyt on.
Myös long covidin takia on fiksua testata. Korona voi olla lievänä, mutta long covid tulla silti ja pahana. Siihen ei saa niin helposti hoitoa, jos ei ole sanoa, että tein koronatestin ja oli positiivinen.
Paxlovidia nyt ihmiset niin kovasti haluavat. Vielä pari vuotta sitten se ivermektiini oli foliohattujen hevosmatolääke jolle typeränä naureskeltiin.
Korona ei ole ainakaan itselleni tai kenelläkään muulle vastikään sairastaneelle ollut normiflunssa. Normiflunssassa harvemmin tulee korkeahkoa kuumetta (ainakaan aikuisella?), normiflunssassa ei myöskään ole kovia lihassärkyjä, horkkaa, näköhäiriöitä, huimausta? Tai voihan jollain olla, mutta ei itselläni koskaan. Koronassa en kyennyt edes etätöihin, mitä nyt meilejä ja akuuteimpia juttuja hoidin. Työkavereistakin suurin osa pois pelistä 3-5 päivään.
Normiflunssassa olen kyllä tehnyt töitä etänä. Niistäminen tai röhiminen ei siinä paljoa haittaa.