Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi taas tehdään koronatestejä?

Vierailija
16.11.2023 |

Tähän aikaan vuodesta flunssat kiertää ja jatkuvasti joku tuttu kertoo olevansa kipeänä. Se mikä ihmetyttää, on se, että ihmiset tekee taas koronatestejä. Paikoitellen jopa kaupoista testit loppu.  "Testasin, mutta ei ole koronaa" tai Testasin ja nyt mulla on korona". Olen itse nyt nuhassa, mutta en kyllä ajatellut alkaa nenääni millään tikulla kaivella. Onko nyt muka taas suositus, että kotitestejä pitäisi tehdä vai miksi ihmiset niitä tekevät? Mitä hyötyä siitä tiedosta on onko korona vai muu flunssa? 

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sua häirittee ihmisten testit? Ethän sä niistä kärsi etkä näe kenenkään nenän kaivamisia. Tehkööt ihmiset mitä testejä tahtovat kotonaan, vaikka raskaustestejä. En vaivaa päätäni moisella.

Vierailija
2/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmäläisille voisi olla tärkeä tieto tietää, että nyt tuli korona, varsinkin jos on vanha ja monisairas. Lääkitys pitäisi aloittaa alkuvaiheessa koronatartunnassa. 

Perusterveelle, jolle todennäköisesti tulee korona normiflunssana, se ei ole mielestäni kovin tärkeää, kunhan vaan ymmärtää pysyä kotona tietyn ajan, eikä menne esim. kauppaan tai julkisiin kulkuneuvoihin sitä levittämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollot tykkää laittaa rahansa kaivoon. 

Vierailija
4/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sä saar kysyä.

Vierailija
5/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä siks ettei sitä koronaa nyt väkisin tartte levittää ympäriinsä. Tietää pysyä poissa jos tietää et on korona. En mä ainakaan halua sitä levitellä. Yllättävän moni on riskiryhmää. 

Vierailija
6/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että luvut ja paniikin saa taas nousemaan.

Vierailija
7/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän kovan ja viisaan viestin rykäsit... Oot mahottoman viisas miäs 😁

Vierailija
8/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko mitään muutakaan flunssaa ehdoin tahdoin levitellä? Harva voi olla töistä pois hyvin lievien oireiden perusteella. Jos on riskiryhmää, niin varmaan kannattaa itsensä suojata maskilla tai pysyä kotona. Ei nyt ole enää mitään erityistä ohjetta juuri koronaan. Se on flunssa siinä kuin muutkin vastaavat virustaudit.

Vierailija
9/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinkö tykkää... Sitten ne on siellä kainossa.. Nyyhhh.. 

Vierailija
10/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä siks ettei sitä koronaa nyt väkisin tartte levittää ympäriinsä. Tietää pysyä poissa jos tietää et on korona. En mä ainakaan halua sitä levitellä. Yllättävän moni on riskiryhmää. 

"Yllättävän moni on riskiryhmää" eli vanhaa, monisairasta tai lihavaa. Hienoa. Ei ihme että kansallinen terveys on hypännyt jyrkänteeltä alas. Jessus masentavaa. 

Vierailija
11/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kuvittelee edelleen olevansa jotenkin erityistapauksia ja oikeutettuja pysymään viikkokausia oireettomana kotona, jos saavat tehtyä positiivisen koronatestin.

Vierailija
12/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paniikin nousun huomaa siitä että joku tulee tänne kyselemään että miksi tedään testejä

Vierailija
13/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotona pakkaus testejä (saanut lapsen koulusta), jotka vanhenee 12/23. Eli teen nyt herkästi, jos oireita. 

Vierailija
14/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi saada esim. Paxlovid-lääkityksen ellei olisi diagnoosia?

Vierailija
15/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen koronatestin, että voin kertoa lääkäreille heti, että sairastan koronaa, jos jotain vakavampaa ilmaantuu. Ei mene turhaa aikaa jahkailuun ja odotteluun. 

Vierailija
16/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paniikin nousun huomaa siitä että joku tulee tänne kyselemään että miksi tedään testejä

Minä en ainakaan ole paniikissa. Lähinnä ihmettelen miksi muut paniikissa testaavat itseään. Itse olen flunssan iskiessä pysytellyt kotona ja työt voin tarvittaessa tehdä etänä. En tee sillä tiedolla mitään onko flunssani korona vai joku muu. Ja riskiryhmäläisiä en voi suojata. Olen ottanut rokotukset, huolehdin edelleen käsien pesusta kuten aina ennenkin koronaa, enkä mene kipeänä yskimään työpaikalle tai huvikseen ostoskeskukseen. Jos joku on riskiryhmää, niin kai hän itse tajuaa itsensä suojata rokotuksille, hygienialla, ffp2 maskilla tai pysymällä poissa paikoista, jossa on paljon ihmisiä.

Ap

Vierailija
17/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen koronatestin, että voin kertoa lääkäreille heti, että sairastan koronaa, jos jotain vakavampaa ilmaantuu. Ei mene turhaa aikaa jahkailuun ja odotteluun. 

Kai se testataan uudelleen siellä lääkärissä, eikä diagnoosia tehdä potilaan epäluotettavan kotitestin perusteella? Kun meidän perheessä oli korona, vain yhdellä kotitesti näytti positiivista. Muilla ei, vaikka samat oireet kaikilla. Ja yhdellä näytti useampi kotitesti negaa, mutta lääkärissä tehtiin samana päivänä virallinen testi, joka olikin positiivinen. Eli ei siihen nenän kaiveluun voi luottaa, jos se on kotona tehty.

Vierailija
18/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan rahansa voi polttaa tai heittää kaivoon, mutta mieluummin nämä lappaa rahansa lääkeyhtiöiden sun muiden puoskareiden toimimattomiin tuotteisiin.

Idioottitestin voinee tehdä netissä ilmaiseksi, mutta jos siitä saisi maksaa ja rahansa laittaa jollekin lääkeyhtiölle, niin ainahan sekin olisi parempi...

Vierailija
19/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kuvittelee edelleen olevansa jotenkin erityistapauksia ja oikeutettuja pysymään viikkokausia oireettomana kotona, jos saavat tehtyä positiivisen koronatestin.

Minä en halua tautia levittää tieten tahtoen vanhuksiin ja sairaisiin. Koronassa saikin pituus on 3- 5 päivää oireista riippuen, sen jälkeen lääkäri kehoittaa menemään töihin, jos ei oireita ole. Itse en ainakaan halua köhiviä räkänokkia työpaikalleni, pysykää kotona. 

Kommenttisi on elämässään katkeroituneen ja kateellisen ihmisen tapa kirjoittaa asioista yleistämällä ja tietämättä asiasta yhtikäs mitään. Hanki elämä. 

Vierailija
20/65 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kai saa käyttää rahansa mihin haluaa, ei pitäisi olla sinun ongelma. Huomaatko kuinka tollo Itse olet.