Vanhojen tanssit
Harmittaa, kun lukiolainen ei aio osallistua vanhojen tansseihin. Ei kuulemma ole ketään sellaista poikaa vapaana, jonka kanssa haluaisi tanssia. Kurjaa, kun jää kiva tapahtuma kokematta. Kunnioitan toki hänen päätöstään, mutta olisi ollut kiva päästä seuraamaan tansseja ja hienoja asuja. Rahaa tässä säästyy, mutta silti olen pettynyt.
Mitenkä teillä muilla on, osallistuuko nuoresi tähän?
Kommentit (11)
Ei minunkaan tyttöni halunnut tanssia Vanhoja. En tanssinut itsekään:D Nuoren oma päätös, sitä pitää kunnioittaa.
Olin poikana aikoinaan 17v. ihan kakara, ei kiinnostanut.oli meitä muutama muitakin.
Poikapula on kyllä ongelma. En minäkään tyttönä haluaisi tanssia toisen tytön kanssa ja ulkopuolisia poikia on vaikeaa saada mukaan tanssiharjoituksiin.
Mulla on vaan poikia ja lukiossa kolme kertaa enemmän tyttöjä, että ne on lähes pakotettu tanssimaan. Mutta ymmärrän kyllä sekä sinun tyttöä että sinua. Kuulin että jossain lukiossa on vaihtuvat parit. Se kuulosti aika reilulta, vaikka tässäkin tapauksessa osa tytöistä joutuu tanssimaan "poikana"
Mielestäni ryhmän ohjaaja voisi osoittaa parit kaikille, jotka haluavat osallistua. Se olisi selvä peli eikä kenenkään tarvitsisi surra sitä, että jää ilman paria.
Ymmärrän harmituksen jollain tasolla, mutta tyttö päättää. Tehkää jotain muuta mukavaa yhdessä silloin.
Nimen voisi kyllä muuttaa. Ei ne nykyään enää ole mitkään "vanhojen" tanssit, vaan enempi sellainen "prom"tyyppinen tapahtuma.
Osallistui, pyysi kaverinsa toisesta lukiosta parikseen.
En osallistunut, koska inhosin loppunumeroita yli kaiken.
Ei ole omaa ikäryhmään kuuluvaa nuorta, joka kuluvana vuonna osallitusi ja omistakin vanhojen tansseista on jo aikaa... Itseäni lähinnä kummeksuttaa se, että vanhojentansseista vaikuttaa tulleen aikamoinen kilpavarustelu kisa, johon osallistujien tulisi käyttää mahd. useampi sataeuroa laittautumsieen ja ehostamsieen....
Päivä voi olla monelle ikimuistoinen mutta ikimuistettavuuden voisi saavuttaa varmasti pienemmilläkin kuluilla ja menoilla jos siihen koko "luokka" sitoutuisi.
- Jätän nyt omaan arvoonsa puheet kritisoinnit siitä, että juhla on niitä päiviä, jolloin halutaan vain ylläpitää traditonaalisia sukupuolirooleja, ja normatiivisia heterosuhteita. Kun luulen että samaasukupuolta olevat parit saavat varmasti vapaammin osallsitua ta ainakin pitäisi saada osallistua ja tanssia tanssinsa vanhojen päivänä kuin omana aikanani. Kukin nuori saakoon päättää itse kenen kanssa haluaa tanssia tai olla tanssimatta.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ryhmän ohjaaja voisi osoittaa parit kaikille, jotka haluavat osallistua. Se olisi selvä peli eikä kenenkään tarvitsisi surra sitä, että jää ilman paria.
ja tämä osoittaminen tapahtuisi miten?
Poika on ekaa vuotta lukiossa ja ilmoitti jo vuosi sitten minulle, ettei tanssi :)