Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositukset. Soittaako haastattelija oikeasti hakijan edelliselle pomolle?

Vierailija
15.11.2023 |

Vai kysyykö vain kokeillakseen miten haastateltava reagoi? Tuskin kukaan laittaa suosittelijaksi ihmistä jolla ei ole hyvää sanottavaa työntekijästä.Mites jos on edellisessä työpaikassa tullut esim. kiusatuksi ja pomon kanssa mennyt sukset ristiin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne soita kuin niille jotka on laitettu suosittelijoiksi. Suosittelijan ei tarvitse olla pomo, vaan työkaverikin kelpaa.

Vierailija
2/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani soittelivat. Tuleva ex-pomo kertoi puhelimen pirisseen jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittivat ainakin mun tuolloiselle esihenkilölle. Kannattaa varautua siis siihen, että todellakin soittavat suosittelijalle.

Vierailija
4/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minut on laitettu suosittelijaksi, joskus on taas minulle soitettu siksi kun piirit on pienet ja monet pomot tietää toisensa.

Aina olen sanonut rehellisen mielipiteeni, pohjautuen työntekijän ammattitaitoon.

Vierailija
5/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa ja soittaa modelle muullekin jotka saattavat tuntea.

Vierailija
6/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ovat soittaneet, vaikkei se pomo olisi suosittelija. Luuletko ettei yrittäjät ole toistensa kanssa tekemisissä? 

Vierailija
7/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kuluerä haluta kiertoon ja suositellaan. 

Vierailija
8/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat soittaa. Joskus tietysti työntekijä lähtee siksi, että entinen esihenkilö on ollut hankala, pahimmillaan työpaikkakiusaaja. Sellaisissa tilanteissa työhaastattelussa kannattaa mainita haastattelijalle, että voitte toki soittaa entiselle esihenkilölle, mutta ette ehkä saa kovin objektiivista arviota, sillä työsuhde päättyi erimielisyyksiin.

Vierailija
9/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin soittavat. Ei hakemuksen suosittelijat -kohdalla vain testata kirjoitustaitoa. 

Vierailija
10/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa on ihan typerä ohje. Jos hakemukseen on merkitty suosittelija, sille pitää soittaa aina. Jos suosittelijaa ei tavoiteta, henkilöä ei voi palkata. Eli jos suosittelija ei vastaa puhelimeen, et saa paikkaa sen vuoksi. Tämän vuoksi voi olla parempi olla merkitsemättä ketään ainakin meidän puljussa. 

Vierailija
11/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti aina soitetaan, jos suosittelija on merkitty. 

Vierailija
12/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut yrittävät kerran, jos ei vastaa jääköön. 

13/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mä kuulin, että kerran yhdestä työpaikasta, jota hain, oli soitettu mun entiselle työnantajalle. 

Sekin on hankala, jos edellinen työsuhde on kestänyt vain muutaman kuukauden, esim. Kesäloman sijaisuus, kun se on kuitenkin niin lyhyt aika, että vaikea arvioida miten henkilö on suoriutunut. Pitäisi olla vähintään puoli vuotta töissä, ennen kuin osaa arvioida kuuta tai jaata

Vierailija
14/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On soitettu. En jännittänyt asiaa yhtään, sillä oikein toivoin sitä. 

Vierailija
15/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan suosittelijoiksi ulkomaisia todella korkeita heppuja. Eivät takuulla uskalla soittaa vaikka Ranskaan. 

Vierailija
16/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan suosittelijoiksi ulkomaisia todella korkeita heppuja. Eivät takuulla uskalla soittaa vaikka Ranskaan. 

Jos on ulkomaista työkokemusta niin todellakin tämä!

Vierailija
17/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tapauksessa kerran oli soitettu edelliselle esimiehelle. Tuo entinen esimies oli hyvä tyyppi ja sanoi suitsuttaneensa minua ihan älyttömästi. Ihmettelinkin itse että miksi sain sen työpaikan. Syy selvisi sitten myöhemmin. En todellakaan itse odottanut ettö olisi mahiksia kyseiseen paikkaan. Ajattelin aluksi jättää koko haastettelun väliin ja sitten kuiteskin menin sinne. Kaiken lisäksi myöhöstyin haastattelusta reilusti. Se ei ollut kyllä oma vika kun koko taksien tilausjärjestelmä kyykkäsi ja kaiken lisäksi taksikuski ei heti löytänyt oikeaa paikkaa edes.

😂

Vierailija
18/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ulkomaisilla firmoilla on ns saatava suositus mutta jos ei helposti saa kiinni niin evvk. 

Vierailija
19/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On älytöntä viitata aina hakijan kouluun, opettajiin tai etsiä jotain pomosuosittelijoita. Ellei niitä tosiaan ole. Osa ei edes muista jonkun koulun opettajan nimeä enää tai sekoittaa sen toiseen. Ei kaikilla ole runsaasti työkokemusta. Osa koko ajan kipeitä, ellei ole terve ihminen.

Vierailija
20/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne soita kuin niille jotka on laitettu suosittelijoiksi. Suosittelijan ei tarvitse olla pomo, vaan työkaverikin kelpaa.

Voi soittaa sekä että. Riippuu paikasta. Toki suosittelijat pitää aina työhakemuksessa olla.