Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositukset. Soittaako haastattelija oikeasti hakijan edelliselle pomolle?

Vierailija
15.11.2023 |

Vai kysyykö vain kokeillakseen miten haastateltava reagoi? Tuskin kukaan laittaa suosittelijaksi ihmistä jolla ei ole hyvää sanottavaa työntekijästä.Mites jos on edellisessä työpaikassa tullut esim. kiusatuksi ja pomon kanssa mennyt sukset ristiin?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi täysin lopareihini suuttunut ja lähdöstäni kilahtanut pikkupomo yritti virittää kunnon ansan, laittoi oikein puhelinnumeronsakin itse kirjoittamaansa työtodistukseen että hänelle saa soittaa suosittelee minne työpaikkaan tahansa. Otin loparit kun tämä pomo alkoi kännissä ottaa liian läheistä yhteyttä viikonloppuisin, ja mulla oli toinen työ jo tiedossa mihin oli kysytty.

Pyysin sitten vaan HR osastolta virallisen virkatyöotteen, josta käy ilmi kauanko olin siellä virastossa töissä.

Vierailija
22/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan suositteluja ostaa?

Tulipahan vain mieleen.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikohan suositteluja ostaa?

Tulipahan vain mieleen.. 

Laitat siihen kumppanin, hyvän kaverin, jne puhelinnumeron ja käsket kehumaan maasta taivaisiin. Ei rekryäjät tiedä kuka on missäkin töissä ja kuka tuntee kenet, ellei sitten ole todella pienet piirit. Tietysti näille valesuosittelijoille kerrot pääpiirteet työpaikasta, työtehtävistä jne.

Vierailija
24/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voivat soittaa. Itse en kyllä laita esimiestä ikinä suosittelijaksi, koska en edes kerro hakevani töitä. Valitsen suosittelijaksi kollegan tai jonkun muun yhteistyökumppanin. Sitten kun aikaa kuluu niin entisiäkään esimiehiä ei viitsi laittaa, osa onkin ollut eläkkeellä jo vuosia 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme