Hypokondria kokemuksia
Olen 34v perusterve nainen, urheilen ja syön hyvin. Ikinä ei ole mitään sairauksia todettu, enkä syö mitään lääkkeitä, ja siitä huolimatta kärsin todella pahasta hypokondriasta. Hypokondrisuus koskee lähinnä äkkinäistä kuolemaa, eli aivoverenvuotoa, sydänkohtausta, veritulppaa ja välillä syöpiä. Näissäkin tapauksissa pitkälle edenneitä, että toivoa ei olisi.
Nyt olen oireillut lauantaista asti huimaamalla. Töissä korva lukkiutui ja alkoi soimaan, ja sen jälkeen olen tuntenut samalla puolella päätä keinuttavaa ja heittävää huimausta. Ongelma on se, että en enää tunnista mikä on hypokondrisuutta ja mitkä voivatkin olla todellisia oireita. En uskalla googlettaa, enkä myöskään halua ruokkia pelkoa enkä mennä taas lääkäriin. Olin juuri viime viikolla lääkärissä kurkkusyövästä ja hävettäisi taas varata, lisäksi maksaa hulluna kun käyttää yksityisiä. Onko kukaan päässyt tästä hypokondrisuudesta eroon, ja mikä tähän auttaisi? Määrätty tähän vaivaan beetasalpaajia, ei apua. Psykiatriselle lääkärille olen jonossa saamassa aikaa, voi mennä ensi vuodellekin. Millä saisin tämän hysterian loppumaan?! Nytkin koko elämä on vaan tätä huimausta ja epätodellisuuden tunnetta päässä, en jaksa enää elää tätä helvettiä.