Millaisista asioista olit lapsena kateellinen kavereillesi?
Minä olin kateellinen kun kaveri asui talossa minkä pihassa oli ihania vanhoja puita missä sai kiipeillä ja mihin voi ripustaa keinun.
Kommentit (23)
Olin kateellinen vaikka mistä: barbit ja barbitalo, piirustustaito, siisti koti, siskot (minulla vain veljiä), ulospäinsuuntautuneisuus (olin todella ujo), cd-levyt, Pollux-hevoskerhoon kuuluminen, tanssikilpailun voittaminen, poikien huomio, keinu omassa pihassa, normaalit vanhemmat, vaaleat hiukset jne.
Aikuisena en kadehdi enää mitään, tuli vissiin kadehdittua lapsena koko rahan edestä. Kateus on kauhea tunne.
Olin peruskoulun aikaiselle parhaalle ystävälle vähän kateellinen milloin mistäkin. Perheessä oli uudet autot, poneja, vapaa kasvatus, aina uusia hienoja vaatteita ja tää ystäväni oli kova kehuskelemaan näillä. Mullakin oli lapsuudenperheessä asiat hyvin eikä varsinaisesti puutetta mistään. Elettiin kuitenkin jotenkin vaatimattomammin ja omat vanhemmat oli tiukempia kasvattajia.
Nyt aikuisiällä olen tajunnut, ettei kateudessa ollut järkeä. Lisäksi tämä kadehtimani lapsuudenystävä on kärsinyt teini-iästä asti milloin mistäkin henkisistä ongelmista, eli ei ne ulkoiset puitteet tuo onnea välttämättä.
Mulla sama. Olisin NIIN halunnut siskon ja veljen.