Koti-ikävä taivaaseen. Onko muita, jotka ikävöivät jonnekin selittämättömään "kotiin"?
Minulla itsellä on täällä kylmä ja omalta osalta toivoisin seikkailun päättyvän ja toivoisin pääseväni takaisin kotiin.
On vain sellainen tunne, että tämä ei ole todellinen paikkamme vaan vain pieni osa universaalia totuutta.
Olen alkanut rukoilemaan. Toivoisin heidän kuulevan kutsuni ja jos en pääse kotiin niin saisinpa lämpöä, rakkautta osakseni.
Miten sinun näkemys? Kaipaatko?
Kommentit (65)
Ei haittaa maallisen vaelluksen päättyminen, koska sen jälkeen pääsen tapaamaan Jeesuksen, muita Raamatun henkilöitä ja uskossa kuolleita sukulaisiani.
Tilastollisesti elinikää on vielä n. 40 vuotta jäljellä, mutta onneksi ihan mukavasti menee elo täällä pallollakin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin iän myötä, kun yhä useampi läheinen on edesmennyt, kaipuu kotiin tai pois vahvistuu. Vaikka ei tarkemmin tiedäkään, mitä kuoleman jälkeen seuraa, on jo niin moni rakas ihminen ja eläinkin jättänyt tämän elämän, että sen muun veto kasvaa. Ikävä ja toivo elävät.
Joo, minä myös kaipaan rakkaita eläimiä kuten ihmisiäkin.
Sitten kun sä päätät lähteä. Mä tulen sun mukaan. En halua jäädä tänne yksin.
Maailma muuttuu, paljon kurjia juttuja. Etäännyn kaikesta aina vaan enemmän. Haluan pois.
Voisiko olla, että tuollainen kaipuu kumpuaakin siitä, että ei ole tyytyväinen elämäänsä - mutta ei uskalla myöntää sitä itselleen, koska se edellyttäisi suuria muutoksia tehtäväksi?
No,keittiöpsykologiaa..