Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suomi voi olla maailman onnellisin maa kun täällä on esim masennusta valtavasti?

Vierailija
15.11.2023 |

Ruotsissa on väkimäärään nähden eniten masennusta maailmassa ja suomi tulee hyvänä kakkosena.

Suomessa on myös paljon köyhyyttä,yksinäisyyttä,päihdeongelmaisia.. jne

Miten suomi voi olla maailman onnellisin maa?

Oletko sinä onnellinen ja uskotko siihen että suomi on maailman onnellisin maa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sentään mukava, aurinkoinen ilmasto. Lisäksi suomalaiset naiset ovat miehiä kunnioittavia ja rakastavia yksilöitä, ei mitään woke-joukkohysterian perässä vaapottavia lampaita :)

Vierailija
22/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska se oli valheellinen uutinen. 

Suomessa osa kansasta voi hyvin ja osa huonosti. Jos kysyy hyvätuloisilta ovatko he onnellisia niin lähes jokainen vastaa kyllä mutta jos kysyy pienituloisilta vaikka alle 3000e/kk ansaitsevilta niin valtaosa vastaa että ei ole onnellinen.

Hei camoon nyt. Vai on pienituloinen, jos tienaa alle 3000e/kk :D

Tuohan on hyvä tienesti. Ja ei pidä paikkaansa, etteikö köyhissä olisi onnellisia suurin osa. Tuo onnellisuus ei ole kiinni yksin rahasta vaan ihmisestä itsestään. Jotkut (kuten täällä vauvalla monet) on uhriutujia ja itse ei olla valmiita tekemään mitään oman onnensa eteen, vaan odotetaan, että joku muu tekee. Naristaan ja valitetaan, mutta asioiden eteen ei olla valmiita tekemään mitään, ettäne muuttuisivat. Ihminen on aika pitkälle itse oman onnellisuutensa seppä, toinen ei sitä asiaa voi toisen polesta tehdä. Valittaja ja narisia on narisia, vaikka rahaa olisikin.

Itse en ole koskaan tienannut  edes 2400e/kk ja olen ollut terveydenhuollossa töissä nelisenkymmentä vuotta.  Silti koen itseni erittäin onnelliseksi ja minulla on kaikki, mitä elämältä voi toivoa. On perhe, mies ja lapset ja jokunen ystävä.

Suht terveitä ollaan ja Suomi on turvallinen maa elää ja olla. lapset on saaneet yliopistotasoisen opetuksen käytännöllisesti katsoen ilmaiseksi jne. 

Elämänsä voi elää yhteiskuntaa ja toisia syyttämällä, mutta  kuitenkin loppujen lopuksi  jokainen  rakentaa oman elämänsä itse ja tekee omat ratkaisunsa.

Masennusta on Suomessa paljon, mutta luulen, että sitä on muuaallakin, tuskin on yksin suomalainen ilmiö, mutta se ei tarkoita sitä, etteikä Suomessa silti olisi asiat hyvin. Suurinmassa osassa maailman maista on kuitenkin asiat  huomattavasti huonommin, kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että Suomessa ja Ruotsissa diagnosoidaan paljon masennusta kertoo nähdäkseni siitä, että näissä maissa monella ihmisellä on mahdollisuus päästä sellaisiin tutkimuksiin ja hoitoon joissa tämä diagnoosi voidaan ylipäätään tehdä. Maassa jossa normi-ihmisellä ei ole minkäänlaista mahdollisuutta käydä lääkärillä ei varmasti ole myöskään tilastoidusti masennusta.

Vierailija
24/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin ex viisikko hallinto julkaisi propagandaa 2020-2023 siitä että Suomi on maailman onnellisin ja että suomalaiset ovat maailman onnellisimpia kun hallinto niin sanoo... totalitarismin käsikirjasta siis suoraan tämä propaganda...

Vierailija
25/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on yksilö ja kaikki erilaisia. Kyseisessä tutkimuksessa vastaajia pyydetään arvioimaan nykyistä elämäänsä asteikolla nollasta kymmeneen eli kyselyyn ei vastaa yhteiskunta vaan yksilö. 

Minulla on työ, harrastukset, läheiset, ystävät, jne, ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, jne. Eli minulla on yksilö tasolla kaikki hyvin ja olen onnellinen. 

Vierailija
26/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne onnellisuustutkimukset taitavat mitata onnellisuutta jollain muulla kuin täysin todenmukaisia tuloksia antavalla tavalla.

Kyse ei ole yksilön onnellisuudesta, vaan siitä,miten onnellinen Suomessa asuva voisi olla, jos ymmärtäisi, miten hyvä maa Suomi on. Täällä on kaikki perusasiat hyvin, joilla sitä onnellisuutta mitataan. Mutta eihän ihmiset sitä ymmärrä, vaan valitetaan ja odotetaan yhteiskunnalta vielä lisää ja lisää. Ja kun kaikki ei tipu eteen, kuin manulle illallinen, niin sitten valitetaan . 

Ihminen siis voisi olla maailaman onnellisin, kun asuu Suomessa (näillä resursseilla) , mutta se, että joku ei siltikään osaa muuta kuin valittaa, eikä osaa arvostaa kyseisiä asioita ei ole Suomen valtion vika. 

Vierailija
27/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme uhriutumisekulttuurissa. Rummutamme marginaalirymän ongelmia päivin öin. 

Vierailija
28/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhan tehneet eivät ole vastaamassa onnellisuuskyselyihin, tuskin myöskään vakavasti masentuneet tai muuten vain pahasti rappiolla olevat henkilöt.

Vierailija
29/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska se oli valheellinen uutinen. 

Suomessa osa kansasta voi hyvin ja osa huonosti. Jos kysyy hyvätuloisilta ovatko he onnellisia niin lähes jokainen vastaa kyllä mutta jos kysyy pienituloisilta vaikka alle 3000e/kk ansaitsevilta niin valtaosa vastaa että ei ole onnellinen.

Hei camoon nyt. Vai on pienituloinen, jos tienaa alle 3000e/kk :D

Tuohan on hyvä tienesti. Ja ei pidä paikkaansa, etteikö köyhissä olisi onnellisia suurin osa. Tuo onnellisuus ei ole kiinni yksin rahasta vaan ihmisestä itsestään. Jotkut (kuten täällä vauvalla monet) on uhriutujia ja itse ei olla valmiita tekemään mitään oman onnensa eteen, vaan odotetaan, että joku muu tekee. Naristaan ja valitetaan, mutta asioiden eteen ei olla valmiita tekemään mitään, ettäne muuttuisivat. Ihminen on aika pitkälle itse oman onnellisuutensa seppä, toinen ei sitä asiaa voi toise

Yli 90% suomalaisista ei ole masentuneita. 

Vierailija
30/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin ex viisikko hallinto julkaisi propagandaa 2020-2023 siitä että Suomi on maailman onnellisin ja että suomalaiset ovat maailman onnellisimpia kun hallinto niin sanoo... totalitarismin käsikirjasta siis suoraan tämä propaganda...

No ei ne niitä tutkimuksia itse tehneet vaan . Jos tutkimuksen tulos , joka maailmalla on tehnyt, on tuohon tulokseen tullut niin ei se tulos siitä muutu, minkälainen "hallitus" sen julkaisee :D Naurattaa aina nämä, jotka on jaksaa jankuttaa marin hallitus sitä ja Marinin hallitus tätä ja siihen vedoten saa itse pyöriskellä  itsesäälissä ja syyttää omasta saamattomuudesta muita.

Ota sinäkin vain itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy ja laita elämäsi kuntoon. Ei ole enää Marinin hallitus sitä estämässä :D

Marinin hallitus oli kyllä paras  mitä Suomessa on aikapäiviin nähty. Nyt tuntuu, että asiat on aika huonolla tolalla...

Vierailija
31/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosmiesten puheita !

Vierailija
32/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä onnellinen kuin se että suomessa ei ole korruptiota.

Vierailija
33/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä typerä ja yksinäinen ap! Epäilemättä sairastat masennusta, olet onneton incel jne.

Tutkimusmenetelmät ovat tiedossa. Ne löytyvät netistä. Jos siis osaa tiedonhakua, joka on yksi onnellisen yhteiskunnan mittareista.

Suomessa ei ole eniten masennusta, mutta Suomessa se tunnistetaan ja hoidetaankin, jos potilas sitä haluaa. Tämä, ihmisten mahdollisuus päästä hoitoon sitä tarvitessaan, on yksi tuon tutkimuksen mittareista.

Ei ne masentuneet näy siellä tilastoissa jos ne ei käy terkkarilla.

t. yks sellainen

Vierailija
34/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maa, jossa ei ole masennusta? Veikkaan että tällä hetkellä Palestiinassa ja Ukrainassa ei ehditä paljon miettiä omaa napaa kun siellä koetetaan pysyä hengissä.

Mutta kukaan tuskin silti väittää, että ne ovat onnellisimmat maat.

Vierailija
35/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on ihan päivänselvää, että näin on, ollaan maailman onnellisin kansa. Mutta minä olenkin nähnyt maailmaa aika laajalti ja kykenen ymmärtämään millaisissa, hemmetin hyvissä oloissa me täällä vielä asumme. Suosittelen tutustumaan elämään muissa maissa, turistikohteiden ulkopuolella

Vierailija
36/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette näin yksinkertaisia?!

Kaikki ne tutkimukset mittaa tiettyjä indeksejä, joiden ajatellaan olevan ns. avain onneen. Että kun on turvallista, ok sosiaaliturva yms niin on mahdollisuus olla "onnellisempi" kuin vaikka kehittyvässä maassa.

Valitettavasti ei ole mitattu sitä, millaisia ihmiset täällä on toisilleen. Ei mitata vahingonilon, yksin jättämisen ja vaatimusten määrää. Ei mitata sitä, miten moni luokitellaan täällä loiseksi ja että miten se tykätään sanoa ääneen aina kuin mahdollista. Ei mitata sitä että täällä oletaan lasten oppivan itse kaiken tarvittavan samalla kun he ovat näkymättömissä kunnes "osaavat käyttäytyä". Ei mitata sitä, miten perheeseen luetaan vain puoliso ja lapset ja miten omat vanhemmatkin koetaan ulkopuolisiksi.

Suomessa ihmisarvo mitataan tuottavuuden ja statuksen kautta, ja siitä ne tilastot tulee. Et ole mitään, jos et pärjää ilman apua, kun samalla yhteiskunta on rakennettu niin että pienikin poikkeama totutussa elämänkaavassa tekee ihmisestä hylkiön. 

Vierailija
37/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain rikkaat ja menestyvät voivat olla onnellisia. ja ne jotka saa rakkautta eli parisuhteessa olevat. Itselläni on periaatteessa elämässä kaikki hyvin. On hiukan rahaa, velkaa ei ole, en juo viinaa, terveys on hyvä ja normaali. Mutta en ole onnellinen. Ei ole parisuhdetta joten en voi olla onnellinen.

Vierailija
38/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tutkimuksissa korostuu lähinnä se, miten paljon ihmisille on tarjolla julkisia palveluja eli kuinka paljon rahaa kipataan julkiseen sektoriin. Tässä Suomi on kiistämättä mestari ja siksi "maailman onnellisin kansa".

Aivan nollatutkimus. 

Vierailija
39/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä usko ihan kaikkea mitä sinulle sanotaan

Vierailija
40/41 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä mittareilla mitattuna, mitä WHO:n tutkimuksessa on käytetty, Suomi on maailman onnellisin maa. Siitä nyt ei ole kahta sanaa. 

Mutta onko "onnellisuus" oikea sana kuvaamaan sitä, mikä on englanniksi "happiness", vai olisiko se tässä tapauksessa enemmänkin "tyytyväisyys" tai "hyvinvointi", siitä voi keskustella. 

Laajalle on levinnyt tieto siitä  että Suomi on maailman onnellisin kansa. Portugalissa kohtasin saksalaisen rouvan, joka kysyttyä mistä maasta tulen, pian totesikin maailman onnellisimmasta kansasta. En väittänyt vastaa.

Suomalainen on myös valitettavasti liian usein valittaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi