Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin ainoa Cittarissa jolla maski :(

Vierailija
14.11.2023 |

Ei mene jakeluun ihmisille ei millään! Miten taudin voi välttää.... mieluummin lyödään omat verisuonet paskaksi monielinsairaudella vaikka.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korona kaupassa tartu, koska tartunta-aika on niin lyhyt. Silloin kun tartuntoja jäljitettiin, niin varmaan pieni promille johti kauppaan. 

Vierailija
22/55 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päättäkööt itse käyttääkö maskia vai ei.

Itseä ei kiinnosta ajatella yhtään kuka käyttää ja mitäkin tai mitä vaatteita jollain on päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksen sananen kaikille koronan suhteen huithapeleille. Tauti itsessään voi vaikuttaa lievältä, mutta jälkioireet eivät välttämättä sitten olekaan. Omalla kohdallani jälkipotkuna tuli sydämen tykyttelyä ja verenpaineen rajua heilahtelua. Samanlaisia kokemuksia on lähipiirissäni ollut useammalla 40-60- vuotiailla. 

Maskia käyttämällä suojataan itseämme ja toisiamme. Nyt etenkin ikäihmisten ja riskiryhmäläisten pitäisi ehdottomasti alkaa käyttää maskia. Välttyy monelta pahalta. Maskista voi luopua sitten kun tilanne taas paranee.

Vierailija
24/55 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme logiikka näillä maskihulluilla on, että ilman maskia sairastuisi? Kun on vaikka kuinka paljon meitä, jotka emme ole olleet vuosiin tai vuosikymmeniin sairaana! Itsekään en ole ollut 10 vuoteen sairaana. Ehkä me vain syömme terveellisesti ja meidän muutkin elintapamme ovat terveellisiä, jotka estävät sairastumasta tartuntatauteihin. C-vitamiinin terveysvaikutukset ovat tuntuneet kokonaan nyt koronavuosina unohtuneen, vaikka se on yhä edelleen yksi flunssalta suojaava keino. Ei se asia ole miksikään muuttunut, vaikka onkin unohtua saattanut.

Vierailija
25/55 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskeista ei ole mitään hyötyä. Lopeta tuo vouhotus.

Kirurginen maski leikkaa ilman virusmäärästä noin 20-75 prosenttia, tiiviisti kasvoille laitettu FFP2-hengityssuojain noin 94 prosenttia ja FFP3-hengityssuojain noin 99 prosenttia. https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/09a24a11-4264-40b9-90b8-7bff3446750a

Juuri näin. Siksi niitä kannattaa käyttää. Oireeton kantaja ei myöskään maskia käyttämällä levitä tautia ympärilleen.Fiksut ajattelee myös oman navan ulkopuolisia.

Sinähän varsinainen superlääkäri olet, jos pystyt tekemään tautidiagnoosin ilman mitään testejä.

Ei sitten kannata julkisesti leimata yhtään ketään tautiseksi ilman testituloksia. Sellaisesta voi rajuimmillaan kunnianloukkaussyyte rapsahtaa.

Vierailija
26/55 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaasunaamari olisi turvallisempi vaihtoehto.

Vierailija
27/55 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne koronamaskit olleet eniten sen vuoksi että jos on itse kipeä, ei levitä niin paljoa tautia ulospäin, mutta jos on itse terve, maski ei suojaa juuri ollenkaan ulkoa tulevilta koronaviruksilta.

Vierailija
28/55 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi tulla "korona" takaisin.

Oli niin kivaa käydä kaupoissa silloin koronan alussa kun sai ihan rauhassa ilman väenpaljoutta tehdä ostokset.

Vierailija
29/55 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme logiikka näillä maskihulluilla on, että ilman maskia sairastuisi? Kun on vaikka kuinka paljon meitä, jotka emme ole olleet vuosiin tai vuosikymmeniin sairaana! Itsekään en ole ollut 10 vuoteen sairaana. Ehkä me vain syömme terveellisesti ja meidän muutkin elintapamme ovat terveellisiä, jotka estävät sairastumasta tartuntatauteihin. C-vitamiinin terveysvaikutukset ovat tuntuneet kokonaan nyt koronavuosina unohtuneen, vaikka se on yhä edelleen yksi flunssalta suojaava keino. Ei se asia ole miksikään muuttunut, vaikka onkin unohtua saattanut.

Älä järkyty, kun on sun vuoro. Kyllä se tulee kaikille.

Vierailija
30/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista maski !!!

Poista maski !!!

Poista maski !!!

...

Jeee !!!

Vierailija
31/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne koronamaskit olleet eniten sen vuoksi että jos on itse kipeä, ei levitä niin paljoa tautia ulospäin, mutta jos on itse terve, maski ei suojaa juuri ollenkaan ulkoa tulevilta koronaviruksilta.

Tämä on se oikea käyttötapa. Jos pärskit, laita maski, vaikka et olisikaan vielä koronassa. Voit olla saamassa sen, ja tautia levittää eniten sen alkuvaiheessa.

Tavallinen kirurginmaski, jota suurin osa käyttää, ei estä taudin tarttumista. 

Mutta jokainen käyttäköön maskia milloin haluaa. Aika pienisieluista porukkaa on nämä, jotka haluavat estää muita käyttämästä niitä vain koska ne jostain syystä ärsyttää. Miksi ne ärsyttää, sitä kannattaisi psykologien pohtia. Siinä olisi jollekin väitöskirjan aihe. "Miksi kasvomaski saa jotkut vihamielisiksi ilman loogista syytä."

Vierailija
32/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se oikea käyttötapa. Jos pärskit, laita maski, vaikka et olisikaan vielä koronassa. Voit olla saamassa sen, ja tautia levittää eniten sen alkuvaiheessa.

Mutta jokainen käyttäköön maskia milloin haluaa. Aika pienisieluista porukkaa on nämä, jotka haluavat estää muita käyttämästä niitä vain koska ne jostain syystä ärsyttää. Miksi ne ärsyttää, sitä kannattaisi psykologien pohtia. Siinä olisi jollekin väitöskirjan aihe. "Miksi kasvomaski saa jotkut vihamielisiksi ilman loogista syytä."

Maski ei selvästi estänyt tunnistamastakaan henkilöitä, satuin joskus 2021 maski päällä tapaamaan entisiä työkavereita kaupassa ja kummallakin siis maski ja tunnistus tapahtui kuitenkin välittömästi puolin ja toisin.

33/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko yksi syy tuohon olla se, että maski muistuttaa ajasta, jossa rokottamattomia ryhdyttiin lähes vainoamaan? Erottamaan muista ihmisistä, joillain meni jopa välit poikki ystäviin ja sukulaisiin. Vaikka rokotteet otinkin, en silti pitänyt tavasta, jolla rokottamattomiin suhtauduttiin. 

Vierailija
34/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti maskisuositus tulisi takaisin. Kauppaan tai vastaavaan ei saisi päästää ilman maskia. 

Vierailija
35/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi, että maski on tehokas keino ehkäistä koronaa? Muistathan, että 70% tartunnoista on tutkimusten mukaan perhepiiristä. Lopuistakin suurin osa kavereilta ja sukulaisilta, ei suinkaan ventovierailta missään marketeissa.

Maski on tehokas keino välttää virustauteja. Ei ole ollut yli 3 vuoteen mitään infl, koronaa tms. Kuljen julkisilla , käyn kuntosalilla, kaupoissa, lentäen matkoilla ja köytän aina Ffp 2 maskia. Se on minulle ihan sama ,kuin puserokin on päällä. Repikää siitä!

Sitten kun se tauti tuleekin niin tulee paljon vaikeampana kun vastustuskyky on päässyt heikkenemään. 

36/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ala mitään epämukavaa rättiä käyttää naamalla jotta en saisi flunssaa. 

Vierailija
37/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikssiellä se umpihullu lääkäri salatuista elimistä ??

Vierailija
38/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan siksi maskeihin suhtaudutaan vihamielisesti, koska rokottamattomia vainottiin ihan sairaalla tavalla. Huom, tiesivät jo rokotusten alkaessa 2021 että rokote estä tartuttamasta! Siitä huolimatta koronapassilla estettiin osallistuminen yhteiskuntaan ja kaavailtiin jopa TYÖPAIKOILLE rokotepassia, joka onneksi ei ehtinyt voimaan. Myös ihan hirveetä painostusta ja uhkailua rokottamattomia kohtaan. Kuulemma rokottamaton on vastuusta jokaisen mummon kuolemasta VAIKKA TIEDETTIIN ETTEI ROKOTE ESTÄ TARTUTTAMISTA. 

https://uvmedia.org/2023/11/11/husn-asko-jarvinen-myontaa-koronarokotus…

Vierailija
39/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus teitä siellä pussin perällä olijoita. Koko muu maailma elää aivan normaalisti ja te tuhlaatte rahaa täysin hyödyttömiin rätteihin ja rokotuksiin siellä Suomessa. Herätkää jo! Olen itse käynyt läpi melkein 30 maata tässä parin vuoden aikana enkä ole kuullut koronaa mainittavan kertaakaan, pl. baarissa. Miten tuo markkinointisonta menee teille läpi kun Suomessa on ainakin tilastojen mukaan hyvällä tolalla mediakasvatus ja lähdekriittisyys.

Vierailija
40/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siksi maskeihin suhtaudutaan vihamielisesti, koska rokottamattomia vainottiin ihan sairaalla tavalla. Huom, tiesivät jo rokotusten alkaessa 2021 että rokote estä tartuttamasta! Siitä huolimatta koronapassilla estettiin osallistuminen yhteiskuntaan ja kaavailtiin jopa TYÖPAIKOILLE rokotepassia, joka onneksi ei ehtinyt voimaan. Myös ihan hirveetä painostusta ja uhkailua rokottamattomia kohtaan. Kuulemma rokottamaton on vastuusta jokaisen mummon kuolemasta VAIKKA TIEDETTIIN ETTEI ROKOTE ESTÄ TARTUTTAMISTA. 

https://uvmedia.org/2023/11/11/husn-asko-jarvinen-myontaa-koronarokotus…

Linkkaamani lähde oli huono, täältä löytyy kuitenkin YLE:n haastattelu: https://areena.yle.fi/1-63224068