Joululahjabudjettinne?
Kenelle kaikille ostatte? Keneen vedätte rajan? Paljon budjetti lahjoihin vai budjetti/hlö? Ja mitä ostatte?
nimimerk. toivoton lahjojen keksijä
Kommentit (65)
N. 80e. Ostan lahjat puolisolle ja kummipojalle.
Ostan lahjat lapsille (2 teiniä), isälle, siskolle + siskon lapsille, tädille, exälle, nyxälle + kolmelle nuorimmalle nyxän lapselle, parhaalle ystävälle + kolmelle hänen lapselle ja olikohan siinä kaikki.
Budjetti on noin 600, josta suurin osuus menee omille lapsille.
Teini-ikäisille lapsilleni (2kpl) ja puolisolle ostan lahjat, samoin sisarusten lapsille (yhteensä 4 kpl). Appivanhemmille ja omille vanhemmille ostetaan jotain suklaata/juustoa/glögiä tms., eli ei nyt suorastaan lahjat, mutta sellaiset muistamiset.
Budjetti on tänä vuonna max.100 euroa/omat lapset ja max. 50 euroa/sisarusten lapset ja miehen lahjatoive on myös reilusti alle satasen. Omille lapsille ollaan ostettu välillä kalliitakin lahjoja, mutta tänä vuonna niillä ei kummallakaan ollut mitään toiveita, ilmeisesti on niin ihmeellinen tilanne, että materiaa on tarpeeksi.
Meillä on tosi vähän ostettu aina lahjoja, jotenkin ne eivät ole kellekään olleet se juttu jouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveän paljon ihmiset syytää lahjoihin? Kun jouduin työttömäksi ja sairastuin vuosia sitten, tajusin kuinka hullua tuo on ja lopetin (pakostakin, mutta myös heräsin tuohon asiaan). En enää osta lahjoja kuin miehelleni, muut tietää ettei mulla raha kasva puussa eikä muuallakaan. Toivotan hyvää joulua kaikille viestillä ja lämpöisen ajatuksen. Ymmärrettävästi kaverisuhteet on menny tämän takia, koska eivät ymmärrä. Aluksi surina kovin asiaa mutta en enää. Minulla ei ole vaihtoehtoja. En tee näin ilkeyttäni.
Uskomatonta, jos kaverisuhteet menee tuon takia! Toivottavasti löydät parempi kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta joululahjoja.
Ja tätähän tässä kysyttiinkin. V##tu teitä joka ikisen ketjun ankeuttajia ja omasta mielestänne parempia ihmisiä.
Kyllähän sitä kysyttiin. Jos kysymys kuuluu, paljonko käytät rahaa joululahjoihin, niin vastaukseksi tietenkin käy, ettei osta joululahjoja lainkaan.
Ankeuttamisesta puhuminen vaikuttaa oudolta, samoin paremmista ihmisistä puhuminen. Puhu mieluummin järkevyydestä. Joululla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen syntymän kanssa, sillä Jeesus ei ole syntynyt jouluna. Joulun aatehistorialliset taustat ovat ihan muualla kuin jeesuksissa.
Joulu on markkinajuhla. Joulu on helvetin iso ja hyvä bisnes. Taloudellisesti rationaalinen ihminen lykkää hankintansa joulun jälkeen, kun hinnat laskevat.
Kristitty maailma viettää joulua Jeesuksen syntymän kunniaksi. Piste. Muut tekevät mitä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta joululahjoja.
Ja tätähän tässä kysyttiinkin. V##tu teitä joka ikisen ketjun ankeuttajia ja omasta mielestänne parempia ihmisiä.
Kysyttiin budjettia. 0 € on myös budjetti.
Kahdelle teinille ostan pienet paketit kuusen alle noin 30e per nenä. Ovat pitkin vuotta saaneet mitä ovat tarvinneet.
Miehen kanssa ei osteta toisillemme mitään.
Lähdetään alkuvuodesta etelään koko perhe niin se saa olla kaikkien joululahja.
Meillä ostin lahjoja perheen taaperolle (45e), miehelle (25e), vauvalle (0e), appivanhemmille ja omille vanhemmille ostin lahjakortilla lahjat eli meni 0e omaa rahaa, samoin siskolle 0e kun sain lahjakortilla. Muita lahjoja en ajatellut ostaa. Olen äitiysvapaalla ja meillä on iso taloremontti kesken niin ei ole nyt varaa laittaa satoja euroja lahjoihin..
Teinipoika ei halunnut mitään, kun kyselin, mutta ostin vaatetta esim.vähän hintavamman hupparin ja lisäksi suklasta jne pientä.
Yht.n 130e
Terv. Yksinhuoltaja äiti
Isänsä rahat menevät tänäkin jouluna viinaan, naisiin ja tupakkaan.
Itselleni ostan jotain pientä kivaa, siskolle yleensä kirjan ja sen lapsille jotain pientä. Budjetti voi olla mitä tahansa välillä 60-100 euroa. Siinä se.
Ostan kahdelle pojalleni. 21 ja 23 vee. Muuttaneet omiin asuntoihin.
Heidän lahjoihin mennyt nyt noin 350 ekee.
Toiselle autoon kojelauta kamera, toiselle älykello.
Lisäksi molemmille vuodevaatteita, pussilakanoita, kylpypyyhkeitä, käsipyyhkeitä, keittiöpyyhkeitä, boxereita, sukkia, t-paitoja, pitkähihaisia trikoopaitoja, hupparit, verkkarit, yöhousut, hygieniatarvikkeita. Yöpöydät, matot.
Aloitin ostamisen jo kesällä, kaikki alesta.
Ostan vielä joulusuklaita.
Tyttärelleni ja vävylleni, jotka asuvat kaksin kerään herkkukorin.
Leivon sinne suolaista, ja makeaa. Ostan siihen likööriä, glögiä, joulusuklaita ja heidän kahdelle koiralle herkut ja lelut.
Haluan ostaa tarpeellista nuorille kotiin, tiedän mitä tarvitsevat, lisäksi tiedän mistä vaatteista pitävät.
Kojelauta kamera ja älykello ovat ne, joita ovat itse katselleet, mutta heillä on niin tarkat budjetit, etteivät ole raaskineet itse niitä ostaa.
Muille suvulle en osta mitään. Se on sovittu jo kauan sitten.
Minulla on aina ollut antamisen ilo tärkeintä jouluna, ja nimenomaan lapsille.
Ei oikeastaan ole budjettia ollenkaan mutta ostan vain pari juttua.
9v tyttö saa My little pony switch pelin, uuden pyjamasetin (on itse toivonut vaikka vaatteita toki ostetaan pitkin vuotta normaalistikin) sekä soturikissat kirjan (minun ostamieni juttujen lisäksi mieheni ostaa hänelle 1000 palaisen palapelin sekä taidetarvikkeita)
Mieheni saa uuden kotelon puhelimeensa ja remeksen kirjan
Vierailija kirjoitti:
Hirveän paljon ihmiset syytää lahjoihin? Kun jouduin työttömäksi ja sairastuin vuosia sitten, tajusin kuinka hullua tuo on ja lopetin (pakostakin, mutta myös heräsin tuohon asiaan). En enää osta lahjoja kuin miehelleni, muut tietää ettei mulla raha kasva puussa eikä muuallakaan. Toivotan hyvää joulua kaikille viestillä ja lämpöisen ajatuksen. Ymmärrettävästi kaverisuhteet on menny tämän takia, koska eivät ymmärrä. Aluksi surina kovin asiaa mutta en enää. Minulla ei ole vaihtoehtoja. En tee näin ilkeyttäni.
Siinä ei ole mitään "ymmärrettävää" että kaverisuhteet on mennyt koska et ole enää pystynyt ostamaan jokaiselle kaverille joululahjoja! Se on säälittävää. Eivät he sinun oikeita ystäviä ole ikinä olleetkaan jos joku "ei enää osteta lahjoja" on dealbreaker!
En itsekään ole jouluihminen. Lähinnä vietetään joulua lasten ja muistisairaan isäni takia. Hänellä tuskin on vuosia enää montaa jäljellä. Ja odotan myös sitä, että joskus ei tarvitse enää mitään jouluja järjestellä ja saan viettää ne kaikessa hiljaisuudessa ja mielummin yksin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta joululahjoja.
Kyllähän sitä kysyttiin. Jos kysymys kuuluu, paljonko käytät rahaa joululahjoihin, niin vastaukseksi tietenkin käy, ettei osta joululahjoja lainkaan.
Ankeuttamisesta puhuminen vaikuttaa oudolta, samoin paremmista ihmisistä puhuminen. Puhu mieluummin järkevyydestä. Joululla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen syntymän kanssa, sillä Jeesus ei ole syntynyt jouluna. Joulun aatehistorialliset taustat ovat ihan muualla kuin jeesuksissa.
Joulu on markkinajuhla. Joulu on helvetin iso ja hyvä bisnes. Taloudellisesti rationaalinen ihminen lykkää hankintansa joulun jälkeen, kun hinnat laskevat.
Eivät kaikki kristityt vietä joulua Jeesuksen syntymäjuhlana. Eihän Jeesus edes syntynyt Jouluna.
Joulupukilla on salainen budjetti mutta näin tonttuna minä vain pakkaan lahjoja kaikille kilteille.
Rauhaa ja rakkautta kaikille. t. Tonttu
100 €, enempään ei ole varaa. Turhaa krääsää en osta mutta voin lahjoa vaikka kahvipaketilla ja itseleivotulla kakulla. Osaa lähisukulaisista on joutunut jo muutaman vuoden jättää ilman lahjaa koska ei varat riitä, ikävä kyllä.
Kahdelle leikki-ikäiselle lapsellemme annamme huvipuistoreissun yhdessä mieheni kanssa. Vauva jää ilman lahjaa. Miehelleni laatuvaatteen alle 100e. Vanhemmilleni ostetaan sisarustni kanssa npin 25 e/antaja. Eli yhteensä noin 250 e.
Nolla (0) euroa. Ostetaan tarpeeseen, ei kalenterin mukaan.