Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vino nenä ja vaikeus hengittää? APUA

Vierailija
14.11.2023 |

Oon siis 16v tyttö, ja on vaikeuksii nenän kautta hengittämisessä. Varsinki nukkumisen aikana suun pitää olla ammollaan että saa happea yön aikana. Silloin ku yritän ylipäätäänsä hengittää nenän kauttaa alkaa ahdistaa ja pakko aukasta suu.

Katoin ja vertailin nenää vähä eri kulmista ja kuvista, niin mun nenä on tosi vino yhelle puolelle, ja väliseinä on eri kokonen molempien sierainten puolilla?

Milloin pitäis käydä näyttää lääkärille ja miten se korjattais?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi tuttu kävi korjausleikkauksessa (nenän väliseinä tai joku osa) ja se kuulemma auttoi hengittämään paremmin. Onko allergoita esimerkiksi krooninen nuha, poskiontelotulehduksia tai flunssaa, nyt on kylmä aika. Entä kitarisat ja nielurisat, onko kurkussa ollut tulehduksia.

Vierailija
2/4 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän septumi ja nenäreiät ovat ihan luonnollisestikin useimmilla vinossa ja/tai erikokoiset.

Todennäköisesti sulla on välilevyn jotenkin mutkalla, se aiheuttaa limakalvojen vuorottaista turpoamista. Eli yhtenä päivänä toinen reikä vetää ilmaa, toisena ei. Nenäsumutteet eivät auta kuin hetken, jos sitäkään.

Mulla tuommoinen vaiva havaittiin kun olin 17v. Leikattiin heti perään kun täytin 40. Yksityisellä korjausleikkaus maksoi vajaan kymppitonnin.

Parhaimman avun saat kun hakeudut suoraan yksityiselle klinikalle nenä/korva erikoislääkärille.

Arvelisin että sulle sanotaan, että leikataan vasta kun olet täysi ikäinen tai vanhempi, koska kasvuikä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liittyykö tämä mitenkään aiheeseen mut kävin tänään kalassa. Ei napannut ja taimenta tekis mieli.

Kiitos

Vierailija
4/4 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit mennä lääkäriin vaikka nyt, tai siis kun saat varattua itsellesi ajan. Muista kertoa, että se vaikeuttaa hengittämistä.

Minulle on tehty nenän väliseinan korjausleikkaus ja se auttoi ihan hyvin. Aloin hengittämään enemmän nenän kautta, kun ennen sitä ei oikein ilma kulkenut lainkaan toisen sieraimen kautta. Hengitin aina suu auki. Ensin juttelin asiasta yleislääkärin kanssa ja hän totesi, että olisi syytä pyytää knk-lääkärin mielipide (siis korva-nenä-ja kurkkutautien erikoislääkäri). Hän sitten tutki nenän ja nielun tarkemmin ja totesi, että leikkaus olisi syytä tehdä. Leikkaus itsessään oli (näin potilaan näkökulmasta) tosi helppo enkä ole katunut sinne menemistä. Leikkausaikaa piti odotella aika pitkään: nämähän eivät ole sillä lailla kiirellisiä leikkauksia.