Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Munasarjakystan poistokokemuksia (HUS)

Vierailija
14.11.2023 |

Mulla on 1,5v seurattu munasarjakystaa, joka oli aluksi 3x2x2 cm, vuosi sitten 4x4 cm ja nyt 6x6x6 cm. Nyt tuli lähete HUSiin ja veikkaus limakystasta, jonka sisällä on pienempiä kystia 2 kpl. Ikää 49v, lopetin yhdistelmäpillerit pari vuotta sitten. Gyne siis suositteli poistoa, katsotaan mitä HUSissa sanotaan kun sinne joskus pääsen... Oireita ei ole, mutta pelkään kiertymistä tai puhkeamista niin en esim uskalla nyt matkustaa Euroopan ulkopuolelle. Kertokaa kokemuksia viime vuosilta tähystysleikkauksesta ja siitä toipumisesta. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, CA-125 otettu 1,5v sitten (oli muistaakseni 6 eli hyvin alhainen), nyt otettiin uudelleen, odotan tuloksia. T.ap

Vierailija
2/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kilpirauhaslääkkeet, niin munasarjakystat katoavat itsestään. Näin kävi minulle. Eli johtuivat minulla kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki kilpirauhaslääkkeet, niin munasarjakystat katoavat itsestään. Näin kävi minulle. Eli johtuivat minulla kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Mulla on mitattu kilpirauhashormonit kun jostain muusta syystä epäiltiin vajaatoimintaa ja oli normaali. Outoa kyllä että jos toi on yleisesti mahdollista niin gyne ei ehdottanutkaan sitä labraa. T.ap

Vierailija
4/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kilppari lääkkeitä niin vaa "hankita". Uudessa käypä hoito ohjeissakin nyt sanotaan että potilaalle Ei saa aloittaa lääkitystä jos on rajoissa. 

Vierailija
5/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain tapahtunut kiertyminen tai puhkeaminen ja kuinka helppoa tai vaikeaa on HUS-alueella sellaisessa tilanteessa päivystyksessä? Varmaan itse pitää osata kertoa, mikä todennäköisesti on vialla? Gyne antoi mulle ultrakuvat tätä varten itselleni.

Vierailija
6/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen oli ap.

Vierailija
7/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mitään?