Oletko tehnyt elämässäsi jonkun päätöksen, joka ei ole ns normien mukaista?
Itse valmistuin yliopistosta filosofian maisteriksi ja kun en löytänyt oman alan töitä, lähdin opiskelemaan sosionomiksi ammattikorkeakouluun. Jotkut ovat ihmetelleet päätöstä hypätä maisterista amk-opiskelijaksi. Mutta mielummin työllistetty sosionomi kuin työtön maisteri
Kommentit (26)
en ole kerännyt omaisuutta elämässä,en omista taloa ,eikä ole tuhansia tilillä. vähän vanhemmiten ruvennut harmittaan tämä päätös,nuorena elää tili kerrallaan vähillä tuloilla.en olisi kestänyt laina paineita ja oravanpyörää mitä liittyy omaisuuden hankitaan ,kuten asunto.ollut kuitenkin vapautta hieman enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jätin myrkyt ottamatta
Mikäli tarkoitat noilla myrkyillä rokotteita niin tahattomasti olet oikeassa: rokotteet tosiaan ovat suurina pitoisuuksina myrkkyä.
Mutta oikea annos --> simsalabim: myrkyistä onkin ihmiselle/ihmisille valtavan suuri hyöty koska niin rokotteet toimivat.
Iskin varatun miehen. En voinut päästää elämäni rakkautta vain menemään.
Tehtiin lapset opiskeluaikana, alle 25-vuotiaina. Oli hyvä päätös. Molemmat vanhemmat ehtivät hyvin tehdä uraa, ja nyt kun lapset ovat omillaan, on aikaa ja rahaa nauttia elämästä. Silloin aikanaan meitä kyllä taidettiin pitää hulluina - tai sitten uskovaisina.
Vierailija kirjoitti:
Tein lapset nuorena. Jo ennen opintojen päättymistä ja ilman mitään tietoa hyvästä työpaikasta. Olen tiennyt jo teinistä saakka hedelmällisyyteen vaikuttavasta sairaudesta ja löysin miehen, jonka kanssa lapset uskalsi tehdä jo nuorella iällä. Saatiin kaksi. Nyt me ollaan nelikymppisiä, lapset teini-iässä ja hyvin ehti opiskella lasten saamisen jälkeenkin alalle, jolla tienaan nyt oikein mukavasti. Hyvin kävi.
No tuossa sinällään ei oo mitään erikoista. Miljoonat naiset heittää nuoruutensa hukkaan ja menee ukolle palvelijaksi. Kiva kun oot ite tyytyväinen mutta mitään erikoista se ei ole.
Aion tehdä osa-aikatöitä koko ikäni. Olen kokeillut kokoaikatöitäkin, mutta se lähestulkoon vei minulta mielenterveyden. Arvostan vapaa-aikaani enemmän kuin rahaa, ja pärjään pienillä tuloilla. Meillä on vain yksi elämä, enkä todellakaan halua viettää omaani aamusta iltaan raatamassa surkealla palkalla.