Teen juojat. JUotteko teen sellaisenaan vai lisäätte sokeria ja maitoa? Joku laittaa ehkä kermaa.
Kommentit (23)
Jos vain juon teetä, juon sen ns. mustana, mutta jos syön sen kanssa voileipää, laitan siihen hunajaa tai sokeria. Maitoa tulee vain intialaiseen teehen, ja sen kuumennan. Vihreään teehen en koskaan laita mitään, sen juon aina sellaisena.
Kahvin juon mustana. (Joo, olen sekä teen että kahvin juoja!)
Juon erittäin vahvaa mustaa teetä (ns. builders' tea) ja siihen paljon sokeria.
Siten on.
Mustaan teehen pieni määrä hunajaa, kaikki muut laadut ilman mitään. (Kahvi mustana)
Laitan maitoa. Se on pahaa ilman maitoa. Sama kahvin kanssa.
Teet ja kahvit sellaisenaan. En tykkää sotkea makuja.
Juon sellaisenaan enkä lisää mitään.
Hunajaa aika usein laitan, terveellisempää kuin sokeri ja sopii hyvin Russian Earl Grey teehen joka suosikkini. Kesäisin juon välillä vihreää teetä, sen juon sellaisenaan.
Hunajaa laitan, milky oolongiin ja rooibokseen en mitään, enkä myöskään useimpiin valkoisiin teelaatuihin. Musta ja vihreä taas usein kaipaavat vähän makeutusta, joten hunajaa mutta hyvin vähän. Joihinkin hyvälaatuisiin vihreisiinkään teelaatuihin ei hunajaa tarvitse.
Mustasta teestä siihen missä on bergamottia, voisi myös laittaa vähän sitruunaa halutessaan, mutta harvoin sen takia sitä viitsii ruveta pilkkomaan.
Chaihin (chai latte) luonnollisesti maitoa. Kuumennan ja vaahdotan.
Marja/hedelmäteehen laitan vaihtelevasti hunajaa. Tarkoitan siis niitä "teelaatuja", joissa ei ole teetä oikeasti, eli käytännössä vaan kuumia juotavia. Tehty esim. hibiscuksesta tai vadelmanlehdistä.
Kahvin (juon molempia minäkin) juon kauramaidolla tai tavallisella kahvikermalla.
Juon vain maustamatonta vihreää teetä sellaisenaan, koska se ei tarvitse mitään lisukkeita. Oma suosikkini on chun mee. Just join kupillisen.
Tee sellaisenaan , kahvi maidolla.
Vierailija kirjoitti:
Teet ja kahvit sellaisenaan. En tykkää sotkea makuja.
Siinä sun teessä saattaa olla jo valmiina ripaus sokeria.
Yleensä ihan sellaisenaan, mutta maidon kanssakin on hyvää. Tämä on ehkä erikoista, mutta pelkästä teestä mulla tulee _aina_ nälkä, joten otan edes jotain pientä syötävää teen kanssa.
ylensä mustana. jotkut telaadut on tarkoitettu juotavaksi maidon kanssa, joten ne maidon kanssa.
Talvella joskus myös hillon kanssa.
Juon vain mustaa, maustettua teetä ja laitan reilusti hunajaa.
Mustana. Ehkä vähän hunajaa tai sokeria, mutta harvemmin. Ennen laitoin sokeria / hunajaa teehen aina ja enemmän kuin nykyään, mutta olen opetellut siitä pois. Juon pääasiassa mustaa teetä, mutta olen opetellut juomaan myös rooibosta (tiedän, tämä ei ole tee).
Mustana. Joskus vähän sokeria, jos on esim English breakfast. Darjeeling tms sellaisenaan.