Pitääkö olla huolissaan kun vanhan talon lattia narisee, vaikka kukaan ei liiku missään?
Asun yksin vanhassa rintamamiestalossa, joka on jo ehkä päässyt hieman rapistumaan. Lattiat toki narisee aina kun täällä kävelee, mutta nyt ne on alkanut pitämään samanlaista ääntä vaikka kukaan ei liiku missään. Nytkin oon tässä omassa sängyssäni selaamassa padia ja tämän huoneen lattiat narisee ihan kuin joku kävelis täällä. Pitääkö olla jotenkin huolissaan? Ulkona lämpötila nollassa, ei tuule, ei kuulu mitään elukoitten rapinoita. Onko tää talo jotenkin hajoamassa vai kummitteleeko täällä?
Kommentit (6)
Vanhat talot aina pitää ääntä. Sen takia en itse uskaltaisi asua vanhassa talossa, olen todella säikky kaikkien narinoiden ja ropinoiden suhteen, vaikka tiedän että niille on luonnollinen selitys.
Siis hyvin mahdollista ettei kummittele, mutta toinen puoli minussa saa uskomaan henkimaailmaan.
Laita joku videokamera sinne ja kuvaa. Katso vain aamulla tai päivällä tallennos. Elämme henkisessä maailmassa osaksi. Puu tulee vanhana aika eläväiseksi, sen rakenne, varsinkin huonekalut ja lattiat. Kostaus, kylmyys, lämpö vaikuttaa myös.
Enemmän kuin niitä kummituksia pelkään että tää on hajoamassa itsekseen. Oon yli 10v tässä asunut ja jo tottunut kaikenlaisiin ääniin mutta nää samassa huoneessa kuuluvat kävelyäänet on ihan uutta. No, ehkä tosiaan on ihan harmittomia nämä narinat.
Vanhat puurunkoiset talot "metelöivät" itsekseen, syynä voivat olla esim. lämpötilan muutos, ilmankosteuden muutos, jne.
Eli ei hätiä.